• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • Sofffy

Hej tjejer!

Lillenlilln: Shit vilken läskig upplevelse. Jag ska verkligen tänka på att inte gå nära trottoarkanten i fortsättningen.

Karin99: Va härligt att Alvin varit på bra humör idag, hoppas att det håller i sig över helgen så att kalaset blir lyckat.

Tänkte på det där du skrev om de som ville att man skulle köpa grejer till 18-åring i doppresent. Men vad köper man till en 18-åring? Det första ja tänkte på va typ teknikprylar o kläder men det är ju ur tiden om 18 år. Så det blir väl typ flytta-hemifrån-saker såsom glas o silverbestick o sådant, men det får man väl ändå på dop eller?
    Men tanken är ju bra just för att undkomma dopskedar o sådant krafs sen,
    tänk när man ska börja köpa 18-årspresenter till dessa småttingar.. huu det kommer bli dyrt. Härligt o ha en sån låda då, slipper man

Lillan har fortfarande inte somnat, så d blir väl gamla vanliga väckningen vid 06 i morgon som gäller, så då blir det promenix runt smedudden o tillbax hem innan frukost. Ska träffa min mammagrupp på bvc i morgon också, ska bli spännande o se om d e ngra trevliga mammor som bor här på kungsholmen.

Hur ser det ut i nästa vecka för alla? Jag skulle kunna tänka mig att träffas mån, tis el ons. Hoppas att det blir fint väder, isf kanske vi kan ta kafé kajak som inte blev av sist?

Ha en fortsatt trevlig kväll.

• SanniXx

Karin99: Har hört om den förut och de e jättekul. Ikea-katalog från 2007 t.ex.. och andra grejer.. Vinflaska m.m.

De har ja lagt undan till Ida, sen ska jag köpa en modetidning. Har även lagt undan dagens tidningar från den dagen då hon föddes..

ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • SanniXx
    Sofffy: De roligaste är om det är saker från året då barnet föddes, men kanske inte kul om de är en servis som är 18 år gammal.. de ska mera vara roliga saker skulle ja tro.. som ja skrev ovanför.. och att allt är typiskt för året 2007..
  • Sole

nileelin
    tack för tipset, länken är sparad

Vi har haft bara bra nätter med V senaste tre veckorna (om inte mer) då han ätit en gång och somnat om på 10-15 min.
    (nu ändras väl det bara för att jag skriver om det )

min rygg krånglar igen, den har låst sig så nu på morgonen ska jag till naprapaten (igen!) det är ju inte billigt att hålla på så här då varje besöka kostar ca 500 kr *suck*

nu har jag iallafall fått magövningar att böja med och sen om några veckor kan jag köra igång lite mer med situps och sånt

*Viktor född 2007-03-18*
  • J79

SanniXx: vad pysslig du är önskar att jag också var det.

Sole din stackare hoppas att du ska känna dig bättre efter naprapatbesöket.

E ligger och sover fortfarande bara jag som är uppe. Ska till bvc idag och träffa mammagruppen. Undrar om de är lika trevliga som er?

• Sole

apropå mammagrupp:
    min har ju träffats och promenerat några gånger (typ 3) och fösta gången var jag med sen har jag inte kunnat men de har ändå skickat mess om när/Var, det är gulligt!

Fast dom är inte lika trevliga som ni

*Viktor född 2007-03-18*
  • Swenglish

God morgon!

Har sovit över hos mina föräldrar i Saltsjöbaden, men hela Saltsjöbaden är utan vatten sedan 4 i morse, nu märker man hur beroende av vatten man är! Freddy har precis somnat om, men när han vaknar ska vi nog åka hem och duscha...

J79- det har jag svårt att tro att de skulle vara lika trevliga...

Karin- skönt att Alvin var sitt vanliga glada jag igår! Och lycka till med förberedelserna inför kalaset!

• Karin99

j79 och sole: min mammagrupp på bvc ska träffas varje måndag (de som kan kommer, så har vi en bestämd tid & plats)

Jag tror inte heller att de är lika trevliga som ni

• SanniXx
    De här är den bästa mammagruppen

Tack J79 =)
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4