• Fru Indosaurie

FFödda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 9)

En tråd för oss födda 1980 -85 som längtar "ihjäl" oss efter barn, planerar barn, (väntar barn, har barn)! Och vill dela tankar och funderingar med andra!

Alla är välkomna både vi som varit med sen starten och ni som är nya som vill komma in i gemenskapen.

• Svar på tråden FFödda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 9)
  • Winnertaco

Jag ororade mig också massor för pengarna, att det skulle strula med fk och en massa saker. Sen fick jag dåligt samvete för att jag inte oroade mig för saker som kunde hända med bebisen, utan bara för pangar och praktiska saker...

Johanna 061223
  • Kickan 84

Hur funkar det med FP egentligen om bebis föds före eller efter BF?

Ett litet pergomirakel! v.18 ♥
  • MallaMojs

Men är jag i slutet? Är det inte nu det ska vara sådär underbart härligt att vara gravid ? Haha... Jag vill gärna sova mer än 3-4 timmar på raken, men samtidigt så är jag ju inte sååå trött just nu ändå

Tvillingtjejjer **vecka 27**
  • Winnertaco

Kickan
    Du kan ta ut fp 60 dagar innan bf, sedan spelar det ingen roll om bebben kommer 20 dagar innan eller 20 dagar efter, de går efter det bf som står på moderskapsintyget!

Johanna 061223
  • Winnertaco

Malla
    Min erfarenhet är att det tyvärr aldrig är underbart att vara gravid Glad över att jag var gravid var jag, men underbart? Näää... Ändå vill jag vara det igen nu, nu, nu!

Johanna 061223
  • MallaMojs

Då slänger jag in en fråga också Pappadagarna som man får i början - hur tidigt måste man ringa fk och berätta att bebisarna kommit å man vill ha betalt?

• MallaMojs

Taco...ja, hmm...det är väl bara en sån där romantisk bild man har - och alla säger så "Åhh, jag saknar min mage!"... Jag tycker visst att min mage är helt underbar (eller tja, innehållet ) men den gör ju mest ont

• MallaMojs

taco...men om man blir kvar där länge då?

• Winnertaco

Jag tror att regeln är att man inte behöver ringa innan man kommer hem från sjukhuset, men blir man kvar länge så kanske man kan ringa ändå. Ta med nummret om ni skulle bli kvar ett tag, det kanske finns en risk att man bir kvar ett tag med tvillingar?

Johanna 061223
Svar på tråden FFödda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 9)