V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7
Lårkaka, ska det stå ju
Lårkaka, ska det stå ju
Grådis, jag menar ju såklart inte att du ska slänga burkarna med gamla matrester i återvinningen!! sorry om jag var lite luddig... du är duktig som gör så gott du kan! det är många som inte ens försöker ja man kan ju ta kallvatten, det blir bra! saken är den, att det ska vara så rena produkter som möjligt... annars kan man inte ta hand om det... då kasseras det tyvärr... så då är ju mödan inget värt, förstår du vad jag menar?
kanske vore ngt för dig Nio?? lite järn rätt in i blodet! sackaros är väl nån sockerlösning el sötningsmedel av nåt slag...?
är du vegetarian Nio? undrar eftersom just veggosar får se upp med järnbrist och B12-brist och annat som kan ge just de symptomen...
Nio, jag var ju själv veggo i tre år så jag vet hur viktigt det är att äta sina tillskott, men det kanske inte är så bra för tarmen med tabl, som du nämnde... iv låter inte dumt då sackaroset hjälper till att få ut det snabbt i blodomloppet!
jag har en kompis som är veggo, hon hade B12-brist, vilket ger samma symptom som du har, och det är farligt! be dem kolla det!!
Lone star state, du är inte veggo va? ät då mycket leverpastej,kött, nötter och gröna grönsaker typ spenat, det bästa är att få i sig järn med hjälp av maten, då tar tarmen upp det bättre har jag fått lära mig! vad har din läkare sagt om anemin? när jag hade det vid mitt förra skov så fick jag järntabl. och det blev bättre, men i samma veva så började jag äta kött som jag inte gjort innan, och det kan ju ha varit det oxå som gjorde susen...
kram
vi kanske helt enkelt har svårt för att ta upp de flesta viktiga näringsämnen, och det i sin tur gör oss trötta m.m. De flesta tarmisar här är ju trötta...
jag har inte gjort många knop idag, men känner mig jättetrött nu... *jäsp*
kolla upp det där med B12 iaf Nio! det kan man på iv det oxå
so long grådis! vi kommer sakna dig bli inte borta för länge nu!!
hej! smiter in en snabbis för att följa upp snacket! har varit ute och klippt gräset... är helt slut... fattar inte hur jag ska orka grilla ikväll... men jag hoppas få lite energi från någon extra reserv!!
Vilka hemska berättelser ni kommer med tjejer! Men det är ju samtidigt intressant och lärorikt att kunna ta del av... man vet ju själv inte när det är dags för en annan...
Tack för erbjudandet om asacolen, men det är inget jag äter
Skytten, du skriver att du får inj av B12 ibland, varför? Har det med tarmsjukdomen att göra?
Willow, jag lider oxå av migrän (fy blä) och tycker definitivt att du ska söka läkare och be om annan medicin! Treo comp är inget bra, varken för din tarm eller om du vill bli gravid... Jag äter en gammal medicin som heter Anervan, den fungerar bra för mig, kan bli lite sur i magen men det blir man ju mer eller mindre av all mediciner tycker jag men till skillnad från Treo comp så är det ett annat verksamt ämne i anervan, och det tillhör inte NSAID- medicinerna som är väldigt dåliga för våra små tarmar
Lycka till!
Kram och trevlig fortsatt helg till alla/Jajja
god morgon tjejer (o en och annan kille )
jag har lite svårigheter i att skriva, för jag skar mig igår på pekfingret... ajajaj, men ska göra mitt bästa för att ni ska se vad det står
hoppas ni mår bra alla!!
jag ska gå in och kika på era uppdaterade album och färgade blusar så småningom... ska bara... ni vet
idag ska vi på 2-årskalas, och det ska bli kul att träffa kompisarna som jag inte träffat på ett tag! mår si så där idag, precis som mensvärk, men det är tarmarna, det vet jag...
hoppas er dag blir bra och att jag hinner gå in en sväng senare för att läsa ikapp!
Kramisar Jajja
råttpick??? lite lagom snuskigt
grådis, jaha, kanske jag oxå behöver extra tillskott just nu, är så trött och orkar ingenting!!!!!!!! men tydligen ser proverna bra ut... vet dock inte om de kollat b12 m.fl. ska prata med läkaren på tisdag så jag ska försöka komma ihåg att fråga om det... ja, jo, visst kan man skriva ner alla frågor på en lapp, men oftast vet jag inte vart den lappen har tagit vägen när jag väl ska ha den... hrm, lite lätt senil är man
låter underbart fint med röd kyl/frys, ashäftigt! själv önskar jag att jag hade möjligheten, men min sambo är inte mycket för "utplippad" inredning
kram kram/jajja
god kväll!
genomskinlig baddräkt, ja tackar ja!! har faktiskt varit med om att se en person i det!! det var precis som du beskrev det gmt, att baksidan var liksom sliten så att det sken igenom väldigt kul men väldigt gulligt oxå på nåt sätt!!
jag har haft en bra dag, förutom att jag nu har migrän... men jag har inte tagit tabl, utan hoppas på att få sova nu hela natten, så är det borta imorgon bitti. magen är väl okej, klarade vara i väg på kalas nästan 5 timmar, inkl restid.
men tyvärr har jag slravat med både sötsaker och mat idag... och min mage brukar inte uppskatta det! håller nu tummarna för att det ska gå bra och att jag ska kunna jobba imorgon. tycker att jag borde vara BRA snart, har ju tagit supparna(á 20 mg) nu i 8 dar + tabl som tidigare 10 mg. Men man vågar ju inte sänka dosen ännu, jag mår inte såååå pass bra! Ska prata med läk i veckan får se vad han säger.
Lällas, fick du mitt mess i din GB? ang spa-resan vi pratade om här? jag föreslog att vi skulle kolla vilka som är intresserade av att följa med, och så kanske vi kan skapa en ny tråd endast för det endamålet?? så kan vi hålla det snacket från VVS, om det nu inte är så att alla vill följa med
kram på er!