• Beach

Gravid.....sommarkläder!?

Hej Alla Glada!

Jag har BF i början på september. Och kommer därför att vara rätt stor i juli-augusti.

Funderar nu på det här med sommarkläder. Det kliar ju i fingrarna när man tittar i Ellos mm.   Men....det finns knappt nå snygga mammakläder alls. Så nu till frågan!!
     Går det lika bra med vanliga toppar & linnen? Fast i större storlek.....?

Det är första gången jag är gravid...Och har ingen erfarenhet alls av detta. Men vill ju klä mig fint i sommar även fast jag kommer att vara stor som ett hus!

Hur gjorde ni???   Vad trivdes ni bäst i?

// Verra

• Svar på tråden Gravid.....sommarkläder!?
  • Demeter

Hm, det är ju bra omd et står något i inlägget också, dags för morgonkaffe
    Är det någon som vet var man kan köpa vår- och sommarjackor för gravida i Uppsala-Stockholmsområdet?
    Jag har kollat runt en del, men inte hittat en enda.
    Eller klarar man sig med lager på lager-principen utan att frysa kalla vår-och sommardagar?

• Beach
    Demeter skrev 2007-04-24 09:06:32 följande:
    Hm, det är ju bra omd et står något i inlägget också, dags för morgonkaffe Är det någon som vet var man kan köpa vår- och sommarjackor för gravida i Uppsala-Stockholmsområdet?Jag har kollat runt en del, men inte hittat en enda.Eller klarar man sig med lager på lager-principen utan att frysa kalla vår-och sommardagar?
     Jag har köpt på mig koftor. Både tjockare & tunnare. Som jag tänker svepa in mig i när de kyliga sommarkvällarna kommer,
  • Demeter

Beach: då tycker jag att vi utnämner koftan till sommarens modeplagg för gravida 2007
    Kanske lika bra att ladda upp med några stycken när jackorna lyser med sin frånvaro.

• Poppet
    OlgaMatildah skrev 2007-03-20 21:53:16 följande:
    haha jag är inte ens gravid än men har redan köpt massor www.asos.com har ju massor av underbara toppar och klänningar och efter som modet är stort och löst så är istortsett alla kläder just nu mammakläder. .-D
    Hur e storlekarna om man i vanliga fall har 38/40 (ogravid alltså... ) /Poppet
  • web

Jag var gravid förra sommaren då det var så varmt!!  Jag köpte inga mammakläder då jag tyckte dom inte hade bra passform och dessutom kunde jag inte andvända dom efter gradiviteten.

MItt tips är GINA TRICOT billigt, långatoppar som går över magen och massa fina kläder!  som du dessutom kan andvända efteråt.

• Lotlas

Demeter:
    Samma problem här! Än så länge kan jag ha en av mina gamla vårjackor, men den lär inte räcka i sommar! (Bf 9 aug) Jag har köpt ett par munkjackor i mansstorlek som jag hoppas kommer att funka hela vägen ut!

• Beach
    Demeter skrev 2007-04-25 11:37:46 följande:
    Beach: då tycker jag att vi utnämner koftan till sommarens modeplagg för gravida 2007 Kanske lika bra att ladda upp med några stycken när jackorna lyser med sin frånvaro.
     ABSOLUT!!   sååå skönt att vira in sig i... *ler*
  • Beach
    web skrev 2007-04-25 11:41:25 följande:
    Jag var gravid förra sommaren då det var så varmt!!  Jag köpte inga mammakläder då jag tyckte dom inte hade bra passform och dessutom kunde jag inte andvända dom efter gradiviteten. MItt tips är GINA TRICOT billigt, långatoppar som går över magen och massa fina kläder!  som du dessutom kan andvända efteråt.
     Jaa!! GINA TRICOT!!! Säger jag bara! De har superfina kläder som magen kan svälla ut i... *ler* 
    Använder flitigt deras tunikor nu + leggings.
  • Kristin24

jag körde med klänningar o sånt i större storlek bara...funkade bra. Plus om det är lite stretch i tyget. 

Go och glad Kexchoklad
  • web

beach- ja visst! 

Och prisvärt om man jämför med så kallade riktiga mammakläder:)

• Jooohanna

Jag vill också ha långa lite tjockare koftor, var har ni hittat era? Några bra tips? Kram på er alla tjockisar !

• greeneyes

Jag har BF 31aug och kommer därmed också att gå hela sommaren höggravid. Det jag märkt nu när magen börjar komma lite mer är att alla tröjor o toppar osv är för korta över magen. Så jag har köpt flera låååånga linnen på Gina Tricot (tror de kostar typ 99kr) och har alltid ett sånt linne under mina tröjor. Det funkar toppen!

Vad gäller byxor så tänk på att det kommer att bli alldeles för varmt med mudden som finns i midjan på riktiga mammabyxor. Jag har köpt ett par mammajeans från lindex (toksnygga), sen kommer jag att satsa på typ linnebyxor o kjolar med resår i låg midja, för dessa kan man ha ändå. Så slipper man den varma o obekväma mudden.

Som alla skriver så är topp-modet perfekt för en gravidmage! Se bara till att köpa de tröjor/toppar som är riktigt långa, annars sitter de vid naveln om nån månad!

Liten ytterligare varning: tuttarna blir större o större - jag har ökat två storlekar redan.. Så se till att de inte är alldeles för tajta över brösten, då kan du inte ha dem sen ändå!

lycka till!

BF 31/8 2007
  • web

greeneyes- Vänta tills du fött och mjölken kommer igång, jag såg ut som Dolly Parton haha. Och jag har stl b annars. Lycka till med magen:)

• Beach
    Jooohanna skrev 2007-04-25 12:56:46 följande:
    Jag vill också ha långa lite tjockare koftor, var har ni hittat era? Några bra tips? Kram på er alla tjockisar !
     Jag har hittat på rean på Kapp ahl. =)  En jättesöt med bara snören man knyter ihop.(finns fortfarande) Blir som en liten rosett precis ovanför magen. Den har jag nu när det är varmt.
    Sedan så har jag köpt en längre & tjockare med dragkedja till de kalla kvällarna.*ler* i storlek XXL....*skratt*
  • Beach
    Jooohanna skrev 2007-04-25 14:02:06 följande:
    Tack beach, ska ge mig ut på jakt!
     Gör det! För nu rear de ju ut vinterns tröjor!
Svar på tråden Gravid.....sommarkläder!?