• Beach

Gravid.....sommarkläder!?

Hej Alla Glada!

Jag har BF i början på september. Och kommer därför att vara rätt stor i juli-augusti.

Funderar nu på det här med sommarkläder. Det kliar ju i fingrarna när man tittar i Ellos mm.   Men....det finns knappt nå snygga mammakläder alls. Så nu till frågan!!
     Går det lika bra med vanliga toppar & linnen? Fast i större storlek.....?

Det är första gången jag är gravid...Och har ingen erfarenhet alls av detta. Men vill ju klä mig fint i sommar även fast jag kommer att vara stor som ett hus!

Hur gjorde ni???   Vad trivdes ni bäst i?

// Verra

• Svar på tråden Gravid.....sommarkläder!?
  • Pyret79

Jag köpte vanliga klänningar i trikå på typ Lindex och använde leggings till, hade även linnen i längre modell som jag köpt på Veromoda alt Gina tricot. För mig var det viktigt att behålla MIN stil fast magen växte. Köpte överhuvudtaget ganska lite "mammakläder". Men jag invetsterade i ett par mamma-linnebyxor, svalt å skönt

• Beach
    innana skrev 2007-03-12 11:09:06 följande:
    Visst ja visst ja- bästa köpet: en omlottkjol. Den använde jag hela sommaren
     Låter praktiskt ja...
  • Beach
    Pyret79 skrev 2007-03-12 11:13:11 följande:
    Jag köpte vanliga klänningar i trikå på typ Lindex och använde leggings till, hade även linnen i längre modell som jag köpt på Veromoda alt Gina tricot. För mig var det viktigt att behålla MIN stil fast magen växte. Köpte överhuvudtaget ganska lite "mammakläder". Men jag invetsterade i ett par mamma-linnebyxor, svalt å skönt
      Ja man vill ju inte se ut som en tant bara för att man är gravid.   Jag tycker det är så kul med kläder & färger.
     Leggings har jag oxå tänkt ha i vår.
  • Pyret79

Det som var bra med leggings var att dom liksom höll upp/gav stöd till magen. Det svåraste tyckte jag nog ändå var skor, fötterna svullnade ju upp till minst dubbel storlek....

• fiaflikkan

Jag har BF i början på Oktober och kommer nog vara både varm och stor i sommar, men vad gör man om man har stooora lår som gör att man får skavsår när man går i kjol och klänning? För att slippa skavet alltså?!

• Pyret79

fiaflikkan: Leggings alt boxer kanske vore nåt

• Beach
    fiaflikkan skrev 2007-03-12 11:17:20 följande:
    Jag har BF i början på Oktober och kommer nog vara både varm och stor i sommar, men vad gör man om man har stooora lår som gör att man får skavsår när man går i kjol och klänning? För att slippa skavet alltså?!
     Leggings kanske??   Men det blir nog varmt mitt i högsommaren.
     Hmm.....svårt det där. Brukar själv få värmeutslag mellan låren när det är riktigt hett. Då brukar jag smörja med nåt från apoteket. Kommer inte ihåg vad.
  • innana

silikonbaserat glidmedel att smörja på funkar utmärkt, fiaflikkan

Det funkar också att smörja på när man rakar bikinilinjen för övrigt...

• ärtmamma

Jag väntar oxå mitt första barn (i maj). Jag har nästan bara köpt "vanliga" kläder fast i lite större storlekar. Det finns ju som sagt var inte så mkt fina mammakläder och finns det så kostar dem skjortan. Det enda jag köpt på mammaavdelningar är byxor och underkläder, sen resten har jag köpt i vanliga butiker (kanon nu när alla toppar har avskärning under brösten)... Lycka till, kram

• Beach
    ärtmamma skrev 2007-03-12 12:13:37 följande:
    Jag väntar oxå mitt första barn (i maj). Jag har nästan bara köpt "vanliga" kläder fast i lite större storlekar. Det finns ju som sagt var inte så mkt fina mammakläder och finns det så kostar dem skjortan. Det enda jag köpt på mammaavdelningar är byxor och underkläder, sen resten har jag köpt i vanliga butiker (kanon nu när alla toppar har avskärning under brösten)... Lycka till, kram
     Tack!!   Ja jag har kikat lite på Gina Tricot..m-.fl. Där köpte jag 2 toppar med empireskärning. De borde jag kunna ha nu i vår iaf.
Svar på tråden Gravid.....sommarkläder!?