• MK84

Luleås höstmammor 2007

Hejsan hoppsan!

Här kommer fortsättningen på tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m16037003.html

Snacket fortsätter..

/Malin

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-15 20:00:12:
    Plopp plopp så kom det en bebis! =)

Svxrt BF 23/4
    Rymdmamma BF 19/5
    Ojbebis BF 30/5
    Benjamin040722 BF 19/6
    Mymlan74 BF 15/7
    Babybop BF 5/8
    Jessie76 BF 10/8
    Betzo BF 20/8
    Idaas BF 4/9
    Zazzy BF 10/9
    MK84 BF 10/9
    FrökenE 11/9
    Mollan Malin BF 22/9 - Tvillingar
    bebisen2007 BF 24/9
    QuteCat BF 28/9
    Gustafsmamma2005 BF 28/9
    Fiaflikkan BF 11/10
    Engla-Li och hennes mamma BF 5/11
    Aquagreen BF 9/11

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-20 21:58:38:
    Nya BF-datum

Jessie76 BF 16/8
    bebisen2007 BF 30/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-11 11:46:57:
    Iväntanstider BF 19/11

SvXrt fick en Vera 3 maj! *Grattis, grattis*

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-13 20:17:01:
    Finalinna BF 21/8

Nytt BF datum: Fiaflikkan BF 27/10

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-13 16:18:57:
    Isold BF 16/7

Rymdmamma fick en Alexander 24 maj
    Ojbebis fick en kille 5 juni
    Grattis grattis till er båda! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-18 21:45:24:
    Benjamin040722 har fått en flicka den 15 juni, grattis grattis!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-04 19:43:57:
    Dags att hoppa över till en ny tråd igen =)
    Adressen dit är:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m22454547.html

• Svar på tråden Luleås höstmammor 2007
  • Mollan Malin

Svrxt: hahaha.. jag förstod nästan att det inte var min mage som var stenful och som du fått dig ett gott skratt åt... Min mage är ganska fin tycker jagCool

• Jessie 76

Tjeena brudar!
    Oj, en lååååååååååång väntan på dator kan driva även den bästa till vansinne Men nu ska den funka!

Mollan din rackare!!! Fan va kul! Det är ju fantastiskt!
    Jag har alltid sagt åt maken att jag ville ha sladdis twins efter dom två flugsvamparna vi har men nu var jag livrädd att det skulle va två! Ska kolla på dina bilder när jag plitat färdigt här.

Jag har missat en liiiiiiiiiten detalj i middagsplaneringen och ni dör om jag säger vad jag glömt när vi planerat..... Min man fyller år på måndag..............30 år!!! Heeelt sjukt att man glömmer! Vilken kärleksfull fruga han har va
    Jag VILL så gärna va me ju! Jag förstår om ni inte vill byta dag eller nåt nu såklart, men OM ni nu gör det - då hänger jag på Annars får jag komma nästa gång helt enkelt........

Jag tipsar nog om skötbord så nära vatten som möjligt. Man ledsnar på tvättlappar kan jag säga, och det är nog lite bättre för lillrumpan å få vanligt vatten ibland å inte bara såna parfymerade grejjer. Jag hängde dom över kanten på tvättstället och det funkade bäst.

Jo jag "bygger bo" och tapetserar å grejjar. Jag tycker det känns som att jag har en kille i maggen men på UL såg hon ingen "grej" så jag vet inte. Det ger sig gissar jag Men med dom andra två hade vi alla rätt så... Nog tror jag man kan känna på sig. Vi har bokat en begagnad Nordic-vagn från en kollega för 1500 spänn. Känns OK.

Oj vad många svar jag klämde in
    Återkommer

• zazzy

fiaflikkan. angåede emmaljungas vagnar så väljer man ju själv vad man vill ha för funktion på styret, man väljer hjul, chassi och så vidare man kombinerar sin egen vagn efter önskemål helt enkelt.

ska dock inte välja funktionen handbroms för det racklar då bara.

