• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • Lillenlillen

602 inlägg, det var ju dåligt av mig!! Får bli bättring

Sole, hur åker man imorgon, har du sagt det?

• Sofffy

J79: Det är mkt trevligare att åka tillsammans även om fridhemsplan e närmare Kommer till st eriksplan där 11:25 i morgon.

Hellur: Vad kostade de mörkläggningsgardinerna du köpte på ikea? Ja har kollat på några på Åhlens men de kostar 1000 spänn o det har ja inte lust att betala.

Ja e också ensam i kväll, min kille kommer hem vid 00-tiden. Så ja har gjort en god middag till mig själv (fettsnål såklart) o nu lyssnar ja på reggae, dansar med min bäbis o dricker jordgubbssaft o känner sommarkänsla

Åhh va ja hoppas på sol imån i Farsta!

Ses imån.

Kram

• Hellur

Soffy - De kostade 229:- för längden 120 cm.

Kommer hoppa på det tåg som ni som kommer från st eriksplan åker med i Gullmarsplan.

Ses imorgon!

• Hellur

Menade för bredden 120 cm såklart, inte längden. Virrig igen

• Frill

Jag blev lite nervös när jag loggade in nu, snackpåse som jag är, men jag var bara uppe i 434 inlägg så det var lugnt

Sitter och skriver ut dopinbjudningar till herr gnäll, som har återuppstått såhär på kvällskvisten. Fick också en deppatack och kände mest för att gråta ett tag här under kvällen. Kände mig bara trött och tyckte inte alls det skulle bli kul att träffa kompisar i helgen.

Ginger och Pippil8, Adam brukar äta 23 när jag går och lägger mig och har sen mellan två och tre timmar mellan matningarna. Men som tur var somnar han om emellan och vi brukar gå upp vid tio så jag får sova ganska mycket iaf.

• Frill

Hehe, kom på att vi kan bjuda på cheesy åttiotalsklassikerna räkor med vitt vin och bananasplit på lördag. Gott, bra prat- och vinpimlarmat, och kräver inga matlagningsinsatser mer än att pressa ner vitlök i lite majonnäs. Helt klart underskattat. Nu blev jag riktigt sugen!

Nu sover skroten äntligen - eller? Hörde just ett grymtande. Hm. Han har för ovanlighetens skull blivit ammad i säng både igår och idag. Nöden har ingen lag.
    (På tal om släktingar som lägger sig i som vi pratade om i måndags, min farmor upplyste mig igår om att jag "lär honom vara arg" eftersom jag bar runt honom i bärselen för att han skulle sluta skrika.)

Sole, vi byter inga kissblöjor på nätterna, men skulle han bajsa så blir det byte direkt - annars läcker det garanterat.

Bianca, förstår precis om du tycker det är jobbigt att han är borta. Själv kan jag bli ruskigt trött de kvällar jag kommer på att E ska på match och inte kommer hem förrän vid nio. Och då rör det sig bara om några timmar.

• Björklöv

1663 inlägg har jag kommit upp i (1664 med det här då )

Vill verkligen peppa alla som känner sig nere just nu. Jag känner med er och kan bara säga att det blir bättre och att man får känna sig ledsen *kramar i mängder*

Lillen - när jag planerar en resa på SL.se så tycker den att tunnelbana är det bästa alternativet, så då litar jag på det. Ska vi ses vid övergångstället kl 11.00 i morrn för att hinna med 11:17 tuben? (måste köpa remsa innan)

Ikväll började nattningen av K jättebra med både bad och massage, men sedan var det gråt, av trötthet! Tillslut somnade hon i Willes famn och kunde sedan läggas i korgen där hon nu sover så sött

• Björklöv

TRÄFF ONSDAG

Swenglish
    j79
    Hellur
    Lillie
    Bianca2
    Emma3
    Björklöv

(Skulle tycka det var jätteskönt om det blev lite mer norrut denna gång )

• bianca2

Hoppas hoppas hoppas lillgrisen somnat nu!!! han har somnat vid nio 3 dar i rad men ikväll var det svårare. men han var himla härlig ikväll. glad som bara den tur nu när killen e borta. annars hade jag nog blivit deppig på riktigt. nu e jag mest sällskapssjuk o uttråkad...
    hoppas ni får skoj imrgon (det vet jag att ni får). själv ska jag ju på mammagrupp o har sen bokat upp massa m träffar så jag slipper vara ensam.
    Frill - ibland känner man inte alls för att träffa folk men när man väl gör det brukar det ju oftast vara supertrevligt. hoppas det blir så för dig!
    kram på er!!!

• Sole

TRÄFF ONSDAG

Swenglish
    j79
    Hellur
    Lillie
    Bianca2
    Emma3
    Björklöv
    Sole

Lillen
    gå in i min gästbok, där står info om imorgon!

Bianca
    vet hur jobbigt det känns snär respektive är borta flera nätter - men tänk hur mysigt det kommer bli när han kommer hem

Frill
    läcker det inte ur kissblöjan när A sover så många timmar då?

vi syns imorgon kl 12 utanför tunnelbanan i Farsta (centrum)
    godnatt!

*Viktor född 2007-03-18*
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4