• Headrush

det stavas också inte ochså!

jajaja, jag vet att det kan va svårt med stavningen ibland och alla kan skriva fel, så bespara er sånt skrivande tack...

Tänkte starta en tråd (om det inte redan finns... har inte kollat efter) för alla härliga ordpoliser! Här inne kan vi spy galla över felstavade ord och särskrivningar...
    Hrrm.. jag menar sär skrivningar och ord poliser

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-10 00:19:45:
    Ps: På "Familjen Snuffsis" begäran...

Det stavas också, inte ochså!

jajaja, jag vet att det kan vara svårt med stavningen ibland och alla kan skriva fel, så bespara er sånt skrivande tack...

Hoppas att dina ögon mår bättre av detta Snuffsan lilla
  • Svar på tråden det stavas också inte ochså!
  • Headrush

Jag ser som sagt ingen anledning till några personliga påhopp... Känns väldigt onödigt och tramsigt...

• Gladabarnensmamma

verkar (värkar inför förlossningen)
    sitassion (situation, finns många varianter)
    pogram (program)

Ansluter mig rodnande till sär-skrivnings-skaran... (har pratat utrikiska i typ 10 år och det börjar sätta sina spår).

• RonjaRovardotter

Innan FL hade jag aldrig sett canser. Det kan omöjligt vara lättare att skriva canser än cancer. Det retar gallfeber på mig. Men jag kan skriva o och oxå, men jag tror att det är dom enda förkortningarna jag gör.

• therre

endå tycker jag är ett irriterande stavfel!

• Bumbiiiii

Jag brukar förkorta många ord...tex oxå,tebax,å,nån mm mm när jag skriver på datorn till vänner å andra....tycker inte det är nå fel på det. Så länge man inte skriver det i brev, CV, nån viktig person typ...

• Bumbiiiii

Fast när nån skriver stavfelet VÄLL (=väl), tycker jag är...inte irriterade, men jag stör mig lite

• RonjaRovardotter

Jag gör också massor av förkortningar. Vissa erkända, och vissa som har växt fram tack vare internet. Men sen finns det grymma felstavningar som gör att man knappt fattar vad personen skriver. Nu kommer jag naturligtvis inte på några.

• Nadia

Jag är nog lite av en ordmärkare. *skäms* Kan bli tokig när folk skriver branch, ursch och en massa annat galet. *ryser*

• Kaktusen

Jag blir galen när folk tror att trots stavas trotts!

• CosmicCat

Förväxling av de/dem är det som stör mig mest...

Ex "dem ville att vi skulle gå ut"

Aaaargh, jag blir tokig!

Svar på tråden det stavas också inte ochså!