• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • Matilda83

Frill: ha ha... vi brukar va klara vid nio tiden :) Har fortfarande inte gjort nåt idag, inte ens varit utanför dörrn. Alfred bara sover och däremellan är han sur.. ha ha... det va inte hans dag idag riktigt!
    Vi har nog en annan dygnsrytm här =) LÄgger honom vid 20.00 och då är han ju pigg vid halv åtta på morognen igen...

• Frill

Nu har jag fördrivit lite tid med att lägga till de jag kunde i msn.

Adam brås tack och lov på mig och sover gärna på morgnarna, i alla fall efter lite matning och övertalning .

• Sole

halloj!

vi har också haft en riktig sovdag med en solstråle när han varit vaken.
    Han vaknade 04.30 imorse och somnade sedan om på 10 min efter mat. tyvärr kunde jag inte somna om utan låg vaken tills L skulle upp halv sju. då vaknade även V och fick lite mer mat och somnad eom med mig till halv elva! (jag sov till runt nio, sen gick jag upp och tog chansen att pula och fixa i lägenheten)

vid halv ett somnade han igen och sover fortfarande!

nus ka jag lägga mig på soffan och läsa nya Stieg Larson-boken (självklart kommer han vakna då)

*Viktor född 2007-03-18*
  • Sole

såklart hann jag inte börja läsa, typiskt, jag skulle börjat långt innan

*Viktor född 2007-03-18*
  • Emma3

Lillen: Äsch de va inget trodde du menade inboxen men sen såg jag att du skickat till vanlig mail. Men jag får inte upp listan. Du kanske kan skicka till min inbox istället?

Mamma till underbara Leo 070320
  • Lillenlillen

Hej hej, bra att de flesta till slut verkar ha fått listan. Måste berätta nåt hemskt som hände mig/oss idag:

Jag och min kompis (Tournesol på FL) promenerade i lugn takt till Sundbyberg idag på förmiddagen, för att fika och röra lite på oss i största allmänhet. När vi är precis i svängen innan Sturegatan (shoppinggatan i Sumpan) kör en bil upp på trottoaren och rammar henne med barnvagn, de flyger upp i luften framför mig (mig missade bilen med 10 cm) och så landar de fem-tio meter framför. Hennes lilla son på 10 mån landar i vagnen med en duns men han hade sele och var oskadd. Hon klarade sig också bra men har fått ett djupt sår i smalbenet och träffades av bilen i ländryggen så hon har ont lite här och där. Vi ringde polis och ambulans som kom fort och tog vittnesuppgifter, kollade hennes rygg osv. Hon hade svårt att gå efteråt och var nog rätt chockad (båda var vi ordentligt skakade, det hade ju kunnat gå mycket värre!!). Kvinnan som körde in i min kompis var dessutom höggravid så hon grät hysteriskt och mest av alla, där kan vi snacka chockad!! Hon skulle svänga i svängen och trodde att hon gjorde det samtidigt som hon försökte hålla koll på en annan bil så hon trodde hon svängde men körde rätt upp med hela bilen på trottoaren och träffade alltså min kompis i ryggen. Som tur var kom en kille mot oss 10-15 meter ner i backen (för det hände i en backe) och tog emot hennes vagn som hade rusat ner för backen med två hopp... Framför oss hade vi en hysterisk bilkorsning, kan bara tänka hemska saker som hade kunnat hända om han inte varit där eller om vi båda blivit träffade och han inte kunnat fånga båda vagnarna... Usch, jag skakar fortfarande, det var vidrigt!!

• Vivs

Men fy vad hemskt, Lillen! Tur att alla klarade sig så bra trots allt! Kram på dig!

• SanniXx
    Lillenlillen: Nä fy bubblan va otäckt! Man vet verkligen aldrig vad som kan hända. Tur i oturen att de gick bra, men jag förstår att du fortfarade är skakis! Stora kramar till er!
    ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4