mallansprallan skrev 2007-05-30 17:30:11 följande:
Känner igen det där! Något jag märker skillnad på är om man har medicinläkare eller kirurgläkare. Har en medicinläkare och han verkar mest vara intresserad av att stoppa i en piller. Tidigare hade jag en kirurg och där händer det lite mer. Nu när jag var inne senast fick jag träffa en kirurg också och jag önskar jag kunde få honom som läkare istället. Han verkade verkligen intresserad och var inte så mesig som jag upplever min läkare. Han sa till mig att sluta med en av mina mediciner jag äter för han såg ingen anledning för att jag skulle äta dem så det har jag gjort nu. Peppa peppa så har det funkat än så länge.
Usch vad frustrerande det är! Det känns ju nästan som att jag vet bättre än läkaren i det här fallet, men å andra sidan är jag inte helt hundra på vad som felas mig heller. Men nån depression tror jag faktiskt inte på. Att jag är deprimerad må vara hänt (jag har en del skäl att vara nedstämd, men jag sitter inte och grinar och tänker på döden precis), men en depression tycker jag låter konstigt.
Synd att du inte kan få kirurgen som din läkare, sånt är så orättvist. Jag hoppas på att magläkaren jag ska träffa är en hygglig prick i alla fall, men säger han också att det är en depression tänker jag be att få remiss till psykolog i så fall. Här ska inte ätas några antidepressiva om jag inte har det BOMBSÄKERT svart på vitt vad som är fel!
Vilken medicin fick du sluta med och hur länge sen var det?