• Beach

Gravid.....sommarkläder!?

Hej Alla Glada!

Jag har BF i början på september. Och kommer därför att vara rätt stor i juli-augusti.

Funderar nu på det här med sommarkläder. Det kliar ju i fingrarna när man tittar i Ellos mm.   Men....det finns knappt nå snygga mammakläder alls. Så nu till frågan!!
     Går det lika bra med vanliga toppar & linnen? Fast i större storlek.....?

Det är första gången jag är gravid...Och har ingen erfarenhet alls av detta. Men vill ju klä mig fint i sommar även fast jag kommer att vara stor som ett hus!

Hur gjorde ni???   Vad trivdes ni bäst i?

// Verra

• Svar på tråden Gravid.....sommarkläder!?
  • Woppsiedaisy

jag är SÅ avundsjuk på er som får vara gravida i sommar, sommarkläder finns det ju hur mycket som helst! köp överdelar i lite större storlekar å kjolar å byxor med resår i! funkar utmärkt.
    Jag har köpt sommarbyxor som jag måste använda NU ;)

• lomar

Ursäkta en okunning, men vad är "Empireskärning"??

• Triple Trouble

håller med southern bell, vanliga toppar funkar ett tag, sen blir även långa gina linnen för korta fram. Iallafall med den magen jag fick sist, och det lär väl inte bli mindre denna gång...tvillingar

• Beach
    lomar skrev 2007-03-14 11:11:35 följande:
    Ursäkta en okunning, men vad är "Empireskärning"??
     Det är när det är avskuret under bysten. =) Så man få svälla ut magen hur mycket man vill...*ha ha*
  • hot fuss

lomar

folk får rätt mig om jag har fel men det är väl såna toppar som har en söm precis under bysten liksom. o så blir plagget lite vidare nedanför liksom?

*stolt mamma till agnes 2000 o noah 2006 o liten i magen aug 2007*
  • lomar

Ok, då e jag med... Det e snyggt!

• banantelefon

Jag kollade H&´s katalog... de hade fina trikåklänningar för sommaren och till väldigt överkomliga priser.

väntan på "mini" är lång.
  • Ningla

har inte handlat en enda mammatop/tröja, allt är inhandlat på gina och hm och sisters faktiskt, lite längre tröjor/tunikor funkar kanon, men är inte så stor om magen ens nu : D
    leggings är ju guld att ha sen med när det börjar att bli lite vårigare/somrigare , iaf 3/4 leggings som går ända ner har jag haft en del redan nu

jag tycker personligen det verkar vara enklare med kläder på sommaren när man är gravid... vinterkläder har vart lite jobbigt nu men som tur är så har det vart en mild vinter och jag har inte blivit så rund om magen.

♥ v.33 - Till tonerna av Dire straits ♥
  • Marvelina
    banantelefon skrev 2007-03-15 17:42:25 följande:
    Jag kollade H&M´s katalog... de hade fina trikåklänningar för sommaren och till väldigt överkomliga priser. väntan på "mini" är lång.
    Har faktiskt köpt både en svart och en röd av deras. Jättesköna! 
    marvelina - not new and definitely not improved
  • snigelfart

Med den här jättemagen redan nu i v18 så lär inga "vanliga" tröjor passa mig i sommar. Blir till att ta fram tältet och gå omkring i det...;)

Svar på tråden Gravid.....sommarkläder!?