Inlägg från: mrsbygg |Visa alla inlägg
  • mrsbygg

BF Juli-07 Nr3

LindaoJohan skrev 2007-03-29 09:03:41 följande:
    mammab; gu va kul det där med namnlapparna som saga fixar! Vi gör liknande på förskolan jag jobbar, dock är barnen 4-5 år och det är skrämmande många som inte kan sina namn... verkar som många barn inte får så mycket stimulans hemma vad gäller lärandet. Vi på förskolan ska väl bara vara ett kompliment till hemmet, inte lära dem ALLT? ja ja, sol ute idag med, sååå härligt. Känner av min foglossning hela tiden nu när jag jobbar, min bm ville att jag ska bli fortsatt sjukskriven på 50%... så det är väl bara till att ringa läkaren... www.lindisen.bloggagratis.se
    jo fröken va så chockad för det är inte många som kan sina egna namn ens.
    men det är skoj att saga kan vi har juh inte direkt gjort nått heller, därför jag vart så chockad jag med! men glad förståss. över smarta unge

Fast iof kunde jonas, sagas pappa, alla bilmärken utantill när han va drygt 2.
    han behövde bara se bilens framlysen i mörkret så kunde han bilmärket!
    sen kunde han läsa väldigt tidigt så d är la därifrån hon fått det. för ja är då speciellt smart hehe..
    kunde iof nästan flytande engelska när ja var 3, men d är la d enda

nehe nu ska ja göra mig iordning, ska lunka iväg till jonas jobb å fika ska vara där 10. tar egentligen typ 20 min å gå dit. men med mina smärtor tar det la typ 40..
    sen ska vi vara hos bm kl 11. skoj skoj..

ses sen bruttor!
  • mrsbygg

hallå mina underbara fl tjejjor

hemma från bm och stan å allt möjligt hehe..

gick super hos bm! tog upp min foglossning och hon tyckte ja skulle köpa ett bälte, sen skulle hon fixa tid hos en tant så jag fick prova akupunktur, läskigt.
    fick även lämna urin igen å kolla mer ordntligt, så d känndes skönt..
    jaha blodtrycket var jätte jätte bra! sen får vi se om hon hör av sig om proverna visar nått.
    Har gått upp 8 kg sen inskrivningen, hua...men det är iaf under 10 som var mitt mål!!
    SF måttet låg på 26. låg på översta kurvan hehe. men hon sa det brukar plana ut sig
    och bäbisens hjärta dunka på i 146 i snitt...

så ska inte dit förens i maj igen!

• mrsbygg

nu ringde min bm precis, fått tid för akupunktur 10 och 12 april..usch läskigt...

nu ringde hon igen hehe...fan, blodvärdet gått ner till 116 så måste knapra järn, suck..
    sen hitta dom vita blodkroppar i urinen så d ska skickas iväg på odling!!

jaha d var det det hehe

• mrsbygg
    Nathalie009 skrev 2007-03-29 16:16:23 följande:
    mammab: fuick du ditt moderskapsintyg denna gång?
    nej fan..d glömde ja fråga om hehe..får se om hon är inne när ja ska dit å få nålar i mig..aj aj...
  • mrsbygg
    Baby 2007 skrev 2007-03-29 17:43:43 följande:
    mammab: Om du kan få en tid till sjukgymnast så får du ett bältedär! Det ingår i "besökspriset"...Det var så jag fick mitt bälte!Fick det redan i v.13 el 14, hade redan foglossning då, o nu hjälper det inte längre
    jag var tvungen att gå genom familjeläkaren, sen skulle han eller hon bedömma och skriva remiss till sjukgymnast. orkar inte gå igenom allt det där..
    när ja sökt för foglossning me saga fick ja ingen hjälp alls av läkarn.
    han bara skratta åt mig och sa nää du redan nu kan du inte ha faglossning. så skiter i det.

får se om akupunkturen hjälper sen..
  • mrsbygg
    L2K skrev 2007-03-29 18:28:30 följande:
    Jag fick 52% på pojke och 47% på flicka. På tisdag får vi se om det stämmer. Nedräkning pågår för fullt. Idag har jag varit hos läkaren och fått min sjukskrivning förlängd till den 31/5. Efter det hoppades han på att jag skulle ha fått HP godkänd. Vi får väl se. Ska till jobbet imorn å få papperna ifyllda där. Beckah82 - låter jobbigt det där! Men du är hemma och är sjukskriven väl och kan ta det lugnt?Jag måste bara få berätta!! Idag kom Oskars fröknar fram och berättade att han va så duktig. Om dom frågar vad hans namn är svarar han Oskar och han svarar vad mamma och pappa heter med efternamn. Han kan även massor av färger. Dom va impade av att han har så stort ordföråd redan vid två år. Nu pekade han på ett O och sa "där min namn"! Jag är så stolt så!!!! Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
    hehe som saga då..hon är två kan alla färger va dom heter. vet vad vi heter å mormor å morfar osv...
    smarta ungar vi har
  • mrsbygg
    Vickyb skrev 2007-03-29 18:41:36 följande:
    Hur mycket har ni gått upp nu tjejer?Är 7 kilo mycket för att vara i v23? ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღ
    jag har gått upp 8 kg är i v.25...suck...
  • mrsbygg
    L2K skrev 2007-03-29 18:45:59 följande:
    mammab - visst är det kul! Man blir så stolt när folk påpekar sånt! Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
    hehe ja! fast ja är mest glad att fröknarna uppmärksammar sånt och blir stolta, och berömmer...vårat dagis är helt undebart! älskar fröknarna där!
  • mrsbygg
    Halvblod skrev 2007-03-29 18:50:24 följande:
    L2K skrev 2007-03-29 18:45:24 följande: Halvblod - om du klickar in dig på sidan igen och sen på tipsa kompis så får du fram en bra länk! Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723 Ahhhh...du har gjort det där förr märker jag Här kommer länken iaf www.hemnet.se/a.asp
    jäklar va billigt! fast ja hade haft för mycket ja velat göra om hehe
    sen för smått för oss...

avis ja blir, vill oxå bo i radhus..eller hus helst...suck
  • mrsbygg

urk..själv är ja orolig för vad jag har för jäkla infektion. eftersom ja fortfarande har mycket vita blodkroppar i urinen..
    men får vänta å se va odlingen säger..

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3