Inlägg från: SanniXx |Visa alla inlägg
  • SanniXx

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Är det fler än jag som inte druckit än droppe ännu? Alkohol då I juli har man då varit rökfri och alkoholfri i ett år Tiden rusar.. hehe..

ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • SanniXx

Vi ska vara på sös 13.30 men kan följa med o fika om det är efter den tiden. Annars så går det flera tåg

• SanniXx

Ååååhhh, jag sitter som på nålar. En av mina bättre kompisar ligger och ska föda nu. Gud, jag är så spänd!!! Så spännande.. hihi..

• SanniXx

Vad har ni för storlek i skor till era? Om ni har skor.. Idas fötter är 8cm, vad ska man köpa för stl då? 16? 17 blir väl för stor. Äh, jag vet inte.. hehe. Vart kan man hitta en lista till små bebisar. Har sökt men hittar bara till barn, eller från 9cm långa fötter..

• SanniXx

Pippil8: Jag har köpt på babyland.. Kostar tyvärr 500, men de är de värt

• SanniXx

Är det någon av er som ska ge vaccin mot pneumokocker? Här ska vi göra de på rekommendationer. Svindyrt!! 561:-/spruta och Ida ska ha 4 st.. Barn som inte är för tidigt födda ska ha 3st..

• SanniXx
    Hellur: Prevenar är ett nytt vaccin som nu ska bli obligatoriskt på BVC, men än så länge är de frivilligt.. På vårat BVC sa dom till. Iom att Ida är för tidigt född..

Pneumokocker
    "Den vanligaste av de bakterier som orsakar lunginflammation. Bakterien kan även orsaka andra sjukdomar som till exempel öroninflammation och bihåleinflammation. En infektion av den här bakterien behandlas oftast med penicillin. Numera finns även vacciner som kan tas i förebyggande syfte."
  • SanniXx
    Hellur: Längst ner på din presentationssida kan du lägga in en bild
  • SanniXx
    Lillenlillen: Det blir obligatoriskt i oktober så de som föds i juli kommer få det helt gratis, annars så får man som du säger vända sig till sjukhus och betala själv..
  • SanniXx

Jåll: haha, Jenny.. Hur har du tid att sitta här så mycket? Jag har en och har knappt tid

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4