• Headrush

det stavas också inte ochså!

jajaja, jag vet att det kan va svårt med stavningen ibland och alla kan skriva fel, så bespara er sånt skrivande tack...

Tänkte starta en tråd (om det inte redan finns... har inte kollat efter) för alla härliga ordpoliser! Här inne kan vi spy galla över felstavade ord och särskrivningar...
    Hrrm.. jag menar sär skrivningar och ord poliser

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-10 00:19:45:
    Ps: På "Familjen Snuffsis" begäran...

Det stavas också, inte ochså!

jajaja, jag vet att det kan vara svårt med stavningen ibland och alla kan skriva fel, så bespara er sånt skrivande tack...

Hoppas att dina ögon mår bättre av detta Snuffsan lilla
  • Svar på tråden det stavas också inte ochså!
  • ÄngelBängel

MammanMarie: Fast ett ungsskydd kanske inte vore dumt när ungen bara ska öppna ugnsluckan hela tiden

Hur många stavningar finns det egentligen på ordet depression? deprision, depprission, depresjon, deprisjon... man slutar aldrig förvånas och ofta måste jag läsa fonetiskt för att förstå.

• sessanrosa

jag stavar också så här om jag har brottom.... oxå he he he

• LaFontaine

En av mina personliga favoriter är människor som inte kan skilja på han och honom. "Jag gav den till han" ger mig rysningar.

Också "ta självmord" får mig att nästan vilja göra det. Begå självmord och ta livet av sig, är de uttryck jag lärt mig!

• Emeraldy

hobnob:
    Jag fösökte förklara så för mina elelver, att låter det som ett ord så ska det vara ett ord! Det slutade med de mest fasansfulla ihopskrivningar

Detta ger mig rysningar till max:

igenkligen
    änkligen

Det kanske inte är så ofta man ser det i skrift, men när nån säger det.... *får kalla kårar*

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Svinto78

Vissa skriver "oxå" såhär:  åxå.
     varför???????

~¤~ Mammas hjärta Felicia ~¤~
  • OZgirl
    LaFontaine skrev 2007-03-07 16:34:05 följande:
    Också "ta självmord" får mig att nästan vilja göra det. Begå självmord och ta livet av sig, är de uttryck jag lärt mig!
    Och "gå bärsärk"... typiskt försvenskad engelska! På engelska kan man "go berserk" men på svenska så antingen går man bärsärkagång eller så blir man bärsärk!
    Computer says no...
  • AlvastraPetra

Jag håller med om det ni har skrivit.
    Jag blir också galen på felstavningar m.m.

• Nericia

jag skriver också  så här, oxå. det går ju mycket fortare. Skrattande

• cutiee

iseika: det där är ju mycket norrländska, eller jag har bara hört norrlänningar säga så. Tycker det är rätt charmigt, men inte när någon annan än en norrlänning säger så :)

Vissa ord förstår jag inte hur man inte kan stava till, vanliga ord som man ser dagligen, typ felstavningar på 'diskussion', 'situation' och andra ord som ni redan tagit upp.

Måste bara fråga, skillnaden mellan 'dem' och 'dom', hur använder man de orden? Hatar att jag aldrig har lärt mig vissa regler :-s

Svar på tråden det stavas också inte ochså!