V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7
mallansprallan:
Nej, jag ville ju inte gå till vårdcentralen egentligen, men var så illa tvungen eftersom det var så pass akut dåligt. Har inget vidare stort förtroende för allmänläkare som sagt. Nu, efter några dagars vila, känns det redan lite bättre, har inte sån extrem huvudvärk, uttorkning, yrsel och utmattning längre. Men jag vet ju av erfarenhet att om jag kör igång med mitt vanliga liv kommer det bli precis lika dåligt igen, och det snabbt. Så det är lika bra jag är hemma tills jag får reda ut vad jag ska göra för att bli bättre. Jag tror också det är jättevanligt att de skriver ut antidepressiva och liknande fast det inte behövs.
Aha, Flagyl minns jag från när jag var mindre. Slutade med dem vid 17, good riddens. Säger som du, en tablett mindre blir man bara glad över. :) Flagyl var det heller ingen som informerade om att den absolut inte fick tas i samband med alkohol, så när jag smakade på öl vid 13 års ålder fick jag världens antabusreaktion ett par dagar efteråt. Sjukt att de inte sa nåt om detta när jag blev sjuk till min mamma i alla fall, så hon visste för framtida bruk!
Ska till magläkaren den 11/6, mindre än två veckor kvar nu alltså...