• Beach

Gravid.....sommarkläder!?

Hej Alla Glada!

Jag har BF i början på september. Och kommer därför att vara rätt stor i juli-augusti.

Funderar nu på det här med sommarkläder. Det kliar ju i fingrarna när man tittar i Ellos mm.   Men....det finns knappt nå snygga mammakläder alls. Så nu till frågan!!
     Går det lika bra med vanliga toppar & linnen? Fast i större storlek.....?

Det är första gången jag är gravid...Och har ingen erfarenhet alls av detta. Men vill ju klä mig fint i sommar även fast jag kommer att vara stor som ett hus!

Hur gjorde ni???   Vad trivdes ni bäst i?

// Verra

• Svar på tråden Gravid.....sommarkläder!?
  • Beach
    ccamilla skrev 2007-03-12 12:44:59 följande:
    Rättelse, yogabyxorna är i velour och inte frotte! Sorry att jag skrev fel!
      Okej......det är lugnt., Jag förstår vad du menar. Ja det låter ju skönt.   Får kika på lite sånt med.
  • zasata

cubus har mycket bra mjukisbyxor

• Beach
    Masqito skrev 2007-03-12 12:46:15 följande:
    Det finns snygga kläder på gina tricot! Tycker de flesta mammkläder ser tantiga ut, sen finns det mycket på nätet man kan beställa hem. Lycka till!
     Japp har köpt 2 toppar på Gina Tricot med empireskärning. Är supernöjd! En rosa & en gul till påsk. *ler*
  • Masqito

Beach: Ja, dom har så läckra färger! Är inte riktigt i mammakläderna än, men syrran har köpt mycket därifrån
    Empireskärning är så snyggt när man är gravid
    Perfekt att allt ska vara så stort nu för tiden..och satsa på att ha kjol, det är också snyggt!

• Mumrika

Har ni HM så finns det ju fina mammatunikor där, dessutom pikétröjor, skjortor och kjolar. I alla fall här i södra Stockholm.

• bullen80

När jag va i Florida för en månad sen så använde jag många kjolar som hade resår i midjan och som jag hade innan gravididteten oxå. Sen så fungerade mina vanliga linnen som va i längre modell jättebra.
    Jag tyckte att det va så mycket enklare att klä sig i varmt klimat!

• Masqito

ska bli skönt att slippa vara så stor i sommar. Har BF i november så jag kommer typ vara i 5:e månaden under sommaren!
    Sen kommer man se ut som en michelingubbe framåt hösten haha

• anettef

jag är i v 32 och använder ofta vanliga tröjor som är lite längre i modellen. sen kan det ju vara kul med lite mammakläder, dom markerar ju magen på ett helt annat sätt :)
    däremot är det nog lite svårare med underdelar!

• Kajak

Jag har köpt 2 mammashorts på tradera.
    Har köpt många mammakläder där o är nöjda!

Ni kan kolla om ni hittar nåt ni tycker om.

Ska ha augustibarn. Så jag kommer att kolla därinne ofta.

Har aprilflicka så jag vet ingenting om sommarkläder till oss mammorna... men ni kan kolla efter vanlig tunikor, hittade en tunika som är härlig turkos på Indiska.
    Använde mycken den under gravdiett.
    Så jag kommer att ha den den här gången oxå.
    Den är tunna o skönt, hade linne under.

• barajosefine

Jag hade gina trico linnen i större storlek.. Funkade jättebra. Men det finns visst snygga sommriga mamma kläder. Jag hade BF i oktober och var också stor under sommaren.

Svar på tråden Gravid.....sommarkläder!?