Inlägg från: lola1983 |Visa alla inlägg
  • lola1983

icas- onsdagsgrupp

*även jag hittade hit*

Stolt mamma till världens bästa Hugo :)
  • lola1983

Linda : Du har säkert gått ner . Vissa dagar känner man sig ju mer svullen,men det behöver inte visa lika mycket på vågen som man tror . O även om det skulle visa sig så lär du ju ha gått ner ännu mer till nästa vecka isåfall . Så va det för mig förra veckan.,va veckan före mens o jag va riktigt svullen o pluffsig . O så till den här veckan hade allt sånt släppt o då blev det desto fler kilon . Lycka till !
    Shoppade loss lite igår.,hittade ett par byxor till Hugo på H&M o så skorna så klart . O så ett linne till mig på Gina Tricot som vanligt Flört

Jag har inte riktigt bestämt vad jag ska göra idag . Ev åka till min syster o hälsa på . Skulle vara roligt att vara där ute på tomten o busa lite o få lite sol på nosen  Men såå dryg väg att åka till Irsta ju... aja.,får se ! ska nog börja med att hoppa in i duschen iaf..

Blir ingen Öppna förskola för vår del Ledsen Länge tills jag kommer ränna där igen nu . Tråkigt o Hugo kommer sakna alla vänner . Men 6 veckor går nog fort..

Ha en underbar dag i vårsolen !!

• lola1983

Linda : Ja.,det blir säkert bättre nästa vecka . Men det är ju iaf minus på vågen . Det är ju bra det med tanke på att du inte kände att du hade gått ner nå . 0,4 är ju ändå 0,4..Glad
    kör inte föör hårt nu bara.,kom ihåg att man måste få i sig rätt mängd o så av allt o helst äta alla points man ska ha i sig .
    Det kommer bli bättre nästa vecka.,du har hållt på så länge så det går ju i perioder .

Idag har vi varit ute heeela dagen . moster o hennes små killar har varit här o busat . Gustav älskar ju att vara ute o sparka fotboll så det har vi gjort mest hela dagen . Plus en långpromenad till sjön o mata fåglarna . Hugo somnade som en stock kl 8 o jag sitter o nästan sover framför datan . tar verkligen på krafterna att vara ute i vårsolen Skrattande
    Ska ta med mig kiwi,blodgrape o annat god frukt o gå upp i sängen o titta på efterlyst nu tänkte jag . Blir att somna väldigt tidigt ikväll !
    Imorn blir det stan igen o träffa kussarna . roligt roligt Glad

• lola1983
    Carola : Vi kokar inte flaskan . Kokade innan användning o har sen har vi kokat de flesta en gång till vid ett senare tillfälle när vi kom på det . men så länge man är noga med att diska/diskmaskin så behövs det inte . Kokar fortfarande vattnet iaf . Finns det inget kokat vatten så tar vi från kran o det har inte gjort nån skillnad .
    hade oxå problem att komma in på Fl imorse.. va uppe så tidigt imorse så jag provade redan halv 8 o då kom jag inte in .

Linda : Väger du dig hemma varje dag ? Kom ihåg att det kanske skiljer lite från våg till våg . Man blir så besviken bara om man har vägt sig hemma o sen visar inte VV lika när man är där . så är det iaf för mig.,så jag har slutat väga mig . bara hos VV,blir mer nervöst o spännande så . hehe .

Har nyss kommit hem från solariet o har även hunnit ringa min arbetsledare . Skulle titta in hos honom när jag kommer på Måndag så ska vi gå igenom lite grejjer . Känns konstigt..,att efter helgen jobbar jag igen . men det känns helt ok faktiskt.,trodde jag skulle ha ångest men det känns mest spännande o lite pirrigt Räcka ut tungan

ha en bra dag mina kära jobbarkompisar Flört
  • lola1983
    Linda : väger du dig varje dag ?? ojoj.. fuskis Flört

Carola : Va bra att hon gått upp bra . Tyckte minsann att hon såg lite rundare ut sist . Nu kanske hon följer Hugos kurva iaf Skrattande gröt är tydligen bra för barn..,hihi .

Nu ska jag måla klart mina naglar.. sen måste jag ju se om det blir Tobbe eller Martin som tar hem Lets Dance . Hejjar på Martin !!

Sen gäller det ju att somna i tid . Högskoleprovet hela dagen imorn . Känner inte för det.,men lika bra att få det gjort . Ska bli kul o se hur allmänbildad man är.. eller inte

Godnatt !
  • lola1983

Hej tjejer !
    Nu är provet avklarat o det gick smidigare än jag trott . Tiden gick fort o frågorna va ungefär som jag trodde . Har nyss rättat svaren på internet o hade nog lite bättre än jag trott . med tanke på att det är första gånge o jag inte riktigt hann med i svängarna . skönt att ha det avklarat . kul o se sen när själva betygsrankingen kommer..

