Inlägg från: Mommmy Dearest |Visa alla inlägg
  • Mommmy  Dearest

BF Juli-07 Nr3

Nathalie009 skrev 2007-03-14 15:35:27 följande:
    jag vet iaf att jag vkelrigen inte vill föda på huddinge sjukhus och att jag SKA ha ryggbedövning denna gång :P
    Varför inte Huddinge?
    Själv har jag BEGÄRT att jag ska få föda på Huddinge Sjukhus, det är för närmare till mig plus att dem har behandlat mig så bra hittills. Jag har bara hört bra saker om Huddinge och sämre om Söder...
  • Mommmy  Dearest

Jag kommer att få lägsta, inte så mycket jag kan göra åt det...

• Mommmy  Dearest
    L2K, Jodu Jag tillhör egentligen SÖS men jag sa till min barnmorska att jag inte alls vill gå till sös, min mamma och min moster har bara haft hemska upplevelser när dem har lämnat SÖS. Jag har gått till Huddinge Sjukhus för varje UL och så vidare men när förlossningen väl kommer igång så är det första Huddinge, sen kan jag ringa till vilket annat sjukhus jag vill om det är så att de inte skulle ha plats...

Jessa6, du minns då din matte! Räcka ut tungan har aldrig varit bra vad gäller nummer. Ändå hade jag min allra sista mattekurs för inte så längesen Flört
  • Mommmy  Dearest

Uhh, jag fattar inte ett skit med det där egentligen...
    Vad är den lägsta summan man kan få ut av FP nu igen?

Jen, gå in på försäkringskassans hemsida så finns det en adress till inläsningscentralen där du kan skicka in ditt intyg. Ska skicka in min idag.

Just det gott folk, med tanke på att denna graviditet är min första vill jag fråga en grej. Jag vaknade imorse av en sån HEMSK smärta så det inte var sant. Halva ryggen på höger sida började plötsligt göra ont! Som någon konstig inre smärta.
    Jag satt upp och la kuddar på knäna och böjde framåt, det lyckades dämpa smärtan en aning men fy fan vad ont det gjorde... Är det någon som har en aning om vad det kan vara? Det var ju bara en tillfällig smärta trots allt...

• Mommmy  Dearest
    Beckah82 och little baby, Jag hoppas definitivt att det kommer att gå bättre för er, lider med er. Förstår inte heller hur vissa inom sjukvården kan tänka så som de gör. Little baby jag har inte heller någon aning om vad mina smärtor är för något, jag tror att det är foglossning men jag tvivlar på det.

Ska träffa läkaren nästa vecka ändå pga mina bröstvårtor. Just det, är det någon här som har SVÅÅÅÅÅÅR eksem? Jag har nämligen det och ända sedan denna graviditet har det gett sig på mina bröstvårtor vilket har gjort att jag har kliat upp dem så att de har börjat vara.
    Vi gick till läkaren men han ville ge mig penicillin för det men biverkningarna gjorde att jag kliade ÄNNU MERA!

Jag måste nu varje dag sätta kompressorer på mina bröstvårtor plus Mildison kräm som kostar apa och som man måste få recept till. Tar jag av mig kompressorn så är bröstvårtorna jättefina och mjuka. Men efter ett par timmar så börjar det sippra ut var igen!! ARGH! Gråter
    Jag kliar inte dem längre men fan vad varet bara fortsätter! Det är inte råmjölk för det blir hårt och gult efter ett tag. Någon med liknande problem Jag vill jättegärna kunna amma men hur fan ska jag göra det med variga bröstvårtor? Gråter

Ang bebisgrejer, har köpt en del men har inte pengar just nu, när börjar man få ut sin havandeskapspenning? vet ni det? Jag studerar för tillfället och har inte arbetat alls på ett tag så jag kommer att få det lägsta men när börjar man få pengarna?

Så, nu har jag skrivit av mig Generad
  • Mommmy  Dearest

Oj! Jag menade FP Generad
    när får man det?

• Mommmy  Dearest

Jag hittade svaret på försäkringskassan.

Innan barnet är fött

Innan barnet föds är det endast du som ska bli mamma som har rätt till ersättning i form av föräldrapenning. Den betalas ut tidigast från och med den 60:e dagen före den beräknade tidpunkten för barnets födelse. Det betyder att du kan vara hemma från din utbildning under samma period.

• Mommmy  Dearest

godmorgon tjejer!

hehe, har precis vaknat Generad så går det när man får en hel vecka ledig från skolan har precis druckit upp min fil och ska ta mig en till. Ätit en lingon grova med Creme Bonjour mmmm...

Efter gårdagens besök på MVC låg mitt järnvärde på 107 och nu har jag inte längre slarvat med tabletterna. Nu har hon sagt till mig att käka två om dagen Vill inte, är så hopplöst dålig på att ta tabletter.
    Har inte heller någon aning om vad man ska göra när man är ledig...
    Funderar på att ta en promenad... bläh

• Mommmy  Dearest

Jag vet inte hur det ska vara egentligen men min barnmorska har jag träffat minst 5 gånger..

• Mommmy  Dearest
    zandrisen, JÄVLAR! hur kommer det sig att du tar 5?!!! Kan inte du ta någoting starkare då så att du slipper ta 5 om dagen? Kanske byta märke eller något...
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3