• benjamin 040722

detta vagn snack å vilken jungel av vagnar... kan hålla med om att STOKKES XPLOY inte är allt för vacker, sen tycker jag den ser lite ostadig ut?

det är inte lätt att välja vagn, men en sak har jag lärt mig, att en lätt och smidig vagn vinner man alltid på i slutet, för man använder den så ofta och man ska släpa i trappor, in i bilen och i bussen, det blir rätt mkt

själv har vi oxå beställt en ny vagn och denna gång blir det en Bugaboo cameleon , hoppas bara den kommer fram och inte försvinner i post hanteringen, sitter här och känner mig rätt nervös

förtsa vagne vni hade var en emmaljunga cerox kombi vagn, jätte fin, men tyvärr ett rackel utan dess like från dag 1 till dess att jag sålde bort den till någon annan stackare och då sa jag aldrig mer emmaljunga trist för gillar verkligen deras färger och design hoppas ni som valt dessa vagnar blir nöjda, kankse har det blivit bättre var juh trots allt snart 3 år sedan vi köpte våran  

• MK84

Är inte alla nya vagnar mer eller mindre rappel nu för tiden. En kompis till mig köpte en vagn, minns inte om de va orsa eller teutonia, nästan 10 000 la hon ut på den me alla tillbehör å grejs. Var en tvillingvagn kanske ja ska tillägga. Hur bra va den då på en skala? Minsta lilla snö utomhus å hjulen lossnade. Oftast gick dom ju å trycka tillbaka men den dan de inte gick va de ju mindre kul. Som tur va så var vi 2 st och alldeles utan för henne lägenhet. Inte så kul om vi vart på prommisrunda å får en vagn utan hjul och två spädisar att bära på. Själv har ja inte börjat tänka på vagn än. Dock är ja besatt av bebiskläder på tradera. Har nästan allt man kan tänkas behöva som startkitt nu. Massa söta bodysar å pyjamasar å sånt..

Jessie- Hur man kan glömma sin karls 30 års dag, hoho.. Dag spelar ingen större roll för mig. Men med tanke på vilket sjå det var att komma fram till en dag vågar ja inte tänka på va som händer om vi ändrar den nu, hoho. Men de kommer ju fler tillfällen, de är ja säker på =) Kan ju alltid fota maten och lägga upp en bild här sen, haha.. Skoja bara..

• zazzy

ja nu e de mycket snack om vagnar *hehe*
    jag kan INGET om vagnar så jag får höra mig för vad andra tycker om olika vagnar och så.
    båda mina systrar har 3 barn vardera så dom rekomenderar emmaljunga, så jag spanade in dom i butiken å blev som fast för dom *hehe* men,men man får ju hoppas man slipper att det ska rackla *peppar peppar*

nä om man skulle ta o äta något, å på lördag blir det grillat gu så gött.

• PVeraB

Mollan Malin
    alla gravida magar är fina tycker jag. Det bor ju liksom något i dom. Helskumt och häftigt...

• Betzo

gokväll...

Vagn djungeln...Hm..Ja...Det är nästan synd att det finns så många modeller och märken att välja mellan för då blir det bara svårare....*ler*

Vi har faktiskt köpt en ny vagn nu när nr 2 ska anlända. Den är jätte bra och passar både för ett och två barn(samtidigt) när de växer. Vi har flera kompisar som har denna och de har varit nöjda. Den heter Phil&Teds sport. Kolla gärna in den...

Det var någon som nämde järntabl. tidigare. Min BM tyckte oxå att jag skulle börja äta dessa. Lite konstigt tyckte jag då hon strax innan kollat blodvärde och socker och konstaterat att jag hade mycket bra värden. Hon sa att alla bör äta dem även om man inte har lågt järnvärde...Har ni fått samma information av eran BM????

Ha det!

• PVeraB

Betzo
    min BM kollade inte ens järnet innan jag fick börja knapra. det var tydligen rutin att äta dom. Men jag klagar inte, vill inte tänka på hur lågt mitt järnvärde hade varit annars

Svar på tråden Luleås höstmammor 2007