• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • Hellur

Även jag håller med om klubben med de bästa mammorna
    Min föräldragrupp kommer inte starta förrän i höst så för mig är ni min föräldragrupp och tror inte den andra kommer bli nära som så trevliga som ni är

W har varit lite kinkig idag, verkar vara lite förkyld. Man hör hur snoret åker när han andas och så är han lite varm emellanåt.
    Tänkte försöka komma iväg till apoteket och köpa sån där slang som man kan suga ur näsan med. Stackarn. Är klängig och bara missnöjd med nästan allt. Men sången med krokodilen får honom att skratta emellanåt...

Bra idé Sannixx att lägga undan saker som är inne och typigst för 2007. Vi har också sparat tidningarna från dagen han föddes och så. Men ska nog försöka bli lite som du i alla fall och lägga undan lite mer saker.

• murgrönan

Lillen! Vilken skräckupplevelse! Det är ju värsta mardrömmen att något sådant ska hända! tack och lov att ni klarade er så pass bra ändå!

Vi var på första föräldrarträffen i förrgår. Lite svårt att få en uppfattning sådär på en gång, men de verkar trevliga. Och så bor de ju här i närheten, vilket underlättar när man har har flyttat ut i förorten som jag
    Stella var nästa äldst och minst...Inte kortast men hon väger minder än de andra bebisarna. Hon hade inte gått upp så mycket senast så nu ska vi väga henne varje vecka ett par veckor framöver.

• Frill

Här har vi en riktig trött-gnällis idag. Vi ska försöka ta oss ner på stan och köpa present åt en annan bebis i alla fall. Om vi hinner mellan mut-matningarna och bärandet

• Sole

håller också med - här finns bästa mammorna! (och sötaste bebisarna )

Vilken storm det är ute idag, kändes nästan som om vagnen skulle lyfta!

har varit hos naprapaten och mitt ryggskott är inte bättre än imorse men det brukar ta nån dag eller två innan det blir bättre, men det var en pärs att få mig coh V upp till lägenheten.

För att det är så synd om mig så shoppade jag kläder på POP till V och nya skor på vagabond till mig

nu ska jag lägg amig och läsa Stieg Larson, V sover förhoppningsvis en stund till!

*Viktor född 2007-03-18*
  • Ginger6

Men vilken dramatik Lillen, usch!!
    Skönt att allt verkar ok Swe!
    Idag har jag varit på Ikea o babyland o köpt lite mys-saker till Jontes rum...och lite leksaker, ( samma babygym som du Bianca, får se vad han tycker om det )
    Ikväll ska jag på vaxning, huaaa, livrädd men ska bli nice! Och tänkte sen gå ut o äta nånstans. Nån som har tips på barnvagnsvänligt schysst middagsställe? jag har hjärnsläpp. Kollade Grill o Kungsholmen men det var fullt.

• Karin99

Hellur: de har inte de där "näs-fridorna" på apotekt längre, kan tydligen vara farligt för slemhinnorna i näsan. Men de säjs på babyland etc.

• Sofffy

Hallå tjejer!

Nu har vi vart på bvc o träffar kungsholmsmorsor.
    De var jättetrevliga men ni är såklart bästa, roligaste och coolaste morsorna
    Kände mig som värsta barnungen där, alla va 35+

Ginger: Vi har ätit några gångr på "spisa hos helena" som ligger på scheelegatan, haft med oss ebba o det har gått kanon, finns gott om plats för barnvagn o de har supergod mat, fått massa utmärkelser. Sen har vi ätit på ciao ciao också på scheelegatan, där är det lite avskiljt mellan borden me typ väggar om man skullle få för sig o amma.

• Ginger6

Tack för tips Soffy, ska jag kolla upp!

• Sofffy

ginger:

har inte varit på ngra andra restauranger än de, bara uteserveringar, men det e ju lite väl blåsigt för d idag.

hoppas att ni får en mysig kväll!!

• Karin99

sofffy: i min mammagrupp är flera i min ålder (27) bara en är närmare 40, känns skönt... inte för att det gör något om de är äldre, men man har ju liksom mer gemensamt med de som är i ens egen ålder... på något sätt.

ALVIN Henry Diego *070315* Mammas hjärta
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4