Inlägg från: lola1983 |Visa alla inlägg
  • lola1983

icas- onsdagsgrupp

Man ska helst koka.. kan även steka,men så ska man steka på riktigt svag värme så att det inte får nån hård yta liksom . fast jag skulle nog koka maten till att börja med.,iaf med tanke på att han inte är så gammal än .

Stolt mamma till världens bästa Hugo :)
  • lola1983

Ååååh..,sitter här o drömmer mig bort . ute på nazars hemsida o kikar resa . Vi har tänkt att vi ska åka i Maj o nu när man sitter o tittar på det otroligt fina hotellet o den baota stora poolen så börjar man redan längta.. All inclusive är det oxå ! tihi.. gäller att börja spara pengar redan nu.....

• lola1983

gå in o kika vetja...Räcka ut tungan Har hur fina hotell som helst.,i Turkiet . det vi ska åka till heter Pegasos World . har inte bokat än.,men är nästan hundra på att vi ska åka . nån gång i Maj blir det nog.. Kostar nästan 7000kr/vuxen för en vecka o vi som ska åka två kommer få betala nästan 10.000 var . fast då är det ju "alla inclusive" som sagt,så vi har ju all mat,dryck,glass,alkohol gratis i 2 veckor.... som tur är kostar Hugos resa bara 300kr...
    gäller som sagt att spara som attans nu !!!

• lola1983

Ja.,dom är verkligen seriösa o jätte populära ! Förra året va dom fullbokade från första flyget o sen hela sommaren . därför vi vill vara ute i god tid nu så man verkligen får plats .
    ja.,visst ser det alldeles underbart ut . som en dröm . o skönt att allt finns på hotellet så man slipper iväg en massa med Hugo . fast lite farligt dock att all mat är gratis hur mycket man vill... för en vända i gymmet tror jag inte det blir på semestern om jag känner mig själv rätt ! hehe..

idag har vi varit o storhandlat.,jäklans va mycket folk det va . suck o stön !
    köpte nya blöjor förresten . jag som alltid varit en sån fegis att prova annat än pamper o libero . men nu hittade vi et par blöjor som hette "huggies" . med tanke på namnet så va vi bara tvugna att köpa dom . ser jätte bra ut.,otroligt mjuka o ser ut att va otroligt bra passform . o så är dom jätte fina till utessendet oxå.,det är ju disney figurer på .
    ska prova dom imorn.. hoppas dom är lika bra som dom ser ut !!

• lola1983
     TREVLIG MIDSOMMAR

• lola1983

Catrin : finns nog i badblöja oxå.. dom vi köpte va vanlga byxblöjor . o så finns det för nyfödda med . vi är hittills jätte nöjda.,o Hugo med Glad

• lola1983

Våran prins
    Klippte honom för första gången idag . Det här är som ni förstår FÖRE-bilden . EFTER-bilden finns i galleriet Glad
  • lola1983

Guuu vilken underbar kväll vi hade igår . Jätte roligt hela tiden . Alla va på perfekt humör..
    spelade kubb.,grillade.,spelade poker o så kubb igen vid 1 på natten Flört tjejerna vann stort i både kubb o poker . men som vanligt fick jag stryk av Tina i headsupen på ett jäkla ess på rivern som alltid räddar henne....*suck*

Hugo va så snäll igår . va med o lekte o va så glad fast han va så trött . vid 7 la vi honom o sen sov han som en stock trots musik o mycket högt prat . vaknade 6 imorse o fick mat o sen sov han till 8.45 !!! Skrattande

Hoppas era kvällar va toppen o att ni mår bra idag Räcka ut tungan jag smakade faktiskt ett glas baileys o jäklans va gott det va !!!

• lola1983

Nemen.. låter inge roligt . stackars liten . skönt att ni kollade upp det.,så man slipper gå o oroa sig att det är nå farligt . hoppas han kryar på sig snart..
    ja.,det är verkligen typiskt att det blir så just när man har främmande . tycker ofta det blir så.. precis som när dom va små o alltid vaknade när mamma o pappas mat va klar....Flört

Nu är det sista chansen den här veckan att hinna ses innan vi åker på semester . Hoppas ni kan i veckan . på stan på Onsdag kanske ? vi ska in till VV o sen måste jag shoppa lite kläder åt både mig o Hugo . vill gärna ha sällskap . har inga andra planer heller egentligen i veckan så vilken dag som helst passar . vad tycker ni tjejer..,dags att ses nu?

• lola1983

godmorgon tjejer . konstigt väder ute idag . nyss va det strålande sol o nu öser regnet ner . Min lille prins sover uppe i sin säng sen 2 timmar tillbaka . va en riktigt tröttis verkar det som... heh .
    morgonprommis har vi iaf hunnit med idag . annars har jag bara suttit i väntekö till vårdcentralen . fick tid redan imorn.,värst va snabbt det går ibland .
    Har ju som en lite bula nere i magen.,på höger sida . känns jätte konstigt o ibland syns den t.om när jag ligger ner . skönt att få det undersökt så man kan slappna av .

Fick ni inbjudan idag om familjedagen på Hacksta ? Den 9 september ? Glad det blir nog roligt.. vi kommer nog absolut gå vad det lutar åt nu iaf..

