Inlägg från: mrsbygg |Visa alla inlägg
  • mrsbygg

BF Juli-07 Nr3

blä nu är ja hemma...ja som sagt åt mig själv att ta det lungt. jaja..får sota nu, svin ont i ryggen å fötterna ska vi inte ens prata om!

håller på lagar mat nu ja...väntar bara på att fisken ska tina lite till så ja kan panera. potatisen står på plattan..

sen blir det melon och jordgubbar med banan/choklad glass så jäkla gott!!

• mrsbygg

d var juh värt å laga mat.*suckar*

karln smackade två millimeter stora bitar av fisken. sen vägrade han äta mer. så han åt bara potatis å sås..löjligt. en vuxen karl vägrar äta fisk! *skakar på huvet*

en annan smällde i sig 3 st spättafiléer

jaja..ska snart fixa fruktsallad iaf...

usch va sur ja är. står man å lagar mat sen vägrar ungarna äta..suck...

• mrsbygg

jag har perioder ena studen kan ja äta massor andra stunden skulle ja inte behöva äta på en hel dag!

men idag finns inget stopp. nu blir det jordgubbar, vindruvor och melon. till det banan och choklad glass *slaffsar i mig...*

• mrsbygg
    tbmh skrev 2007-05-05 20:51:11 följande:
    Jag lagade nåt nytt idag... Fräste på purjolök, färska champinjoner och kycklingfilébitar och slängde der allt i en form. Blandade icas chunky salsa med creme fraiche och hällde över. Sen toppade med lite riven ost och in i ugnen. Käkade med ris till. Till och med sonen som först rynkade på näsan och frågade vad det var älskade det. Jag var rädd att han skulle tycka att det var lite för starkt men creme fraichen dämpade styrkan så det blev bara bra.
    va gott! låter som nå ihop kok ja kan hitta på ibland!

älskar å göra nya pasta såser å skit..så gott!!
  • mrsbygg

hehe jag gjorde ett försök...blev bara köket ja pallade med...men karln bar ner allt som skulle ner i källarn iaf! skönt det!...

jag åkte iväg till k-rauta å köite skruv så vi får upp sagas hyllor imorrn..
    sen lim så ja kan laga den sprillans nya klockan..tyvärr hitta ja inte kvittot annars hade ja fått en ny men d kvittar kan lika gärna laga. är inte så noga
    sen olja till matbordet så d ska ja ta å olja in å slipa nästa vecka!

sen var ja in på ikea å kika..snacka om att man vill göra om massor när man går in där! men det blev bara två små hyllor till sagas rum, ska ställa tavlor på sen ha hennes pennor osv på vid hennes ena rithörna...
    OHH dom hade fått in skit snygga tavlor på ikea!! dom var runda! måste åka å köpa en sen till sovrummet tror ja d blir, eller hallen kanske!

pust å stön....

• mrsbygg
    SannaKaarina skrev 2007-05-05 21:02:20 följande:
    jag var på en vägkrog i vintras då vi skulle lämna tillbaka min hingst till sina ägare och då åt vi pasta med skink och bacon sås blev så sugen på det sen med så jag testade göra och dte blev så gott lök, skinka och bacon som man bryner först sen så in i en kastrull med Creime fraiche jag tog franska örter och grädde .. blev riktigt mums och så enkelt :)
    hehe brukar ja oxå göra förut! men tröttna, åt för mycket av det..nu har ja några andra favvisar ist!
  • mrsbygg

haha absolut..antar ja kommer vara en som skriver flitigt i den tråden

jaha, nehe....lite godis nu kanske

• mrsbygg
    zandrisen skrev 2007-05-05 21:09:31 följande:
    Åh va sugen jag blir att handla och fixa, men just nu kan vi varesig göra det ena eller andra... Ekonomin är tärd av min sjukskrivning, och att sedan hålla på och skruva upp hyllor och fixa, det grejar jag inte med min rygg och ordinerade sängläge.OTROLIGT frustrerande när man bara kan ligga och drömma om allt man skulle vilja fixa innan bebis kommer, är i värsta boastadiet nu, och så kan jag inte ens tömma diskmaskinen!
    tro mig jag hade velat hadla massor me skit men vi har inte heller råd..
    handla på kredit idag! *aja baja* men d kvittar. vi ska betala av all kredit troligen nästa månad sen klippa sönder skiten så måste passa på å utnyttja korten medans man kan! 
  • mrsbygg
    Beckah82 skrev 2007-05-05 21:29:08 följande:
    JAAA snickersglass blev jag sugen på nu!!!
    visst är det gott!! fan att ja inte tänkte på det när ja var på affärn..*muttrar...*

får ta fram mitt naturgodis ist
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3