• Headrush

det stavas också inte ochså!

jajaja, jag vet att det kan va svårt med stavningen ibland och alla kan skriva fel, så bespara er sånt skrivande tack...

Tänkte starta en tråd (om det inte redan finns... har inte kollat efter) för alla härliga ordpoliser! Här inne kan vi spy galla över felstavade ord och särskrivningar...
    Hrrm.. jag menar sär skrivningar och ord poliser

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-10 00:19:45:
    Ps: På "Familjen Snuffsis" begäran...

Det stavas också, inte ochså!

jajaja, jag vet att det kan vara svårt med stavningen ibland och alla kan skriva fel, så bespara er sånt skrivande tack...

Hoppas att dina ögon mår bättre av detta Snuffsan lilla
  • Svar på tråden det stavas också inte ochså!
  • Mogika

FL fenomenet med att skriva ursch.. hallå???? vad är det för påhittat ord??

och när folk skriver ända istället för enda!! hahaha den är rolig!

Vi ska bli mamma och pappa!
  • JeyLa

Jag kan blir lite irriterad på de som skriver/säger att de t ex "är utbildad i tidningen". Utbildad blir man i skolan - i tidningen är man avbildad i så fall. Lika så när de använder "tack vare" och "på grund av" felaktigt...

• RonjaRovardotter

Min fd jobbarkompis tog priset, hon sa äntligen när hon menade igentligen. Man sa till henne, det är två olika ord, dom betyder olika saker, sen gav man henne förklaringen till båda orden. Det funkade i ca 2 samtal, sen hör man:"Äntligen du ska betala din räkningn innan förfallodatumet." Man ville bara slita ut håret och hoppa från taket. Nu är det skoj att tänka tillbaka, men då var det inte så roligt.

• cutiee

RonjaRovardotter : Egentligen menar du va? ;)

• RonjaRovardotter

Hehehe det gör jag nog.

• Mogika

haha ska ju självklart vara ett ; mellan en till och sakt..

Vi ska bli mamma och pappa!
  • Siili

Nu när ni var inne på att gå bärsärkagång så blev jag påmind om när jag läste en lite rolig missuppfattning av ordet:
    gå bergsäkragång.

• Headrush
    Familjen Snuffsis skrev 2007-03-09 23:29:52 följande:
    "jajaja, jag vet att det kan va svårt med stavningen ibland och alla kan skriva fel, så bespara er sånt skrivande tack..."Det heter vara och inte va btw..
    Ps: På "Familjen Snuffsis" begäran...

Det stavas också, inte ochså!

jajaja, jag vet att det kan vara svårt med stavningen ibland och alla kan skriva fel, så bespara er sånt skrivande tack...

Hoppas att dina ögon mår bättre av detta Snuffsan lilla
Svar på tråden det stavas också inte ochså!