• lola1983

Linda : tyvärr blir det så när man börjar med 8-månaders burkar . nästan alla jag känner har det problemet . fast dom vänjer sig efter ett tag . du får tjata med det,till slut kommer han nog tycka om det . oxå hört att 1 års maten tydligen brukar vara lättare att ge dom.,så det kanske är extra äckligt i 8-månaders burkarna .
    vi har exakt samma problem med Hugo just nu . vägrar äta puré överhuvudtaget . bara leker med det.,spottar ut det o skrattar... men har bestämt mig för att inte ge honom nåt annat istället.,utan att ge honom oftare istället o tjata . äter han inte puré så får han inget annat heller... vill ju helst att han ska börja tycka om mat igen tills vi åker till Finland,jobbigt att truga med honom där...
    jag tror problemet började när man började få smak för andra saker.,typ våran mat,dricka,glass m.m.. ska ta ett allvarligt snack med mormor tror jag....  hehe..

Nu ska jag klä på min nybadade prins o ta vagnen ut till samhället o ta en fika med en vän !

• lola1983
    Linda : ja.,du kan prova det mesta i den här åldern . bara det inte blir för mycket av saker med mycket fett eller salt .
    jag har gett Hugo allt möjligt som sagt.,mariekex tycker han mycket om . o smörgåsrånen funkar ibland . annars kan jag ge honom vanliga mjuka mackor som vi äter till frukost .
    prova dig fram.,han säger nog ifrån om han inte tycker om det .
  • lola1983

jag har provat att ge leverpastej förresten.. det va smaskigt . smör oxå.. men messmör är favoriten !

• lola1983

Roligt.,verkar som att flera är intresserade av att ses på Onsdag . hoppas det blir av Glad

Carola : det va verkligen en snygg vagn . hoppas att ni blir lika nöjda med den som vi är med våran . hur är era hjul.,inget som är lite vint i inställningen?(är tydligen vanligt på den här modellen,men nåt som ger sig med tiden)

Linda : hoppas det ger sig med maten . är nog som sagt bara att truga.,till slut kommer han nog på vad gott o roligt det är att äta själv . Hugo har inte riktigt fattat hur man gör när man äter själv . sitter o skrattar åt skeden när han får den o får han ingen sked så sitter han bara o doppar fingrarna i maten eller vickar tallriken upp o ner o sen skrattar igen...Räcka ut tungan gäller att ha tålamod märker jag......heh .

Tessan : roligt att höra från er igen . hoppas att allt är bra o att vi ses på Onsdag . Måns måste ju ha blivit en riktigt stor kille sen sist . har han kanske lärt sig att gå t.om ?

• lola1983

Instämmer med Carolan här över om att vi ska ner...heh Skrattande
    Har ju som sagt vägning kl 10.00.,sen möte efter det men har inte bestämt mig om jag ska vara med på det eller inte . Men ska vi säga kl 11.00 utanför Gallerian som vanligt . kan ju sen höras över mobilerna om det blir nå ändringar . Du Linda kan väl slå en pling när du är nere så får vi se vart håller hus .

Nu har vi nyss kommit hem.,varit hos mormor i flera timmar o badat i hennes nyinköpta pool . hon höll precis på att fylla den med vatten så det va perffa mängd för Hugo att plaska runt i . badade nog minst i 1 timme o hade sååå roligt med kusinen .
    Plus att han busade med Felicia en massa innan så nu sover han gott i vagnen . va jätte trött

Jag ska nog ta o pallra mig iväg till gymmet kanske.. fick ju reda på igår att dom gjort fel på mig när jag betalade . köpte halvårskort men fick tydligen ett helt år . så det är lika bra att passa på..,hihi .

• lola1983

Men om vi går direkt till nåt matställe så borde det väl fixa sig.. om vi är där före stormen liksom . La pasta brukar det ju finnas mycket plats.,kanske kan gå dit ?

• lola1983

Tessan : Ja.,det är som sagt nog bara bra att han inte går än . jag känner lika med Hugo . att det på sätt o vis är skönt att dom väntar tills dom är riktigt redo o inte bara ramlar o slår sig hela tiden . men samtidigt längtar man ju..,såå gulligt när dom knatar omkring där på sina små ben Glad

Syns imorn tjejer.,roligt att äntligen träffa er alla igen . sov gott !

• lola1983
    tack för idag tjejer ! riktigt roligt att träffa er alla igen..Glad o kul att få lite sällskap när man ska ut o shoppa lite . hittade t.om en massa saker till mig själv.. länge sen jag orkat o vågat köpa nåt till mig själv för jag inte vetat hur mycket jag ska gå ner.. men nu gissar jag att det inte lär bli så himla mycket mer så nu vågar jag Flört
    ska bli så roligt att prova allt sen.. o visa Sami . han såg bara alla kassar o gav mig ett litet *hmmm*.. hehehehe..

hittade förresten regnskydd o insektsnät på Barnens Hus när vi åkte hem . fast det vart inget genomskinligt . fanns inte där o va tvungen att ha ett tills vi åker till Finland .

Ne.,ta en frukt till mellis nu o sen iväg o gymma o sola . *skööööönt*
  • lola1983
    Linda : va roligt att det bara va du dom budade . o vilken snäll mamma.. den är verkligen jätte fin den overallen.,han kommer bli en riktigt liten sötis Glad

Jag har hämtat Dunnis kläderna idag . såå roligt att öppna o kika på allt fin man köpt . fast bodyn blir nog till hösten . oj va stor den va . filten jag fick som värdinnegåva va jätte mysig o fin.,toppen !

Nyss varit inne på knappfabriken.se o beställt knappar med kort på Hugo . ska ge bort en till hans gudmor i Finland o sen blir det väl nån till mormor/farmor o så.. gå in o kika vetja . jätte billigt o dom blir toppen fina . jag beställde 6 st(2stora,4små) o det blev 66kronor (inkl frakt)
  • lola1983
    Onsdagsgruppen nr 4

Har nu gjort en ny tråd till oss tjejer.. Såg att våran går ut imorn Skrattande

hem hinner först dit.......
Svar på tråden icas- onsdagsgrupp