• MK84

Luleås höstmammor 2007

Hejsan hoppsan!

Här kommer fortsättningen på tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m16037003.html

Snacket fortsätter..

/Malin

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-15 20:00:12:
    Plopp plopp så kom det en bebis! =)

Svxrt BF 23/4
    Rymdmamma BF 19/5
    Ojbebis BF 30/5
    Benjamin040722 BF 19/6
    Mymlan74 BF 15/7
    Babybop BF 5/8
    Jessie76 BF 10/8
    Betzo BF 20/8
    Idaas BF 4/9
    Zazzy BF 10/9
    MK84 BF 10/9
    FrökenE 11/9
    Mollan Malin BF 22/9 - Tvillingar
    bebisen2007 BF 24/9
    QuteCat BF 28/9
    Gustafsmamma2005 BF 28/9
    Fiaflikkan BF 11/10
    Engla-Li och hennes mamma BF 5/11
    Aquagreen BF 9/11

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-20 21:58:38:
    Nya BF-datum

Jessie76 BF 16/8
    bebisen2007 BF 30/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-11 11:46:57:
    Iväntanstider BF 19/11

SvXrt fick en Vera 3 maj! *Grattis, grattis*

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-13 20:17:01:
    Finalinna BF 21/8

Nytt BF datum: Fiaflikkan BF 27/10

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-13 16:18:57:
    Isold BF 16/7

Rymdmamma fick en Alexander 24 maj
    Ojbebis fick en kille 5 juni
    Grattis grattis till er båda! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-18 21:45:24:
    Benjamin040722 har fått en flicka den 15 juni, grattis grattis!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-04 19:43:57:
    Dags att hoppa över till en ny tråd igen =)
    Adressen dit är:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m22454547.html

• Svar på tråden Luleås höstmammor 2007
  • MK84

Fiaflikkan - Ja de är bara att skicka CV så kan ja bistå med goda råd. Hehe. =)
    Mycket otrevlig nyhet? Vad kan de vara för nått? Ny blir ja ju Nyfiken/orolig när du skriver sådär.

SvXrt- Jepps, moderkakan är i framvägg så får väl skylla på den.

Haha, ja drömde att ja var på förlossningen i natt, helt sjukt vill ja lova. Av nån anledning låg ja där i en sån där säng och käkade hallonsynt, kort där efter gick vattnet, fattade först inte vad det var, men sen öste de som bara ut gegga, ja de var vatten och hallonsylt blandat. Jan kallar på en sjuksköterska/barnmorska som för övrigt var man och verkade väldigt besvärad över sitt jobb. Han frågade om ja ville ducha och ja tack de ville ja ju, kände mig jättekladdig och ofräsh. Det visade sig att de va nya duschar, allt enligt forskningens nya rön. Såg ut som en fängelsecell typ och man skulle ligga i en grej som liknade en kundvagn, så där me galler å så å me benen upp över kanten, de skulle tydligen hindra smärtimpulser. Sen var de 2 sånna där duschrum brevid varandra, ja låg i ena och sen låg de en karl i andra (va fan gjorde han där, skulle han också föda??). Å ja ville inte att den andra karln skulle se mig där naken jue. Sen kom den manliga sjuksköterskan in i rummet i badkallingar och stod och "bevakade" mig. I fall att bebisen skulle komma ut alltså. För va ingen vanlig dusch, de regnade som vatten från hela taket. Han suckade och ja, man kände sig verkligen som en jobbig patient. Hehe. Sjukt hur de kan bli. Sen vaknade ja, så han aldrig komma ut nån bebis denna gången. haha.. Får se hur nästa förlossning går. haha. Tror ja är inne på min tredje nu sen ja fick veta att ja var gravid =) Ingen annan som drömmer roliga/fula drömmar?

• zazzy

jag drömmde för nån natt sedan att jag fick åka in på förlossningen hadde lite värkar gjorde knappt ont ens,
    väl där tog jag av mig brallorna krysta litegranna o ut kom en liten tös med ljusbrunt hår å gröna ögon, hon var helt ren o torr
    å sååå söt. hela förlossningen gick på 59sekunder o efteråt steg jag bara upp å drog på mig byxorna. så jag skulle få åka hem men dom skulle bara skriva in i nå papper att jag varit där.

så dom frågade vad ska hon heta? det visste jag inte, hadde absolute ingen aning och jag fick inte fara hem förän det var bestämmt. o det namn jag valde vart permanent, så där stod jag, allt hadde gått bra å klar för att fara hem men fick inte pga namn val.. huu jag var förtvivlad..

he he det är lustigt vad man kan drömma konstigt.

• Betzo

Hej!
    Tackar och bockar for det trevliga sallskapet pa thaithai...
    Men ack vilka harda tra bankar de hade...Mina fogar gillade det inte...Nasta gang valjer vi ett stalle med vaderade mjuka stolar garna med fotpall *ler*

Har idag varit pa lekgrupp med sonen. Full fart och roligt...

Skot om er!

• Jessie 76

Såå... Ni verkar haft trevligt. Kul.
    Sv - inga känningar? Det här blir en nagelbitare

Det blir nog inge bad idag heller - usch vad man är dålig på att unna sig nåt för sig själv! Då har man aldrig tid, men då det gäller flugsvamparna - då minsann hinner man med!

Annars knallar det på som vanligt. Har vart på FSK idag å lämnat in ett brev som min läkare skrivit ang mina fogar och min eventuella sjukskrivning. Spännande väntan.

För att svara på en tidigare fråga, undrar om det var Aqua? Dom som hade "min" vagn tidigare var jättenöjda (Nordic) och hade absolut ingenting att gnälla på. Sorry, hade glömt att du frågade...

• PVeraB

MK84
    Gör det, jag har med den i framkant. Nu känns det ju så klart men det tog ett tag innan nån kände på utsidan

jessie
    Hur var födelsedagskalset? Var han nöjd din sambo?
    Nix inga känningar på ngt sätt. har däremot gått lite upp och ner i trappan med div sopor och sånt för att se om det skulle göra nån skillnad. Näe då, envisare unge får man leta efter

• zazzy

hello.
    nu har jag beställt min vagn det blev en emmaljunga smart duo kombi i svart årsmodell blev ju en 08:a hehe så nu känns det skönt hmm kommer första veckan i september förhoppningsvis liiiiite tidigare tack. nå kommer vagnen försent eller att jag föder för tidigt. blev jag garanterad en lånevagn. så det kändes helt okej.

och på fredag får jag veta om jag får lägenheten. håller tummarna stenhårt...

nä nu ska jag äta melon.

• zazzy

smög ju in en färsk magbild som mamma tog i morse. ligger på min sida under starka bilder. hehe nu börjar man bli en tjockis

• zazzy

Aquagreen: jag kollade in din film helt fint gjort å så fin låt det passade ju så bra.

Svar på tråden Luleås höstmammor 2007