Beckah82 skrev 2007-03-28 15:03:58 följande:
Otrevliga kärring! ja alltså barnmorskan som svarade på förlossningen...Nää det var ingen fara...om det är mellan 5-10 minuter emellan är det ju inte regelbundet. Gör inget att det är molvärk heller bara att ta två alvedon och avvakta. Annars kan jag ju höra av mig till kvällen om jag inte kan sova.Jag ba "eh...jaha...okej men för jag trodde att det kanske inte var så bra att ha så ofta om man är i vecka 26 och det började för att man ramlat och slagit sig". Ja men okej om jag var orolig så får jag väl komma in på en koll då men är det inget så får jag åka hem! Fräste hon.Så jag sa att jaha...men okej...men ja jag kommer väl lite senare då ikväll eller så. Nä nu på eftermiddagen säger hon då. "Okej ja för jag tänkte att om du inte är orolig så är väl inte jag heller det för du borde ju kunna sånt här" säger jag.Kärringen fräser vidare "Ja! Men jag vill ju att du SKA komma in nu, braa då skriver jag att du kommer in nu på eftermiddagen då"Känns verkligen superskoj...inte alls...lixom tredje gången jag åker på koll på förlossningen, man känner sig såååå välkommen.Men URSÄKTA mig att jag inte fick världens lättsammaste och orosfria graviditeten...ursäkta att det inte är som min förra graviditet...ursäkta mig att jag fått the graviditet from hell.Inte alls sugen på att åka nu, men jag törs ju inte låta bli heller... ♥ Vad varje gravid borde läsa:
www.familjeliv.se/Forum-2-143/m18636352.html ♥
jobbig tant!
men åk in å kolla så allt är bra..säkrt gbs:en som spökar...
ja ska till bm imorrn och kolla så ja får lämna en urinodling!