• Headrush

det stavas också inte ochså!

jajaja, jag vet att det kan va svårt med stavningen ibland och alla kan skriva fel, så bespara er sånt skrivande tack...

Tänkte starta en tråd (om det inte redan finns... har inte kollat efter) för alla härliga ordpoliser! Här inne kan vi spy galla över felstavade ord och särskrivningar...
    Hrrm.. jag menar sär skrivningar och ord poliser

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-10 00:19:45:
    Ps: På "Familjen Snuffsis" begäran...

Det stavas också, inte ochså!

jajaja, jag vet att det kan vara svårt med stavningen ibland och alla kan skriva fel, så bespara er sånt skrivande tack...

Hoppas att dina ögon mår bättre av detta Snuffsan lilla
  • Svar på tråden det stavas också inte ochså!
  • Hillbillie

Cutiee: Det är samma skillnad mellan de - dem som mellan jag - mig eller du - dig.

"Dom" är ett samlingsbegrepp för både de och dem...så är du osäker så använd "dom"...

• sessanrosa

oxå går fortare att skriva om man har bråttom,,,, och så felstavat är det väll inte man fattar ju vad det står.....he he

• Headrush
    LinaoMatilda skrev 2007-03-07 08:29:44 följande:
    Nu stavar jag rätt ofta fel när jag skriver inlägg här. Jag vet nog hur det stavas, men jag skriver så fort så mina fingrar hinner inte med Vet därför inte om jag "har rätt" att klaga på andra, men jag stör mig iaf mest på dom som inte vet när man ska använda de och när man säger dem. Om man är osäker kan man ju alltid säga dom. Det syns inte att man är ful om man går fort och skrattar mycket!
    Ja, ibland skriver man så fingrarna glöder och så skickar man innan man hunnit läsa igenom
    jag har en laptop... o man måste trycka lite hårdare på tangentbordet än på vår stationära, så ibland hoppar den över vissa bokstäver o allt ser jättegalet ut
  • RonjaRovardotter

Det är skillnad på att göra stavfel när man har bråttom, eller när fingrarna slinter, eller till och med när personen inte vet hur det verkligen stavas. Men när folk skriver ok och menar och, eller canser eller någon annan helt vansinnig stavning på ett ord som gör att man knappt fattar vad personen menar. Då vill man bara säga till personen att gå på en stavningskurs.

• cutiee

RonjaRovardotter: Haha, jag håller verkligen med! Går på högskolan nu och jag blir galen på att det fortfarande finns folk som inte kan stavas! Gaaah! De lärare som jag har haft, ända sedan lågstadiet, har alltid lärt oss en massa stavningsregler och varit jättehårda med det. Vart är vi på väg egentligen?

• whitetiger

hhmmm ska vi se det kanske är fler som skriver som jag :)
    jag "skriver" inte
    jag sitter allt som oftast splitrad mellan min film/serie diverse chatt nyheter hemsidor +dataövervakning
    vill jag knappa ett svar så "skriver" jag inte .. jag tänker vad jag vill ha sagt och resten sköter mina fingrar hehe
    och det har hänt att mina trogna fingrar har bankat ner bokstäver på fel sida av t-bordet
    ibland när jag väl läser genom mina svar så fude3erar jag själv *hur fan lyckades jag med det där* hehe
    RonjaRovardotter

• RonjaRovardotter

Whitetiger:
    Kan rekommendera sidan till dig som sambon använder sig av. www.stava.nu eller www.stavaratt.org.
    Jag slinter med fingrarna hela tiden jag också. Men lite koll har man nog.

• Familjen Snuffsis

"det stavas också inte ochså!"

Jag vet det, och en ny mening börjar med stor bokstav.

• Familjen Snuffsis

"jajaja, jag vet att det kan va svårt med stavningen ibland och alla kan skriva fel, så bespara er sånt skrivande tack..."

Det heter vara och inte va btw..

• Stratto

En arbetskamrat till mig skriver:

Organo istället för Oregano
    och
    Restarang istället för Restaurang

Svar på tråden det stavas också inte ochså!