• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • bianca2

lillen - du bifogade aldrig listan tyvärr

• Zul

Jag är oxå i en total bebisbubbla, missade rånet totalt. Läste om det här!

Har missat träff denna veckan, hoppas på nästa! Håll tummarna imorgon skriver jag min tenta!

Typiskt, Agnes är just denna vecka jättejobbig, sover ytligt på nätterna, skriker massor...

• SanniXx

Hej tjejer!

Tror Lisa glömde att fylla i mina nummer. Det är nog inte så bra om jag skriver ut dom här, men jag finns ju med på hitta.se om man har koll på mitt efternamn

Ha en bra dag..

ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • bianca2

Verkligen! Superbra!

Min lilla gris sov ju typ hela träffen igår. han somnade vid halv ett i nat när jag kom hem. han vaknade vid sju idag o var vaken till typ nio, men sen dess har han sovit. jag har väckt o ammat honom en gång men nu somnade han om igen. hoppas det inte e ngt allvarligt utan bara en sov-period...

• Matilda83

Undrar omvädret kan påverka lillkillens humör? För idag har inte varit hans dag. Har gjort tre-fyra försök att komma ut och gå till affären men allt har bara slutat i gallskrik - en bebis med illrött ansikte och en genomsvett morsa... ha ha... så det får bli en annan dag. Nu sover han i alla fall så jag ska passa på att få i mig en vettig middag för ovanlighetens skull!

• bianca2

Matilda83: så kanske det e! kanske e därför grisen bara sover...

• Sofffy

Lillenlillen: Tack för listan, så duktig du e som tar tag i saker o ting.
    Ska adda er alla på msn sen

Hoppas att ni hade det trevligt på lunchen igår. Jag tog en powerwalk på morgonen och var sedan hos barnmorskan, allt var bra o det va bara o tuta o köra me samlivet, fick minipiller också, ska försöka komma ihåg o ta i samband med ebbas ad-droppar.

Inatt har Ebba sovit lite knasigt, somnade 19 igår o sov till 01 skulle ha mat o somnade om vid 01:30 sen vaknade hon 05 o va pigg som en lärka, så när hon väl somnade om vid 06:30 va ja för trött för att orka simma. Har traditionell frukost med min svägerska vid 09 på tors nämligen så d hade blivit för mkt. Men vi tog en långpromenix efter frukosten iaf, över västerbron och ringvägen bort o gamla stan o hem. Jätteskönt, men nu har jag förtjänat en lång tupplur

• Matilda83

Bianca2: Skönt att höra att nån mer är helt utslagen idag, man börjar ju nästan undra om han mår riktigt bra...
    Hoppas humöret kan bli lite bättre efter den lååånga tuppluren i alla fall, för han va inte kul att ha å göra med innan :)

• Frill

Hej på er!

Matilda, vad menar du med segdag. Vi brukar gå upp vid tiotiden så att inte vara påklädd vid kvart i elva är vardagsmat

Idag var vi i alla fall tvugna att gå upp tidigt för att vara på "föräldragrupp" kl 10 (vi var TVÅ mammor som dök upp, kanske säger nåt om hur givande det brukar vara) och Adam är nu äntligen mätt och vägd igen: 5,77 kg och 59 cm - så ingen jättebebis för sina 12 veckor som han fyller i morgon, men ändå stadigt växande.

Promenerade hem från Gullmars och köpte sushi till lunch, men nu börjar det kännas segt här. Nackdelen med att gå upp "tidigt" utan att ha fler planer för dagen. Adam sover, så han bidrar inte till min sysselsättning. Får väl kanske fortsätta med städningen då...

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4