• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • rullgardinsflikkan
    annki72 skrev 2007-03-02 20:13:55 följande:
    Usch det har hänt en helmsk bilolycka här i vårt samhälle, 2 personer blivit på körda, och en av dom dog och den är väldigt illa där an. vet inte vilka dom är än men vet vem som körde bilen, fy det känns så jobbigt.Vi bor i ett ganska litet samhälle där alla känner alla nästan.
    Fy det är alltid läskigt när det händer sånna saker så nära inpå
  • Mjukis82
    annki72: Usch då! Obehagligt när det är så nära!

oooh... nu kom sambon med chips och jordnötsringar! *slurp*
    Mamma till två underbara tjejer - en i himlen och en i magen
  • annki72

Ja det fruktansvärt,förmodligen vet/känner vi de som blev påkörda oxå

Usch kan inte tänka på nått annat just nu.

• Mommmy  Dearest

Annki72, försår din sorg...

Rullgardinsflikkan, jag är i vecka 21 och ska in på 22 i morgon :( Ändå syns inte min mage :( Verkligen jätteledsen över det, så många av mina vänner som är gravida och som antingen har BF före eller efter är gigantiska!!

• Åsa82
    Usch det har hänt en helmsk bilolycka här i vårt samhälle, 2 personer blivit på körda, och en av dom dog och den är väldigt illa där an. vet inte vilka dom är än men vet vem som körde bilen, fy det känns så jobbigt.Vi bor i ett ganska litet samhälle där alla känner alla nästan.
    Åhh fy vad jobbigt
  • mrsbygg
    nej va läskigt!! usch...

Karln gick till macken!! fick mig en påse jordnötsringar..hehe...
  • Prinsessan Zelda
    LindaoJohan skrev 2007-03-02 18:26:23 följande:
    zelda; använde du inte bh alls i första grav, eller missuppfattade jag? Jag har vanligen 75A, nu ligger jag snart på 80C eller typ 80B, men dom börjar ju oxå bli lite små... Vill använda en skön bra bh jag kan ha länge... ska man köpa en som är lite stor, typ en som är mer som en sporttop? www.lindisen.bloggagratis.se
    nä, mina bröst blev så känsliga under graviditeten, satt nåt för hårt eller om jag hade bygel (vilket jag har vanligtvis) så fick jag ont i brösten och de blev hårda. Så under graviditeten hade jag bomullstoppar (typ sporttoppar), typ billiga från kappahl. Amningsbharna kan jag ha, men köpte inte såna förrän i slutet av förra graviditeten. vilket ar dumt då brösten växte ytterligare efter förlossning
    Ofta kan ju brösten växa enormt precis när första mjölken rinner till för att sen gå ner lite igen. Hade ju typ 75DD när jag ammade, men några dagar efter förlossningen var de typ Fkupa eller nåt. Fan vad brösten spände och gjorde ont då. Men det la sig efter några dagar.
    bli biten: www.monstersgame.se/&vid=21051681
  • mrsbygg

Ang tuttar, d där är så himmla olika!!

jag började på 75DD, sen efter v.30 bytte ja bh till 75FF...
    tänkte ha den när ja ammade oxå, men nehe du! när mjölken väl rann till på bb så kunde ja bara glömma FF..fick åka å köpa en amningsbh...Strl sluta på 80H..
    gigantiska verkligen!! tror ja använde den bh:n 1 gång sen fick den ligga i garderoben så obekväm!

så ja gick mest me en "nät"top/bh som man kan köpa på apoteket. behövde inte så mycket mer..såg ut som gigantiska sillisar!

• L2K
     Gomorron, gomorron!

Här verkar det bara vara jag som vaknar tidigt en lördagsmorron. Eller vaknar... Jag blev ju väckt men iaf...

annki72 - vad läskigt med bilolyckan!

mammab - lite kul och se att man inte är ensam med dom där små ballongbh'arna.
    Jag hade inte kunnat köpa amningsbh innan förlossningen för brösten förändrades så otroligt mycket dom första veckorn och det fanns bara en positiv sak med det; dom va ju fasta för ovanlighetens skull. Gissa om sambon va lycklig. Hahaha!!!

Jag gjorde som så i början att jag hade en gammal bh med trasig bygel som skräpade i lådan. Jag plockade bort båda byglarna och spände upp axelbanden lite och så använde jag den tills jag åkte och köpte amningsbh. Funkade ganska bra det med, för vi var ju ändå mest hemma första tiden.
    Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
  • LindaoJohan

godmorgon! Inte ensam med att vara vaken alla fall! Jag som tyckte att MINA små tuttar är stora! dom är väl värsta minisarna i jämförelse med er andras! Smart tios, Zelda, det där med sporttoppar! Jag hittade i min garderob igår två sportlinnen med inbyggda nättoppar typ som satt helbra! Kanske man inte behöver rusa iväg å köpa en bh, dom topparna funkar ju att ha under en tröja!

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3