• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • Mommmy  Dearest

Haka på :D

Har precis käkat frukost, inte den bästa blandingen må jag säga :( Ett bröd med kaviar och sen stekt ägg med ketchup. Vem äter det på morgonen liksom?!

Har så mycket plugg att göra idag men självklart så gör jag nog inte dem...
    Vad har ni för er idag då?

• monnie

vi ska ut & grilla lite med några kompisar idag så det ska bli roligt, synd att det inte är soligt ute igår hade vi sååå härligt väder men satt i möte hela fm

• Halvblod
     Ang amningsbh: så ska denna provas ut 1vecka innan förlossning och då ska man kunna få ner en hand i kupan utan att lirka och trycka.

Ang namn: Vi har 2pojknamn klara (har varit klara i flera år)...men vi är mer och mer säkra på vilket det kommer att bli.
    Flicknamn har vi oxå 2st men dessa känns inte lika klockrena....så vi kommer garanterat att få en flicka *suck*

Ang vagn: Vi har bestämt vagn för länge sedan och det är ett bra tag sedan vi köpte liggdelen (tradera)...men igår var vi ute på babyland och testade den i bilen och då blev det lite problem...men efter att ha plockat av även sitt/liggdelen så gick den in. Tur för vi vill verkligen behålla vår älskade bil

Ang foglossning: Här går det upp och ner...ena dagen känner jag knappt något alls och nästa dag kan jag knappt ta mig upp ur sängen. Men det är bara att bita ihop...inte direkt så att jag inte är van vid smärta i ryggen...nu kan jag tyvärr inte ta mina annars underbara tabletter.
  • L2K

Kul att läsa att ni precis eller nyligen har ätit frukost. Här åt vi frukost vid halv nio och sen tog jag ungarna med på tåget till hamnen. Där kollade vi in fastfrusna träbåtar (SKANDAL!!!) och matade ett lass med änder.
    Hade en trevlig förmiddag, lite ruggigt bara. Va regn å snö i luften.

Imorn har vi planerat att åka ner till "havet" och grilla med farmor och farfar. Så vi hoppas att solskenet som vi har blivit lovade kommer!

Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
  • Halvblod

Måste skriva av mig...

Denna veckan har varit en av dom jobbigaste i mitt liv...
    Jag har haft det sjukt stressigt på jobb och i måndags höll jag på att bryta ihop totalt och kände mig helt värdelös. På kvällen och natten fick jag kraftiga sammandragningar (har inte kännt en enda tidigare) varav en del gjorde ont...fick oxå som knivhugg i magen. Detta hände upp till 5-6gånger/timme.
    På tisdag förmiddag stack jag till jobb och bröt då ihop totalt...men jag bet som vanligt ihop och åkte iväg och gjorde mitt jobb (3-4dagar i månaden kör jag leveranser och sitter i bilen ensam hela dagen!). Det gick okej och sammandragningarna minskade i antal.
    Onsdag var det dax att jobba igen (12timmar) men då följde min mamma med mig. Torsdagen var jag ensam igen och var ute och körde i 15timmar.
    I går, fredag, var jag tillbaka på kontoret och jobbade mina timmar precis som vanligt.

Men nu har jag lovat mig själv att ALDRIG någonsin mer utsätta mig själv och mitt barn för detta. Jag är fan helt sjuk i huvudet som jobbade denna veckan med sånna magsmärtor...ensam i en bil dessutom,
    Skäms som fan nu och känner mig som världens sämsta förälder och börjar fundera på om jag verkligen borde bli mamma...
    Allt för mitt helvetesjobb!

Sorry för detta lååååånga och super deppiga mail denna lördag...men jag var bara tvungen att skriva av mig...det är slut med att hålla inne känslor nu!
    Magen mår dock bra idag och jag kommer att ta det lugnt hela helgen.

• mjauen

Goddag allihopa!
    Kanske man borde ställa till med en liten picknick på balkongen idag, är såå fint väder här! Är tyvärr väldigt förkyld ännu...
    Hade tänkt åka o titta på tapeter till bebbens rum idag, men då hade min man tydligen bråttom hem för att kolla på nån match så vi var bara o hyrde ett par filmer och handlade mat.
    Vad är det egentligen med karlar o sport?

• Prinsessan Zelda

vet inte. min sambo är bara intresserad av motorsport och det tittar han sällan på.

bli biten: www.monstersgame.se/&vid=21051681
  • LindaoJohan

Halvblod; klar du ska skriva av dig här på tråden! Vi finns ju för att stötta varandra. Hoppas du nu får en trevlig helg trots din jobbiga vecka.
    Själv håller jag på att möblera och fixa i lägenheten, men känns bara som man är tillbaka på ruta ett.... sååå mycket saker på så liten uta (60 kvadrat) och snart är vi dessutom tre...

• linper

Måste bara visa er.. fick precis världens tuffaste skor från min bror med sambo som varit utomlands!!

Bilder finns i mitt galleri!

• Tania

Herregud vilken dag.

Först åkte vi ner på stan för att köpa lite badbomber, mammabyxor och kläder till sonen. Sen gick vi till en kompis och hälsade på i hennes butik. Behövde höra lite skvaller från hennes blinddate igår med en kille som hette Yngve.

Efter stan åkte vi till jobbet och käkade men det var så mycket folk så jag blev alldeles stressad av att sitta där utan att hjälpa till. Jag såg jättemycket som skulle göras som de inte hann med och så fick jag inte göra det. (jobbförbud från mannen när jag är ledig) Men sen gick läskkylarmaskinen sönder och då kom en arb.kompis till mig eftersom jag är miniboss. Då gick jag in och kollade läget, men kunde inget göra så de fick ringa service.

Sen gick vi ner och handlade på Willys... köttfärs och färg till kakdeg. Åkte sen till Ica Maxi och handlade resten eftersom det är trevligare att handla där.

NU är vi äntligen hemma och jag är helt slut. Melle vill absolut GÖRA ett pussel så jag skickade upp honom på rummet för att rita en teckning vi kan göra ett pussel av så nu är han sysselsatt. Min käre man fryser in köttfärs och plockar i köket.... å bebisen sparkar på datorn som ligger i mitt knä mot magen. Ska nog flytta på den så att den inte irriterar.

Jag tror att vi bakar kakor i morgon istället.

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3