• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • Swenglish

lillen- fy vad hemskt! Och så skönt att ni alla klarade er relativt oskadda! Tur i oturen som Josefin sa! Nu får ni ta det lugnt ikväll och smälta det som har hänt, ni blev nog rejält chockade!

Besöket på Sös gick bra idag (skulle på kontroll för rupturerna, inget som jag blivit kallad på utan jag bokade själv för jag var orolig). Läkaren sa att det fortafarande var väldigt tidigt men att det såg ut att läka fint och att jag absolut kan föda vaginalt igen, ingen större risk för värre bristningar. Bara att träna kniiiipet nu alltså! Så skönt att få läkares utlåtande, jag har gått omkring och föreställt mig att det ser helt hemskt ut därnere.

• Frill

Lillen, fy vad otäckt! Kan inte ens föreställa mig hur rädd jag skulle ha blivit. Fy att få vagnen påkörd! Hu! Tack och lov att allt gick så bra som det gick.

Swe, skönt att höra att allt såg bra ut!

Här blev det inget städat. Finns få saker som kan störa ens planering som att nån kissar på en och sen börjar skrika

• Frill

Jag fick inget beröm för mitt knip på efterkontrollen, fast jag varit duktig och knipit som sjutton.
    - Jag känner ingenting, sa min barnmorska.
    Kul.
    Som tur var kände hon sen, så jag fick godkänt ändå. Hade varit lite jobbigt annars.

• Lillenlillen

Tack gulliga ni för omtanken!

Björklöv: Ja, det sjuka är att vi säger det varje gång vi går där, att det är en så himla farlig kurva... Och så händer det som inte får hända!!

• Vivs

Frill - jag tror inte jag heller kommer få speciellt bra betyg på knipningarna.. tycker jag kniper och kniper hela dagarna men jag känner själv att jag inte är speciellt stark. Får väl se..ska dit den 13e. Tydligen kan det vara svårare när man haft en snabb förlossning och inte blivit sydd..typiskt.

• J79

Lillenlillen: Vad otäckt! Tur att det gick så bra som det gjorde man vill inte ens tänka vad som hade kunnat hända. Kram på dig!

Swenglish: Vad skönt för dig att det såg bra ut förstår att du har varit orolig.

Sitter här och kniper efter att jag läst era inlägg...

• Hellur

Swe - Vad skönt att det gick bra idag på efterkontrollen!

Sitter också och kniper för fullt efter att ha läst alla inlägg...

Idag har vi varit hemma hos en kompis och hennes son. Var ute på långpromenad och gick Järla sjön runt. Känner mig matt i kroppen, som när man haft ett träningspass.

Jag har lyckats ha W's AD droppar i golvet, så de låg över hela badrumsgolvet med glas och allt. Klumpigt! Har blivit så otroligt klumpig på sista tiden...

• Karin99

Efter regn kommer solsken...
    Igår hade Alvin en jättejobbig dag om jag skrev (och därför uteblev vi från träffen) han bara gnällde och var ledsen, ingenting hjälpte..

Men idag vakande han som en liten solstråle klockan 7 och har varit glad och nöjd hela dagen Somnade på 1 minut klockan 19.25, jag bara lade ner honom i sängen. Vi var på spädbarnsmassage på förmiddagen och det älskade han! Ska fortsätta med det hemma.

På söndag har vi Alvins tårtkalas ("icke-dopet" eller vad man ska säga...) då hoppas jag verkligen på sol, eftersom vi ska vara utomhus.

OBS: Dop-tips: Jag hörde om några som skulle döpa sin son, och önskade sig presenter till en 18-åring. Sen under mottagningen fick alla lägga sina presenter i en stor låda som föräldrarna förseglade - och sonen skulle få öppna den på sin 18-årsdag Jag önskar att jag fått det tipset lite tidigare än 3 dagar före... Tips till er som har ett tag kvar innan dop/namngivning/välkomstfest/etc.
    Mycket roligare än att få dopskedar och annat krafs tycker jag....

ALVIN Henry Diego * 070315 * mammas ögonsten
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4