• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • mrsbygg

inge tips ja helle sol

men ja förstår dig jag är likadan svettas massor men d har ja alltid gjort!

skulle aldigt sätt på mig en färgad tröja..går alltid i svart!
    lite smått jobbigt på sommarn men d synns inte dom våta fläckarna lika mycket iaf..

• Beckah82

Som jag berättade så ramlade jag illa på höften i förrgår och har sedan dess haft mycket sammandragningar. Har inte kollat dem så noga under gårdagen så på kvällen skulle jag kolla

Skitmärkligt igår...jag mätte på en sida på internet där man kan kolla sina sammandragningar (  ) och då kom sammandragningarna med 2-5 minuters mellanrum, alltså inte riktigt regelbundet men vääldigt ofta istället.

Sedan gick jag och la mig och kollade på film, det är perfekt för då kan man hålla koll bättre. En stund efter att filmen börjat så började jag hålla koll. Jag har ju en digital klocka vid sängen så jag kikade på den vid varje sammandragning.

22:25
    22:35
    22:45
    22:54
    23:05 - Här gick jag sedan upp på toaletten
    23:12
    23:25
    23:30
    23:35

Sedan orkade jag inte hålla koll längre och lade mig för att sova eftersom de inte längre var regelbundna.

Idag har jag inte haft tid att hålla koll och dessutom är det svårare att hålla koll när man är uppe och rör sig och gör saker.

Får se hur jag gör med allt...om jag åker och kollar eller ej, tycker de verkar tycka att man bara är i vägen och jobbig så det är ju inget man gör i första taget...

Nu tänkte jag att jag ska lägga mig en stund och titta på TV för att kolla mina sammandragningar om de är regelbundna eller inte. Ont har de iallafall börjat göra. Eller nä...inte ONT men de känns iallafall lite molvärk och inte bara att det stramar och magen blir hård.

Men om det inte påverkat tappen så får man ingen Bricanyl sa de när jag ringde igår på dagen...jättetrist för det är rätt jobbigt at ha en massa sammandragningar hela tiden...

♥ Vad varje gravid borde läsa: www.familjeliv.se/Forum-2-143/m18636352.html
  • Baby 2007

Beckah82 anser att du ska åka in NU om inte redan igår...
    det där du skriver e inte normalt, ÅK IN!

• Mjukis82
    Beckah: Det låter obehagligt det där... jag blir mer o mer orolig för dig faktiskt! Borde du inte åka in o kolla iallafall? Förstår att det tar emot om dom bara rycker på axlarna och tycker att du är i vägen... men iallafall!
    Mamma till två underbara tjejer - en i himlen och en i magen
  • mrsbygg

beckah åk in nu gumman! säkert gbs som blivit värre! och d är juh absolut inte bra...
    får juh inte bebis redan nu!

• Baby 2007

Beckah82...lycka nu till!

Du har fått goda råd här av några utav oss, snälla åk in!

• LindaoJohan

äntligen har vi börjat fixa vardagsrummet! spacklat å slipat idag, å börjat tejpa lister! nu ser det ut som en bomb har slagit ner, men men fint blir det väl!

• solstraalen

Är det någon av er som har en Brio sitty eller race här?
    Har dom lika mycke viloläge på sig?
    Är dom smidiga?

Kör runt Saga i sin kombivagn nu, men börjar bli såååååååå trött på den.
    Har även en sulky med sufflett å fullt liggläge, men tycker den e så skramlig.

Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och lillen v.27
  • Beckah82
    Otrevliga kärring! ja alltså barnmorskan som svarade på förlossningen...

Nää det var ingen fara...om det är mellan 5-10 minuter emellan är det ju inte regelbundet.  Gör inget att det är molvärk heller bara att ta två alvedon och avvakta. Annars kan jag ju höra av mig till kvällen om jag inte kan sova.

Jag ba "eh...jaha...okej men för jag trodde att det kanske inte var så bra att ha så ofta om man är i vecka 26 och det började för att man ramlat och slagit sig". Ja men okej om jag var orolig så får jag väl komma in på en koll då men är det inget så får jag åka hem! Fräste hon.

Så jag sa att jaha...men okej...men ja jag kommer väl lite senare då ikväll eller så. Nä nu på eftermiddagen säger hon då. "Okej ja för jag tänkte att om du inte är orolig så är väl inte jag heller det för du borde ju kunna sånt här" säger jag.

Kärringen fräser vidare "Ja! Men jag vill ju att du SKA komma in nu, braa då skriver jag att du kommer in nu på eftermiddagen då"

Känns verkligen superskoj...inte alls...lixom tredje gången jag åker på koll på förlossningen, man känner sig såååå välkommen.

Men URSÄKTA mig att jag inte fick världens lättsammaste och orosfria graviditeten...ursäkta att det inte är som min förra graviditet...ursäkta mig att jag fått the graviditet from hell.

Inte alls sugen på att åka nu, men jag törs ju inte låta bli heller...
    ♥ Vad varje gravid borde läsa: www.familjeliv.se/Forum-2-143/m18636352.html
  • mrsbygg
    Beckah82 skrev 2007-03-28 15:03:58 följande:
    Otrevliga kärring! ja alltså barnmorskan som svarade på förlossningen...Nää det var ingen fara...om det är mellan 5-10 minuter emellan är det ju inte regelbundet.  Gör inget att det är molvärk heller bara att ta två alvedon och avvakta. Annars kan jag ju höra av mig till kvällen om jag inte kan sova.Jag ba "eh...jaha...okej men för jag trodde att det kanske inte var så bra att ha så ofta om man är i vecka 26 och det började för att man ramlat och slagit sig". Ja men okej om jag var orolig så får jag väl komma in på en koll då men är det inget så får jag åka hem! Fräste hon.Så jag sa att jaha...men okej...men ja jag kommer väl lite senare då ikväll eller så. Nä nu på eftermiddagen säger hon då. "Okej ja för jag tänkte att om du inte är orolig så är väl inte jag heller det för du borde ju kunna sånt här" säger jag.Kärringen fräser vidare "Ja! Men jag vill ju att du SKA komma in nu, braa då skriver jag att du kommer in nu på eftermiddagen då"Känns verkligen superskoj...inte alls...lixom tredje gången jag åker på koll på förlossningen, man känner sig såååå välkommen.Men URSÄKTA mig att jag inte fick världens lättsammaste och orosfria graviditeten...ursäkta att det inte är som min förra graviditet...ursäkta mig att jag fått the graviditet from hell.Inte alls sugen på att åka nu, men jag törs ju inte låta bli heller... ♥ Vad varje gravid borde läsa: www.familjeliv.se/Forum-2-143/m18636352.html
    jobbig tant!

men åk in å kolla så allt är bra..säkrt gbs:en som spökar...

ja ska till bm imorrn och kolla så ja får lämna en urinodling!
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3