• Fröken85

SYLTFISK

Här samlas vi tjejer...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:50:21:
    Presens, 29 år, egenföretagare, Skåne: ca dec-07
    Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: dec-07/jan-08
    Fröken85, 21 år, lärarstudent, Jönköping: jan-08
    Frila2, 23 år, ssk, Göteborg: jan-08
    Skrutt83, 24 år, ekonomistudent, Stockholm: april/maj-08
    Luscious, 23 år, blivande förskollärare, Karlstad: juni-08
    Thulan, 22 år, blivande ssk, Västerås: juni-08
    Elessario, 21 år, blivande ssk, Göteborg: juni-08
    Yoyna, 25 år, ssk, Stockholm: tidigast aug-08
    susannapanna, 23år, biomedicinstud., Stockholm: nov-08
    Cia80, 26 år, Undersköterska, Linköping: dec-08

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:56:32:
    Här träffades vi:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m17872129.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 23:30:58:
    ändring: Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: mars-08

• Svar på tråden SYLTFISK
  • enlitenbitkaka
    FiL81 skrev 2007-05-23 23:31:18 följande:
    Men Gud va roligt! Då kanske ni flytar till Sverige igen då   Ja jag kan förstå om du känner dig ensam och handikappad utan familjen.... Jag tycker jag har långt till mamma och pappa som bor ca 6 respektive 7mil bort.

Ja snart sitter vi där med en "hg" av bebbar som kryper runt och leker....*drömmer*
    .?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • Frila2

Kul att du kanske flyttar hem igen Fi. Förstår verkligen att det inte känns bra att få barn när man bor så långt ifrån föräldrarna. Jag har 6 km till mamma och pappa och det är lagom. Tar 30 minuter så det går fort att ta sig dit men inte så när att man bor på varandra.

• FiL81

Ja nu börjar jag verkligen smådrömma om hur det skulle va om mannen fick jobb i Uppsala och förhoppningsvis jag oxå. Har redan spanat in ett presumtivt boende:

www.boende.ncc.se/Templates/ProjectPage.aspx

jättemysiga radhus som just nu byggs - inte så farliga priser heller då de ju är fasta!

kan tänka mig en liten parvel som kryper runt i trädgården!

• enlitenbitkaka
    FiL81 skrev 2007-05-23 23:44:35 följande:
    Ja nu börjar jag verkligen smådrömma om hur det skulle va om mannen fick jobb i Uppsala och förhoppningsvis jag oxå. Har redan spanat in ett presumtivt boende:www.boende.ncc.se/Templates/ProjectPage.aspxjättemysiga radhus som just nu byggs - inte så farliga priser heller då de ju är fasta!kan tänka mig en liten parvel som kryper runt i trädgården!
    Vad fint! Perfekt för en liten barnfamilj Klart du ska flytta till Sverige så du kan va med på alla våra Syltfisk-träffar
    Byggdes liknande område här för nåt år sen, håller fortfarande på att utökas iofs. Är jättemysigt med så trädkantade gator osv. och härochvar finns pooler som man som boende får utnytja

Själva drömmer vi om huset på landet...
  • FiL81

Lusse: ja, sånna områden är härliga!

Ska sova nu och drömma om hur jag sitter och njuter i min solstol i den där trädgården och ser barnen springa runt och leka med områdets andra barn.

*vill vara dääär nu*

natti!

• Frila2

Här på fl finns det allt bra många moraltanter. Läste precis en omröstning där frågeställningen var om man skulle abortera ett foster om man fick veta att barnet skulle bli homosexuell. 50 personer svarade att de antingen skulle göra abort eller överväga abort! Vilka j**la människor det finns..

• enlitenbitkaka
    Frila2 skrev 2007-05-24 00:40:13 följande:
    Här på fl finns det allt bra många moraltanter. Läste precis en omröstning där frågeställningen var om man skulle abortera ett foster om man fick veta att barnet skulle bli homosexuell. 50 personer svarade att de antingen skulle göra abort eller överväga abort! Vilka j**la människor det finns..
    Förvånad  Jösses! Enda gången jag skulle överväga abort är om fostret hade fysiska skador som skulle försvåra dennes liv. Ev. även om det finns Downs....men där är det mer oosäkert...
  • Frila2
    enlitenbitkaka skrev 2007-05-24 00:52:39 följande:
      Jösses! Enda gången jag skulle överväga abort är om fostret hade fysiska skador som skulle försvåra dennes liv. Ev. även om det finns Downs....men där är det mer oosäkert...
    Känner exakt samma. Tycker det är svårt att veta just med downs. Visst de kan ha ett bra liv men jag tror nog att jag skulle göra abort då. Jag har ju tyvärr sett baksidan av att leva med ett barn med fuktionshinder och även av att vara syskon till ett. Det är inte hela världen men det är ingenting som jag vill att ett barn ska uppleva.
  • enlitenbitkaka

Måste spy lite galla över sambon....är det bara han eller är det allmänt att killar bara lyssnar på 30% av allt vi säger?! Bestämde att om vi inte fick en tid för besiktning så ksulle vi åka till en annan stad och ställa oss i kö på fredag.....han skulle med och efteråt skulle vi hälsa på några kompisar. Märk väl att han deltog i diskussionen...

Nu när han ringer så kläcker han ur sig "Vi ska träffa *** och *** så Kenzo och deras hund kan leka lite kl. 11:00 på fredag"....öööh.....karlar!!!!!! Skrikandes

• enlitenbitkaka
    Frila2 skrev 2007-05-24 00:55:35 följande:
    Känner exakt samma. Tycker det är svårt att veta just med downs. Visst de kan ha ett bra liv men jag tror nog att jag skulle göra abort då. Jag har ju tyvärr sett baksidan av att leva med ett barn med fuktionshinder och även av att vara syskon till ett. Det är inte hela världen men det är ingenting som jag vill att ett barn ska uppleva.
    Ja en del av mig är övertygad om att det vore en underbar gåva att få ett barn med downs och att h*n skulle kuna få ett underbart liv....men.....jag skulle nog göra abort.