BF Juli-07 Nr3
Själv har jag BEGÄRT att jag ska få föda på Huddinge Sjukhus, det är för närmare till mig plus att dem har behandlat mig så bra hittills. Jag har bara hört bra saker om Huddinge och sämre om Söder...
Jag kommer att få lägsta, inte så mycket jag kan göra åt det...
Uhh, jag fattar inte ett skit med det där egentligen...
Vad är den lägsta summan man kan få ut av FP nu igen?
Jen, gå in på försäkringskassans hemsida så finns det en adress till inläsningscentralen där du kan skicka in ditt intyg. Ska skicka in min idag.
Just det gott folk, med tanke på att denna graviditet är min första vill jag fråga en grej. Jag vaknade imorse av en sån HEMSK smärta så det inte var sant. Halva ryggen på höger sida började plötsligt göra ont! Som någon konstig inre smärta.
Jag satt upp och la kuddar på knäna och böjde framåt, det lyckades dämpa smärtan en aning men fy fan vad ont det gjorde... Är det någon som har en aning om vad det kan vara? Det var ju bara en tillfällig smärta trots allt...
Oj! Jag menade FP
när får man det?
Jag hittade svaret på försäkringskassan.
Innan barnet är fött
Innan barnet föds är det endast du som ska bli mamma som har rätt till ersättning i form av föräldrapenning. Den betalas ut tidigast från och med den 60:e dagen före den beräknade tidpunkten för barnets födelse. Det betyder att du kan vara hemma från din utbildning under samma period.
godmorgon tjejer!
hehe, har precis vaknat så går det när man får en hel vecka ledig från skolan
har precis druckit upp min fil och ska ta mig en till. Ätit en lingon grova med Creme Bonjour mmmm...
Efter gårdagens besök på MVC låg mitt järnvärde på 107 och nu har jag inte längre slarvat med tabletterna. Nu har hon sagt till mig att käka två om dagen Vill inte, är så hopplöst dålig på att ta tabletter.
Har inte heller någon aning om vad man ska göra när man är ledig...
Funderar på att ta en promenad... bläh
Jag vet inte hur det ska vara egentligen men min barnmorska har jag träffat minst 5 gånger..