• MK84

Luleås höstmammor 2007

Hejsan hoppsan!

Här kommer fortsättningen på tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m16037003.html

Snacket fortsätter..

/Malin

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-15 20:00:12:
    Plopp plopp så kom det en bebis! =)

Svxrt BF 23/4
    Rymdmamma BF 19/5
    Ojbebis BF 30/5
    Benjamin040722 BF 19/6
    Mymlan74 BF 15/7
    Babybop BF 5/8
    Jessie76 BF 10/8
    Betzo BF 20/8
    Idaas BF 4/9
    Zazzy BF 10/9
    MK84 BF 10/9
    FrökenE 11/9
    Mollan Malin BF 22/9 - Tvillingar
    bebisen2007 BF 24/9
    QuteCat BF 28/9
    Gustafsmamma2005 BF 28/9
    Fiaflikkan BF 11/10
    Engla-Li och hennes mamma BF 5/11
    Aquagreen BF 9/11

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-20 21:58:38:
    Nya BF-datum

Jessie76 BF 16/8
    bebisen2007 BF 30/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-11 11:46:57:
    Iväntanstider BF 19/11

SvXrt fick en Vera 3 maj! *Grattis, grattis*

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-13 20:17:01:
    Finalinna BF 21/8

Nytt BF datum: Fiaflikkan BF 27/10

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-13 16:18:57:
    Isold BF 16/7

Rymdmamma fick en Alexander 24 maj
    Ojbebis fick en kille 5 juni
    Grattis grattis till er båda! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-18 21:45:24:
    Benjamin040722 har fått en flicka den 15 juni, grattis grattis!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-04 19:43:57:
    Dags att hoppa över till en ny tråd igen =)
    Adressen dit är:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m22454547.html

• Svar på tråden Luleås höstmammor 2007
  • MK84

Hej hopp! Ny magbild under "Starka bilder" har ja nu, samt en bild på min fiiiina bebiströja och mina mammabyxor som ja fyndade för 36 kr på tradera under "Standard".

• PVeraB

zazzy
    men du har bestämt dig för vilken det blir nu?

MK84
    Lovar att det inte går att förtränga hela tiden igenom. Idag har min lilla bäbis gymnastik så det knappt går att sitta still
    Ska kika magbilder

• zazzy

tjo i stugan
    bm i dag lyssnat pyrehjärta allt var bara fint men jag har minsann en livlig sak i magen vill absolut inte ligga stilla för att räkna hjärtslag inte hehe bm skrattade å sa en liten busis...
    följer kurvan på prick så det känns ju skönt ska dock
    börja med järn tabletter men det hadde jag nästan räknat med.

svXrt-så himla svårt men valtet o kvalet står mellan en emmaljunga smart duo kombi eller en classic duo kombi.. ska ha bestämmt mig till den 25:e för då skall den beställas har jag bestämmt he he hårda bud minsann, måste ju sätta upp ett datum annars kommer jag aldrig att bestämma mig inte med min beslutsångest.

• MK84

Har vart och lyssnat på ailen, Max, Melina, Homer, Bebisen å allt va den nu heter. 140 slag/minut. Hade en Barnmorskestudent som övade på mig och hon va trevlig. Han småbusa å sparkade till mikrofonen några gånger så dom trodde inte de skulle dröja innan ja började känna han också.

Väntar mig alltid massa skäll om vikten å predikningar men dom frågade inte ens hur de gick me vikten. Inte ens en miniantydan åt nå håll. Sen säger alla att vänta bara, snart kommer du också få dricka den där glukosgeggan men inte ens de har dom nämnt någonsin. Om inte alla här surrat om de hade ja inte ens vetat att de existerat. Hade lågt blodtryck vilket dom tyckte va bra, de är också konstigt, annars brukar dom klaga på att ja ligger på snudd på för högt. Märkligt.

Va ju hos tandläkaren i måndags också, förväntade mig lika mycket predikningar om hur farligt läsk är som ja fick sist. Men int nå sa hon, hon va jättetrevlig, sa att mina tänder var hur fina som helst och att de enda ja hade var lite av graviditetssymptomet att tandköttet blöder lite lättare, men att de inte var mycket alls. Ja blir som chockad. Alla är så snälla med mig.

/Malin som förundras över folks "snällhet"

• MK84

Uppdaterar lite, fler som vill på måndagsdejt?

Thaithai kl 18.00 Måndag den 23 april

Vi kommer:

MK84
    Rymdmamma
    Benjamin040722
    Mollan Malin
    SvXrt (så vida vi inte är på förlossningen )
    Babybop
    Jessie
    zazzy (om ja har råd)
    Betzo

• PVeraB

zazzy
    visst är det gulligt. Min brukar sova så gott den tiden jag är hos BM, fast nu är det bara en eller två ggr kvar. Tjoho...
    Å, jag kan inte ge några fiffiga råd heller. Vi köpte första bästa i princip. Vi skulle bara kolla hur barnvagnar känns och sen hade vi tänkt köpa beg. på blocket. Så blev det inte, där stod den förra årets modell och ja. Det blev en brio duo, en sån där som man kan byta liggdelen mot sittdel.
    Hur är det på de två du velar mellan? kombi är smidigare om man måste bära vagnen, tydligen är vikten mindre på dom.

mk84
    Dom är ganska snälla trots allt

• zazzy

så här står det på hemsidan om vagnarna.

Classic Duo Combi: har allt som behövs från födseln upp till 3-årsåldern: liggdel med vaggfunktion, madrass, huvudskydd, en sufflett som enkelt kan skiftas mellan ligg- och sittdel, integrerad stretch-komfort 5-punktsbälte, lång vändbar sittdel (90 cm), en fotsack till liggdelen och en fotsack till sittdelen, vändbar fotstödsklädsel, regnskydd samt integrerat sol- och insektsnät..

Smart duo combi: är en stabil och robust Duo Combi med generösa sitt- och liggmått. Jämfört med våra fullutrustade Classic Duo Combi och Edge Duo Combi har vi skalat bort en del funktioner och valt enklare material och fått fram en mycket bra Emmaljunga-vagn till ett mycket bra pris.
    en vagn som har allt som behövs från födseln upp till 3-årsåldern: liggdel, vändbar sittdel, ställbart styre för komfortabel körning, en sufflett som enkelt kan skiftas mellan ligg- och sittdel dock utan sufflettskjol, madrass, integrerad 5-punktsbälte, en fotsack som passar till både ligg- och sittdelen, vändbar fotstödsklädsel, regnskydd. En färgmatchande Basic Skötväska och Åkpåse ingår.

• PVeraB

Zazzy
    okej, då är det båda sånna som det går att byta mellan sitt och liggdel. Det låter som hugget som stucket mellan de två får jag lov att säga. På vår lista stod att det skulle vara rymlig liggdel, tvättbar klädsel och att den skulle gå att dra i snö och på guppiga vägar. (inte så tung men det fick vi stryka)

• PVeraB

zazzy
    Du, skit i det där tramset med Emmaljunga köp dig en sån här läckerbit istället

www.stokke.com/product.asp&la=SV&div=C&p=Xplory

Det finns säkert med liggdel att köpa till...

Svar på tråden Luleås höstmammor 2007