• Beach

Gravid.....sommarkläder!?

Hej Alla Glada!

Jag har BF i början på september. Och kommer därför att vara rätt stor i juli-augusti.

Funderar nu på det här med sommarkläder. Det kliar ju i fingrarna när man tittar i Ellos mm.   Men....det finns knappt nå snygga mammakläder alls. Så nu till frågan!!
     Går det lika bra med vanliga toppar & linnen? Fast i större storlek.....?

Det är första gången jag är gravid...Och har ingen erfarenhet alls av detta. Men vill ju klä mig fint i sommar även fast jag kommer att vara stor som ett hus!

Hur gjorde ni???   Vad trivdes ni bäst i?

// Verra

• Svar på tråden Gravid.....sommarkläder!?
  • Havssmulan

Jag tycker det är ganska lätt att hitta överdelar nu och till sommaren..MEN...vá ska man ha på sej under?! Hittar väldigt få plagg nertill som har resår eller liknande i midjan?

• Beach
    Havssmulan skrev 2007-03-13 12:45:26 följande:
    Jag tycker det är ganska lätt att hitta överdelar nu och till sommaren..MEN...vá ska man ha på sej under?! Hittar väldigt få plagg nertill som har resår eller liknande i midjan?
      Jag kommer att BO i mina kjolar!!
  • Star86

Har oxå funderat en massa på det här med sommarkläder. Har som Beach BF i september. Dem långa linnena från Gina Tricot kommer nog jag satsa en hel del på. Och försöka hitta massa schyssta kjolar att ha. Det e ju enklast..helt klart och snyggt för den delen med till sommaren! =)

• MittAndraJag

Är det någon som kollat på Zara? Jag köpte några jättefina tunikor/korta klänningar där på vanliga avdelningen Empireskärning och vida nertill. Finns både svart och jätteglada sommarfärger och mönster. De har verkligen satsat på oversize modet där verkar det som. Alla sommarkläder jag såg (överdelar) som inte var finkläder var gravidvänliga. Jag har aldrig hittat kläder som passat där tidigare för jag är ganska stor/lång men nu har jag verkligen tokshoppat. Och jag fick gå ner i storlekarna för min vanliga storlek såg ut som värsta tältet. Jag har verkligen inte fattat det här förstora modet  De har jättefina trikå grejer.

• Beach
    MittAndraJag skrev 2007-03-13 19:36:11 följande:
    Är det någon som kollat på Zara? Jag köpte några jättefina tunikor/korta klänningar där på vanliga avdelningen Empireskärning och vida nertill. Finns både svart och jätteglada sommarfärger och mönster. De har verkligen satsat på oversize modet där verkar det som. Alla sommarkläder jag såg (överdelar) som inte var finkläder var gravidvänliga. Jag har aldrig hittat kläder som passat där tidigare för jag är ganska stor/lång men nu har jag verkligen tokshoppat. Och jag fick gå ner i storlekarna för min vanliga storlek såg ut som värsta tältet. Jag har verkligen inte fattat det här förstora modet  De har jättefina trikå grejer.
     Hmm...skulle vilja kolla där. Men vete fasen vart jag ska åka. Där jag bor finna knappt nå bra affärer alls. *suck*
    Blir väl att man får storshoppa när man väl hittar nåt.
  • MajGela

www.laredoute.se har en del mammakläder, både överdelar och underdelar. har beställt där ifrån men har inte fått hem det än.

• Beach
    MajGela skrev 2007-03-14 10:09:29 följande:
    www.laredoute.se har en del mammakläder, både överdelar och underdelar. har beställt där ifrån men har inte fått hem det än.
     Tack för tipset!
  • Värmlandsfrun

Jag handlade lite kläder i Göteborg igår. Kan ju bara hålla med er föregående att det finns massor av vanliga kläder som funkar kanon som mammakläder. Gina Tricot, HM och Mama licious var märken som hamnade i mina kassar igår Fräscha färger som passar kanon till sommaren. Gäller att hitta några snygga underdelar också, men kjol- och shortsutbudet är ju inte så stort ännu. Har BF 10/8.

• HelenaMaria

Jag försöker hålla mig till vanliga kläder så långt det går, t.ex. byxor med lägre midja, längre tröjor, toppar etc.

• Southern Belle

Vanliga kläder, även om man köper större storlekar, blir för korta framtill eftersom magen drar upp tyget. Inget snyggt.... Funkar ett tag men inte när magen börjar bli ordenligt rund vilket den hinner bli till sommaren. Köp inte på dej en massa kläder än!

Svar på tråden Gravid.....sommarkläder!?