Nu ska jag platta håret o fixa lite . snart kommer vänninor över o då är det partajj som gäller ! ha en trevlig Lördag kväll ! Kramar

• lola1983
    Medusan : Ne.,kommer inte söka till högskola nu till hösten . vill vänta ett tag till med sånt tror jag . Är ju inte riktigt säker än o vill vara hundra om jag ska starta nåt som kommer ta många år . Men det är skönt att ha gjort provet iaf.,o kommer säkert prova göra det en gång till nån gång (om inte provet från igår mot förmodan ligger på typ 1,9..heheheh)

Hade en riktigt rolig kväll igår . Startade med en liten tjejfest här hemma.,sen åkte vi till stan på fest hos en gammal klasskompis . O sen vart det krogen . Konrad av alla ställen.. heh . Det va jätte roligt iaf o magen mår lite konstigt idag . O pointsen är helt bortblåsta.....

Våran lille prins är sjuk  magsjuka för första gången.. Han kräks upp allt han får i sig . Började imorse när vi skulle gå upp . Sen fick han gröt några timmar senare o det kom upp när han sov en halvtimme senare . Stackarn vaknade av att han inte kunde andas,hade fullt i hela halsen o munnen . Låg ju på rygg....,tur att jag va vaken bredvid o  hann se det . läskigt sånt där . nu när han är sjuk blir det att sova på mage !

Lycka till idag Sara på jobbet.,hoppas det funkar bra . Min tur imorn bitti . SKa försöka att INTE glömma hoppgungan.,ger den till Tessan . (skickar förresten över mitt kontonummer nu.,har glömt det ! )
  • lola1983

Carola : Ne.,har inge ångest alls faktiskt . trodde jag skulle ha det . men tycker det ska bli ganska "skoj" faktiskt.. Kul att komma iväg o träffa lite folk o få sin egen tid . O som sagt.,6 veckor går ju fort . ska bli kul att få jobba lite o kanske bränna nåt kilo eller två

• lola1983

Hej tjejer.. Gick bra att jobba idag . allt va sig likt o man kom ju ihåg allting som om det va igår . lite tråkigt.,för jag hade hoppats på några nervösa första timmar.,men allt flöt på bra . nå ackord finns inte att snacka om med tanke på att jag va tvungen att stanna o snacka med alla jag kände . blir ju så när man varit borta så länge..,hehe !

Linda : Hugo får....; Gröt vid 9.00 . Puré vid 13.00 . Gröt vid 17.00 . Vällning vid 19.30 . o sen ev välling när han vaknar på "natten" runt 05.00 . funkar jätte bra.. förutom att han haft en liten strejk period när det gäller puréerna . gröten är bäst.. o nu är han ju magsjuk så nu går igenting ner.. stackarn ! trodde att han va bättre.,för han fick i sig vällingen igår o verkade pigg . men nu när Sami gav honom gröt nyss så kom allt upp igen . lillplutten! Ledsen
    Dom där med youghurt i använder jag inte ofta . just för att jag tycker att det är för mastigt att äta som efterätt o lite för lätt att äta som ett helt mål ! men det är ju perfekt att ha om man är på stan en sväng o ta som mellanmål eller så . eller dom gångerna som Hugo strejkat mot vanlig puré så har jag gett honom lite sånt istället .
    nåt att rekomendera är dom färdiga gröterna ! jätte bra att ha med sig på stan o riktigt mumsigt verkar det som Räcka ut tungan

Ne.,nu är nog maten klar . ska vila lite framför TV när jag äter . ont i ryggen . o så pkte vi o storhandlade direkt efter jobbet idag så jag är såå trött !

Hejsvejs på er

• lola1983

Linda : Så eran tant på BVC rekomenderar 5 min metoden? trodde att all BVC tanter va emot det . men bra att det funkar för er iaf . kan tänka mig att det är jobbigt att höra honom skrika..

Hoppas ni alla haft en bra dag . På ICA har det flytit på.,mycket att göra o ordrarna bara byggs på . suck.. Men det flyter på bra.,har inte riktigt hunnit blivit totalt less på det . tar det ganska lugnt o försöker att lyfta rätt dern här gången så det inte blir som sist med riktiga ryggproblem m.m .

Idag har Hugo fått i sig 1 hel flaska välling till frukost o en halv runt 2 . så jag hoppas att det är på bättringsvägen . inte knappt fått i sig nå mat på 2 dagar så han måste vara helt slut stackarn..

Aja.... Kram från oss Skrattande

Svar på tråden icas- onsdagsgrupp