• Beach

Gravid.....sommarkläder!?

Hej Alla Glada!

Jag har BF i början på september. Och kommer därför att vara rätt stor i juli-augusti.

Funderar nu på det här med sommarkläder. Det kliar ju i fingrarna när man tittar i Ellos mm.   Men....det finns knappt nå snygga mammakläder alls. Så nu till frågan!!
     Går det lika bra med vanliga toppar & linnen? Fast i större storlek.....?

Det är första gången jag är gravid...Och har ingen erfarenhet alls av detta. Men vill ju klä mig fint i sommar även fast jag kommer att vara stor som ett hus!

Hur gjorde ni???   Vad trivdes ni bäst i?

// Verra

• Svar på tråden Gravid.....sommarkläder!?
  • Lilla Mamma

Att ta till kaftan kanske blir populärt i sommar då! haha! Själv har jag denna veckan köpt supersöta grav-jeans super trendiga och söta tunikor och tjöjor i äkta Gwen Stefani stil, sånna som hon hade förra sommaren när hon va gravid! Laddar upp med massa kläder nu! Letar efter den perfekta sommarklänningen just nu!

• Towe84

Jag sprang omkring i en fin röd trikåkjol i storlek small från nanso hela förra sommaren, fick min dotter 28 juli, så jag var tok stor. Trikå töjer ju ut sig, så i sommar kan jag ha samma kjol. Sen är det svalt och skönt. Köp HM:s mamma linnen och dra på ett vanligt "icke gravid" linne, då spelar det ingen roll om det blir lite kortare om du kör dubbla!

• OlgaMatildah

haha jag är inte ens gravid än men har redan köpt massor www.asos.com har ju massor av underbara toppar och klänningar och efter som modet är stort och löst så är istortsett alla kläder just nu mammakläder. .-D

• sladdmamman

jag vill inte ens tänka på sommaren! ska ha i juli och kan inte nu när jag är i 24 har vanliga tröjor! så det beror nog på magen, och bröstens storlek, vad man kan ha på sig! någon som vet roliga mammakläder förresten, som inte kostar skjortan?!

• Buttelina

hm har jättefina långa linnen nu. köp sådana o en kjol som du sätter under magen. super bra

• Mumrika

Hur tänker ni om badkläder?

Jag brukar gå och simma regelbundet och älskar att bada sommartid. Nu blir det ju inget månaden efter förlossning antar jag, men före och kanske på sensommaren om barnet nu kommer "i tid".

Provade min baddräkt inför att gå och simma i eftermiddag och den känns redan på gränsen till "kort" (stramar i axlar och gren för att magen ska rymmas däremellan !)

Någon med erfarenhet?

• Buttelina

jag hade bikini på mig när jag var gravid. visade stolt upp heeela tjocka magen

• Beach

Ja bikiní får det nog bli för min del med!   Vet inte ens när det var jag ägde en baddräkt sist...*ler*  Gillar inte badhus. Men ÄÄÄÄLSKAR Beachen...

Svar på tråden Gravid.....sommarkläder!?