• Beach

Gravid.....sommarkläder!?

Hej Alla Glada!

Jag har BF i början på september. Och kommer därför att vara rätt stor i juli-augusti.

Funderar nu på det här med sommarkläder. Det kliar ju i fingrarna när man tittar i Ellos mm.   Men....det finns knappt nå snygga mammakläder alls. Så nu till frågan!!
     Går det lika bra med vanliga toppar & linnen? Fast i större storlek.....?

Det är första gången jag är gravid...Och har ingen erfarenhet alls av detta. Men vill ju klä mig fint i sommar även fast jag kommer att vara stor som ett hus!

Hur gjorde ni???   Vad trivdes ni bäst i?

// Verra

• Svar på tråden Gravid.....sommarkläder!?
  • fiaflikkan

Hihi tack för tippset! silikonbaserat glidmedel, ja det ska bli spännande att prova! hehe
    Får bara passa mig så jag inte tar en "heat" då Skrattande

Sen vet jag ju inte riktigt hur varmt det kommer bli.. det är ju som svårt att föreställa sig...

• zasata

ett tips är att inte beställa!
    det är så svårt att hitta kläder som sitter bra. så ta en dag när du orkar och åk in till stan och pröva!
    prova både mamma kläder och vanliga. en del sitter bra och en del dåligt. jag har köpt linnen 2 stl större än vad jag brukar köpa. men sedan har hm fått in några söta t-shirtar man kan ha i sommar på mamma avdelning.
    vet inte vart du bor, men top shop och vero moda har en del söta mamma kläder också.

• Beach

he he.....Vi har både Lindex, Kapp Ahl & vero Moda här i Falkenberg. Men ingen av dem har mammakläder,   trist som tusan.
    Men ska upp till Dalarna till påsk, Så det blir att kika där istället.

• fiaflikkan

Bech, du borde nästan ta å kräva mammakläder av lindex och kappahl.. dom SKA ju ha... Räcka ut tungan

• Beach
    fiaflikkan skrev 2007-03-12 12:31:11 följande:
    Bech, du borde nästan ta å kräva mammakläder av lindex och kappahl.. dom SKA ju ha...
     Jag vet. Blir så arg när jag hör att de har en massa på andra ställen. Kapp ahl har endast ett par mammajeans. Men det är allt. Inga toppar, tröjor..mm......
  • zasata

kappahl brukar inte ha så bra. inte här i gbg i alla fall tycker jag,
    men lindex har rätt mycket fint. köpt det mesta där tror jag. fråga varför dom inte har det.

• Beach

Ähh....ska kolla mer på Gekås i ullared istället. Där är det ju bra priser oxå..
    Nu sist hade de inte mycket att välja på. Men de borde få in sommarkläder snart.

• ccamilla

Har skrivit en egen tråd om detta men skriver här också! Jag köpte faktiskt ett par yogamammabyxor i frotté på busigt.se!
    bara längtar tills jag får dom i brevlådan!

Frotté ska ju vara svalt på sommaren! Annars har jag köpt en kjol (också den i frotté) från Me&I, som jag ska använda mitt bellaband till!

• ccamilla

Rättelse, yogabyxorna är i velour och inte frotte! Sorry att jag skrev fel!

• Masqito

Det finns snygga kläder på gina tricot! Tycker de flesta mammkläder ser tantiga ut, sen finns det mycket på nätet man kan beställa hem. Lycka till!

Svar på tråden Gravid.....sommarkläder!?