• jajjaB

V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7

Malvas mam, jag hade inte ont första tiden, men sen började det göra ont, ju längre jag gick med det utan behandling, det gör bara ont när det lixom krampar och bajset ska igenom det inflammerade stället, i mitt fall ändtarmen och ca 20-30 cm upp! ajaj

hur är det man säger? vänstersidig inflammation om den sitter på min vänstra sida eller hur säger man det på "fackspråk"? någon som vet? jag har för mig att läkaren sa det till mig, men man är ju inte alltid vid medvetande...

• jajjaB

ja jag känner igen mig i beskrivningen "skapligt positiv"
    är egentligen en rätt orolig och känslig själ, men FÖRSÖKER se det ljusa mitt i allt elände...

lycka till nu anna och linnea! kramar till er!

• jajjaB

grådis, du har helt rätt!! fastnar allför ofta här och på toaletten dessvärre! kommer precis därifrån ska ringa läkaren idag och beklaga mig lite, hoppas han kan sjukskriva mig veckan ut, jag klarar inte ge mig iväg till jobbet, rent psykiskt är det ett helvete...
    hur mår du???

jag gjorde det där candida-testet imorse enligt boken vi talade om igår... hrmmm, tydligen så var det trådigt=candida, jaha, suck
    //over and out//

• jajjaB

vi har värmeslingor i golvet men de gör varken till eller ifrån just nu... hehe
    vad ska du ta för prover idag grådis?

• jajjaB

aha, är det rutinkontroll? jag är så dålig på att kolla upp vad de igentligen tar för prover... jaja ta ni prover, ta lite blod ni, säger jag och vet knappt vad de tittar efter... skönt att se att nån har koll iallafall!

• jajjaB

hej igen
    jag skulle nog kunna tänka mig att be om journalen, men känner inte just nu för det, kanske senare... men jag tycker definitivt att du ska göra det Grådis! visst får man väl det..?

"Han tycker ju att jag har dålig sjukdomsinsikt, att jag inte tar ansvar för min kropp och mitt liv, så då måste det väl vara positivt om jag frågar efter min journal så jag kan få en klarhet i hur min sjukdom ser ut och hur utbredd den är osv...."
    - Har verkligen din läkare sagt så??? Jag blir chockad!!

Kram på dig Grådis, och ni andra oxå!!

• jajjaB

go kväll nu är lillan lagd och jag är åter vid datorn...
    har pratat med min doktor idag och är sjukskriven veckan ut, det tar ett tag innan supparna värkar verkar det som... nu kan jag vara hemma resten av veckan och bara fisa i min ensamhet, vad gött!!

ang höjda levervärden, så hade jag faktiskt det förra ggn, läkaren kunde inte förstå... jag äter ju prednisolon, ingen asacol eller så... men så kom jag själv på att jag hade ätit antibiotika då, och kanske det var det... nu var nämligen proverna bra igen, du har inte ätit några såna mediciner 68an? ang. levaxin och sköldkörtel så har min mamma det problemet och äter den medicinen, så jag har hört lite om det... det verkar fungera bra för henne, men minnet vetifasen, det är kört för hennes del *garv*

varför säga Spa HADE varit bra??? varför gör vi inte slag i sak??? så många härliga människor det verkar finnas här!! tänk om vi kunde ses... vi tar en spakryssning i höst!? *iiiiihh*

• jajjaB

god morgon, här var öde som vanligt vid den här tiden

vad kul att ni nappar på spa-resa!! lets do it!
    antingen tar vi en båtresa, typ de som Lällas berättade om, 24-timmars kryssning eller vad det är, har aldrig varit på sån... eller så åker vi till södertälje eller annat ställe där man kan bo över natten! även om vi inte åker på kryssning, så kan vi ju liva upp stämningen med middag och häng i baren eller annat!!
    jag har även hört gott om ett spa i söderköping, det är en jättemysig liten stad söder om norrköping (om jag inte minns helt fel), jag tror det är bra att vi bokar något isf centralt i sverige, för vi har ju några uppifrån landet och några från södra delarna, men flest från mittenregionen va??? i vilket fall ska det var lätt att ta sig dit für alle

skytten64, välkommen hit!

Lällas, vad härligt med Barcelona, åh det är en sån mysig stad juh! hoppas ni får det bra och att det blir romantiskt
    vad hade du tänkt köpa i bröllopspresent? har de ngn önskelista? det brukar ju underlätta...
    stomi och baddräkt... oboy, jag tycker ni är så tuffa ni med stomi!!! jag kan inte ens i min vildaste fantasi föreställa mig hur det är... skulle säkert gå med stora vida tröjor och försöka skyla mig själv... hrmm

Är det ngn som har märkt av att ni får ont av att gå på toa speciellt under mens??? jag har märkt av det, och inte bara vid skov utan när man är skovfri... måste nog ta upp det med min läkare... tycker det är lite skumt, men det mesta ligger ju tätt tätt där inne och kanske det ena påverkar och trycker på det andra så att säga (bla bla bla)

Kram Jajja

• jajjaB

Dalkulla26, intressant att du oxå känner smärta vid mens, trodde jag var ensam... då kanske det kan ha med sjukdomen att göra??
    Lider med dig, din stackare! Hoppas du blir bättre snart! Märker du skillnad redan vid minskning under 20 mg kortison?

Svar på tråden V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7