oj oj vad ni har skrivit sen jag senast var här, och det var ju inte länge sen *tar mig för pannan*
jag tycker det är OTROLIGT intressant det som skrivs i boken, dels om allergierna, dels om candidan. detta är jag nämligen väldigt bekant med! jag tror jag har nämnt det tidigare, nåja, jag var ju i kontakt med alternativ hälsovård innan jag fick min diagnos, och då fick jag höra att jag hade candida i tarmen, jaha... gör denna diet och ät dessa tillskott ska du se att det blir bra! sagt o gjort, jag höll på i nästa 1 år!! jag blev inte alls bättre, jo i början blev vissa symptom bättre faktiskt,men så vände det helt plötsligt och jag blev jättedålig, jag sket nästan ner mig dagligen och var som en sticka, jag kunde inte behålla något... jag läste just då att det kunde vara candidan som renades ut från tarmen och att det orsakade diareerna, men jag slutade en dag av bara utmattning!! då hade jag uteslutit mjölkprod, mjölprod, vitt salt, socker o sötningsmedel, alkohol, kaffe, jäst och lite anant... en strikt diet alltså!
när jag nu fick min uc-diagnos flera år senare, kändes det ju så bra att veta varför jag var dålig, och jag kanske även haft den sjukdomen under tiden jag gick på dieten... vem vet...
jag unviker som sagt alla mjölkprod i dag, jag använder rismjölk och oatly (havre) och tycker att jag mår bättre av det än vanlig mjölk och andra prod som grädde o creme fr. Men när det gäller just spannmålsdelen vet jag inte hur jag skulle må utan, det ska jag banne mig testa nu! och jag ska även göra candidatestet i glaset som hon beskriver i boken, för skojs skull lixom
något som är av det mest intressanta med boken, det är ju att hon vill åt orsaken till sjukdomen, men varför jobbar man inte så i sjukvården?? varför handlar det bara om att häva symptomen?? det är just sådant som gör mig så lessen och lack över den traditionella sjukvården...
(sorry, har skrivit en uppsats nu