• Fru Indosaurie

FFödda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 9)

En tråd för oss födda 1980 -85 som längtar "ihjäl" oss efter barn, planerar barn, (väntar barn, har barn)! Och vill dela tankar och funderingar med andra!

Alla är välkomna både vi som varit med sen starten och ni som är nya som vill komma in i gemenskapen.

• Svar på tråden FFödda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 9)
  • pucken

fast egentligen vill micke ha en etagelägenhet i handen! de verkar jättefina, men lite för dyra

god natt mel och malla!

• pucken

fru
    nä, det är en massa kö och skit. hyresvärden vi har började med kö för nåt år sen och även om vi stått där från första början så ligger vi jättelångt bak i kön. halkade efter ännu mer när vi tog över den här.

• Fru Indosaurie

hur kan ni ligga långt bak i kön fast ni stått från början? och för att ni fick en lgh?
    *nyfiken*
    Här får man aldrig veta vilken köplats man har eftersom att det beror på vad folk har kryssat i att dom vill ha i en lgh. Men vi har iaf stått i kö i 3 år nu
    Vi kanske ska vänta och se om vi får nån lgh genom kön.. dumt bara att man bara kan ha en ansökan inlämnad.

• pucken

ingen aning, men på nåt sätt verkar det som om de som anmält intresse innan kön började har fått förtur. och sen tyckte de väl att vi inte behövde nån ny lägenhet när vi fick ta den här. hur som helst så skulle jag gärna ha den där etagen, tycker det blir en helt annan känsla när det är två våningar *drömmer*

• Fru Indosaurie

men vad konstigt.
    När man får en ny lgh här får man inte stå i kö på ett år, men när ett år har gått så har man exakt samma kötid kvar som tidigare.

Det fanns en uuuuuuuunderbar etage ledig här för några månader sen, så himla fin och ingen kö! dock 10 000 i hyra så man förstår ju varför Cool
    tvåan som ville byta med oss är exakt likadan som våran förra tvåa och bara 5200 i hyra..

• pucken

vi blev inte ens informerade om att vi skulle förlora köplatsen, det tyckte jag var dåligt. det fick vi veta långt efteråt när vi började kolla runt efter annat! vi kikade ju på en två i handen, som vi inte fick.

shit 10 papp är rätt mycket! tror min kusin betalar det för sin trea i hammarby sjöstad. men så snålar de på annat istället

• Fru Indosaurie

10 000 i hyra skulle aldrig funka, det är ju hela fredriks lön
    Har man råd så är det väl inget men jag skulle ALDRIG någonsin lägga det på en hyresrätt.
    vad kostade etagen i handen då?

kikade ni på ny lgh efter att ni tagit över svärmors?

• pucken

tror "vår" etage gick på 8500 eller nåt sånt. det var micke som kollade runt och drömde lite för nån dag sen. jag vill inte bli deprimerad så jag kollar bara på andra ställe, såna man kan flytta till när man fått jobb

tvåan i handen kollade vi strax innan vi tog över den här, för vi ville hellre bo där. men då stod vi så långt bak i kön så vi fick inte den efter att vi tog den här har vi bara kikat lite, och eftersom vi tappade plats känns det inte direkt lönt längre.

• Fru Indosaurie

här får man iaf erbjudanden hem när det kommer något som matchar, man kan aldrig anmäla sitt intresse eller se något som är ledigt, för inget är ju ledigt, allt åker ut direkt till dom som sökt just det.
    Så det finns inget att kika på som tur är bara etagen som hamnde på "torget" till allmän beskådan.
    Men vi står med i den interna byteskön, inte så lätt att byta till större men till mindre går det alltid. Kanske medan man väntar på en billig trea kan man ta en tvåa.. Vi får väl se.

Svar på tråden FFödda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 9)