Inlägg från: mrsbygg |Visa alla inlägg
  • mrsbygg
    Vickyb skrev 2007-04-03 09:17:13 följande:
    ohh va lite orolig för ja gått upp 8 kg redan trode inte d va så mycket..men kolla min viktkurva som man kan kolla hur mycket "man ska" gå upp under varje månad..och jag ligger bara 1 kg för mycket så d är inte så farligt!nu kommer man juh inte gå upp så mycket mer, cen värsta tiden är över eller ja nästan. fram till v.30 går man upp som mest sen planar det ut.. Jag låg mellan 1kg - och 1kg +Vägde mig imorse och då vägde jag 70,2. När jag vägde mig hos BM förra veckan vägde jag 72, men då var det mitt på dagen. Väger mig alltid på morgonen. ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღ
    vill oxå väga mig på morgonen vilket man iof ska göra innan frukost..
    men när ja va hos bm var det vid 11 och vi hade precis fikat så..

men men 1 kg hit eller dit är inte så farligt..
    hade redan nästan 15 kg övervikt vid inskrivningen så...men men får kämpa sen!!
  • mrsbygg
    Vickyb skrev 2007-04-03 09:23:50 följande:
    Vickyb skrev 2007-04-03 09:17:13 följande: mrsbygg skrev 2007-04-03 09:10:55 följande: ohh va lite orolig för ja gått upp 8 kg redan trode inte d va så mycket..men kolla min viktkurva som man kan kolla hur mycket "man ska" gå upp under varje månad..och jag ligger bara 1 kg för mycket så d är inte så farligt!nu kommer man juh inte gå upp så mycket mer, cen värsta tiden är över eller ja nästan. fram till v.30 går man upp som mest sen planar det ut.. Jag låg mellan 1kg - och 1kg +Vägde mig imorse och då vägde jag 70,2. När jag vägde mig hos BM förra veckan vägde jag 72, men då var det mitt på dagen. Väger mig alltid på morgonen. ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღvill oxå väga mig på morgonen vilket man iof ska göra innan frukost..men när ja va hos bm var det vid 11 och vi hade precis fikat så..men men 1 kg hit eller dit är inte så farligt..hade redan nästan 15 kg övervikt vid inskrivningen så...men men får kämpa sen!! Ja sen får man kämpa. Tror inte man kommer att lägga på sig en massa onödiga kilon nu till sommaren heller. Oftast blir det grillat och sallad.. men det är klart.. det lär ju bli en hel del glass i värmen. Hoppas det kommer att gå lättare att gå ner efter denna graviditet. Jag gick upp och ner som en jäkla jojo efter linnéa. ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღ
    jag stod still efter saga...jag fick i princip sluta äta helt för att gå ner sen träna som en galning!!'

får se hur det blir nu, eftersom ja redan låg +15kg så nu är ja på +23kg hua..

när ja vänta saga var jag +20kg på inskrivningen och slutade på (sluta väga mig i v.30) +50kg..
  • mrsbygg

jag ska ner till mina 55 kg igen..

kom ner till 65 kg..sen blev jag å sambon tillsammans igen hehe så ja han lägga på mig 4 kg till sen blev ja gravid..

• mrsbygg
    little baby skrev 2007-04-03 09:33:57 följande:
    super sida!!www.i-am-pregnant.com/encyclo pedia/W/Weight-G...finns i våran länk tråd oxå.. ja nu har jag oxå vägt mig...FAN kunde inte låta bli och enligt den kurvan så ligger jag -1kg ...weiiii 1 kg i marginal....det är väl glassen jag äter idag NÄ juste de va ju inte lördag idag hehe...Ja man får ta tag i sin vikt efteråt och göra det bästa man kan...huvudsak att bäbis mår bra! ღ ¸.•°´¯)♥BF 070711♥¸.•°´¯)
    absolut!!
  • mrsbygg

ohh fick min deklaration idag..får tebax nästan 1800 skönt..
    fast d kommer gå åt suck..men men slipper betala iaf

• mrsbygg

oj vikken lyx å få tillbaka så mycket! trode inte ja skulle få nått detta året tror aldrig ja ska få tillbaka men lyckas alltid på nå sätt

• mrsbygg
    JoNaLi skrev 2007-04-03 11:51:31 följande:
    Hej tjejer!Gud va vissa av er får tillbaka på skatten! Själv får jag tillbaka 1000kr å det tyckte jag var bra hehe jaja.. det känns bra iaf att slippa betala!Ja det där med vikten är känsligt, nu senast när jag var hos BM då hade jag 6,5kg å det tyckte jag var lite jobbigt.. bara för att jag vet hur svårt jag har att gå ner i vikt. Men egentligen så är det juh inte alls mkt. Lider verkligen med er som skenar iväg så med vikten. Beckah: Jag har oxå tänkt på Alva bland många andra tjejnamn, men  Alveline var juh jättefint!  Om jag nu får vara så fräck så skall jag föreslå det till killen men om jag känner honom rätt så  blir det nog ett nej. hehe han e väldigt svår att  behaga vad det gäller namn.... det skall vara "klockrent" hehe om det skall vara nått.Denna veckan skall vi iväg å handla spjälsängen på ikea. Det blir en DIKTAD som skötbordet.Skall bli skönt å få det gjort, sen är det bara bilstolen som e kvar av de större grejerna.  Nästa månad skall vi till Ullared å handla de sista av de små grejerna till bebben. Sen är vi nog färdiga med det mesta. Känns skönt  att kunna slappna av lite  inför bebbens ankomst.  Det är bara BBväskan som skall packas senOj nu blev det långt  hehe ♥Mamma till Nathalya & Liam♥& lilla pyret i magen!! BF 070705♥
    diktad är super fin! hade den till saga, och den ska vi ha till denna bäbis sen oxå när den börjar sova i den!

va sjutton ska man packa i en bb-väska?? jag hade ingen aning när ja vänta saga...
  • mrsbygg
    Vickyb skrev 2007-04-03 12:15:29 följande:
    Ikväll skall vi prata lite.. hoppas vi kan lösa detta. det är skönt att bara kunna skriva av sig lite.. ni ger så bra stöd. Tack för att ni lyssna ännu en gång. ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღ
    följ ditt hjärta!! lyssna ordentlig å förklar exakt hur du känner och vill ha det! allt ordnar sig d gör det oftast tillslut..

jag väntar fortfarande på små saker som ska fixa sig för oss..jobbig väntan som tär mycket men det är helt klart värt det i slut ändan..
  • mrsbygg
    Vickyb skrev 2007-04-03 12:24:08 följande:
    Vickyb skrev 2007-04-03 12:15:29 följande: Ikväll skall vi prata lite.. hoppas vi kan lösa detta. det är skönt att bara kunna skriva av sig lite.. ni ger så bra stöd. Tack för att ni lyssna ännu en gång. ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღfölj ditt hjärta!! lyssna ordentlig å förklar exakt hur du känner och vill ha det! allt ordnar sig d gör det oftast tillslut..jag väntar fortfarande på små saker som ska fixa sig för oss..jobbig väntan som tär mycket men det är helt klart värt det i slut ändan.. Ja precis.. så skall vi nog inte gå lika fort fram som förra gången. Allt som man förträngt kommer ikapp än och tillslut blir det bara värre. Nu skall jag förklara allt som jag känner och hur jag vill ha det! Nu kör vi efter min pipa och det är dags för honom att han visar att han verkligen kan bättra sig! ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღ
    absolut..försöker ta det lungt men gick inte så bra! hehe..
    blev gravid efter 3 månader bara osv osv men men..så bli lite lugnare nu!
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3