• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • Mjukis82
    Beckah: J*vla kärring hon verkar vara då! Vissa är verkligen fel människa på fel plats! Åk in du, håller tummarna för att du blir väl bemött när du väl är där, och att det inte är ngn fara! *kramar*
    Mamma till två underbara tjejer - en i himlen och en i magen
  • solstraalen
    Beckah82 skrev 2007-03-28 15:03:58 följande:
    Otrevliga kärring! ja alltså barnmorskan som svarade på förlossningen...Nää det var ingen fara...om det är mellan 5-10 minuter emellan är det ju inte regelbundet.  Gör inget att det är molvärk heller bara att ta två alvedon och avvakta. Annars kan jag ju höra av mig till kvällen om jag inte kan sova.Jag ba "eh...jaha...okej men för jag trodde att det kanske inte var så bra att ha så ofta om man är i vecka 26 och det började för att man ramlat och slagit sig". Ja men okej om jag var orolig så får jag väl komma in på en koll då men är det inget så får jag åka hem! Fräste hon.Så jag sa att jaha...men okej...men ja jag kommer väl lite senare då ikväll eller så. Nä nu på eftermiddagen säger hon då. "Okej ja för jag tänkte att om du inte är orolig så är väl inte jag heller det för du borde ju kunna sånt här" säger jag.Kärringen fräser vidare "Ja! Men jag vill ju att du SKA komma in nu, braa då skriver jag att du kommer in nu på eftermiddagen då"Känns verkligen superskoj...inte alls...lixom tredje gången jag åker på koll på förlossningen, man känner sig såååå välkommen.Men URSÄKTA mig att jag inte fick världens lättsammaste och orosfria graviditeten...ursäkta att det inte är som min förra graviditet...ursäkta mig att jag fått the graviditet from hell.Inte alls sugen på att åka nu, men jag törs ju inte låta bli heller... ♥ Vad varje gravid borde läsa: www.familjeliv.se/Forum-2-143/m18636352.html
    Stor kram till dig!
    Var in på många koller då jag väntade Saga och tack o lov slapp jag sådant bemötande som du fick i telen.
    Håller tummarna att du får bättre å trevligare bm när du kommer in!
    Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och lillen v.27
  • Calylite

så en långpromenad med hunden,s en abdat och nu suttit och glasat i solen med iskall drink och tidning.
    va ska man nu göra, hungrig men orkar inte göra nått

• SannaKaarina

hoppas det går bra :( jobbigt bemötande men tänk att dte bara är en person som sitter på helt fel plats.

inte ditt fel att du har otur i din graviditet och att inet allt flyter på smärtfritt. vi tänker på dig här. ta hand om dig och bebben nu och låt dom inte köra med dig

Massor med lyckokramar

• mrsbygg

nehe, ja ska få på mig lite kläder sen iväg å hämta skiten på dagis sen iväg å storhandla..
    se va man hittar för skoj på affären idag då...

urk jobbigt å storhandla, ska se min lista ett a4 fullproppat me text...hua...

• Beckah82

Ja nu har jag kollat och det är ca 5 minuter mellan sammandragningarna och det är molvärk så nä jag håller inte med henne om att det är lugnt.

Däremot så inväntar jag sambon först så vi kan åka båda två OM det inte sker något drastiskt då åker jag direkt. Just nu känns det som att jag inte kommer inna få med Mathias för det gör rejält ont i skrivandes stund.

Tar en snabb dusch och ser vad som sker.

När Victor föddes började det med sammandragningar (smärtfria) var 10:onde minut i ca 2 dagar sedan övergick det till onda sammandragningar och tillslut SMÄRTSAMMA sammandragningar, eller ja, då var det ju värkar.

Tack för stödet, skönt att det finns folk som håller med en när vårdpersonal håller emot.

Hör av mig när jag kommer hem om jag åker nu strax.

Under tiden ajg skrev denna text hann jag få  2 sammandragningar.

♥ Vad varje gravid borde läsa: www.familjeliv.se/Forum-2-143/m18636352.html
  • Calylite

mammab
    haha illa, ekonomin sög denna månad så de blir inte mycket storhandlande för oss. Köpte lite ekonomiskt så bara stora förpackningar men urk att äta samma sak flera gånger

• mrsbygg
    Calylite skrev 2007-03-28 15:36:45 följande:
    mammab haha illa, ekonomin sög denna månad så de blir inte mycket storhandlande för oss. Köpte lite ekonomiskt så bara stora förpackningar men urk att äta samma sak flera gånger
    fick ja göra förra månan typ..men nu skiter ja it tar kreditkortet å handlar mat hehe..
    pallar inte mera köttbullar å falukorv!!

skit oxå, mina pappa hade försovit sig ringde och väkte han nu. han jobbar natt..
    får se när han är här då..jaja saga få leka 20 min extra på dagis då...
  • Giafia

Lycka till Beckah hoppas att allt lugnar sig.

Tack Zandrisen det värmde

• L2K

Halloj tjejer!!!
    Ni  som funderar på Emmaljunga city jet, Babyland har erbjudande på den just nu på 2995.- ist för 4595:- !!!!
    http://www.babyland.se/documents/nyheter/BabylandDR_mars-april_07tr.pdf

Solstraalen - vad jag vet så är det nästan liggläge på racen men bara villäge på sittyn. Däremot kommer även sittyn va på erbjudanade på babyland i helgen.

Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3