• Fröken85

SYLTFISK

Här samlas vi tjejer...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:50:21:
    Presens, 29 år, egenföretagare, Skåne: ca dec-07
    Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: dec-07/jan-08
    Fröken85, 21 år, lärarstudent, Jönköping: jan-08
    Frila2, 23 år, ssk, Göteborg: jan-08
    Skrutt83, 24 år, ekonomistudent, Stockholm: april/maj-08
    Luscious, 23 år, blivande förskollärare, Karlstad: juni-08
    Thulan, 22 år, blivande ssk, Västerås: juni-08
    Elessario, 21 år, blivande ssk, Göteborg: juni-08
    Yoyna, 25 år, ssk, Stockholm: tidigast aug-08
    susannapanna, 23år, biomedicinstud., Stockholm: nov-08
    Cia80, 26 år, Undersköterska, Linköping: dec-08

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:56:32:
    Här träffades vi:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m17872129.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 23:30:58:
    ändring: Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: mars-08

• Svar på tråden SYLTFISK
  • Thulan

lusse: Förstår att det är nervöst! Jag är också jättenervös inför imorgon, har ju inte jobbat där på snart ett år och mycket kan ha ändrats + att jag ska jobba med en person jag inte jobbat med förut. Men vi kommer att klara våra jobb galant När får du börja tömma lådorna själv då?

• enlitenbitkaka
    Thulan skrev 2007-06-15 16:16:27 följande:
    lusse: Förstår att det är nervöst! Jag är också jättenervös inför imorgon, har ju inte jobbat där på snart ett år och mycket kan ha ändrats + att jag ska jobba med en person jag inte jobbat med förut. Men vi kommer att klara våra jobb galant När får du börja tömma lådorna själv då?
    På måndag...har alltså bara ikväll på mig att lära mig rundan Går nog bra för oss sa du se!

Men nu är det officiellt: män och kvinnor kommer från två olika planeter! Berätta ju om mina och sambons rejält åtskillda åsikter om bebisverkstaden igår.... Idga när vi sitter på en uteservering och käkar lunch säger han följande: Ja, snart får vi väl börja kika på en ny lght också.
    Ööh, va? undrar jag...igår va du ju helt anti den idén (skaffa barn vid nyår och då fixa en billigare lght) . Då tittar han på mig som att jag är knäpp: " vadå, det sa jag ju aldrig, jag sa ju att vi SKA det....lyssnar du inte på vad jag säger?"

Vi totalt misssuppfattar varandra heeeela tiden
    .?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • Cia80

Åh, tjejer vad gulliga ni är!
    Det har egentligen inte hänt nåt stort. Bara det att sambon nu börjar tröttna på mitt tjat och jag förstår honom.
    I stort sett så har jag ju dragit upp nåt av ämnena varje helg han kommit hem nu på sistone.
    Så nu ska jag försöka vara tyst ang. det.
    Det är tur att jag har er som jag kan prata av mig med

• Thulan

lusse: Så det blir alltså en tjuvstart i verkstan vid nyår? Va kul!

cia: Min sambo har också tröttnat på mitt tjat så jag ligger också lågt här hemma när det gäller prat om bebis. Konstigt att de tröttnar på vårat tjat men vi tröttnar aldrig på att tjata

• Cia80

Thulan,
    Ja, det är konstigt det där

Nu ska jag börja ägna mig åt min mage istället, eller rättare sagt fläsket!
    Dags att börja ta tag i träningen igen. Helst med en personlig tränare, men det är väl svindyrt gissar jag.

• Frila2

Lusse: att man kan prata om samma sak och vara i princip överens och ändå inte förstå det. Lyckas med det ibland här också.

Cia: det är väl så att vi pratar om det som konstant rör sig i våra huvuden och för någon som inte har kommit lika långt i planeringen och tankenupplevs det som tjat. Jag kanske nämner det någon gång per vecka och det räcker för att sambon ska tycka att det är för mycket. Sedan är det ju så att männen ofta vill känna att de är de som kommer på den där bra idé och om man alltid pratar om det så har de ingen möjlighet att överraska med att ha köpt/tänkt på/gjort/förberett någonting.

• Cia80

Frila,
    Det har du nog rätt i

Jaja, det blir nog bra tillslut. Jag gör vad som helst bara jag inte förlorar honom.

• Frila2

Cia: försök att inte prata om det på de närmsta helgerna så kanske du får en annan respons från honom sedan.

• Cia80

Frila,
    Ja, jag ska verkligen försöka.
    Nästa helg är det midsommar, på fredagen åker vi tillsammans med mina föräldrar till hans föräldrar. Så då blir det nog inte mycket prat om det. Fast det kanske kan bli bröllopsprat, men då är det nog de som tar upp det, inte jag.
    Helgen efter det ska sambon hitta på nåt skoj som jag inte har nån aning om vad det kan vara. Då kan det nog bli lite svårt att inte prata om nåt av det.

• Skrutt 83

Hej tjejer!

Fröken: Ja semester är härligt. Jag får ju inte jobba för mkt pga csn så jag jobbar varannan helg och extra på vardagarna i familjeföretaget. Men annars ska jag mest vara ledig *skönt* lite ont om pengar men det får man ta!

Lusse: Vad skönt att bilen gått igenom nu, den är verkligen fin! Hoppas du snart får den såld! Känner igen det där att man missförstår varandra hela tiden. Var så för mig och sambon när vi disskuterade tjuvstart också, han sa att han INTE sagt att vi kanske skulle starta redan i höst fast han gjorde det. Han sa att han vill i maj men sedan när vi disskuterade hur vi skulle skydda oss när jag slutar m pillren i augusti så säger han: Vi kan kanske chansa lite.. Fatta att man blir förvirrad! Hihi! Grattis till tjuvstarten, vad kul!

Min bästa kompis fick igår en liten kille, så nu har min lilla guddotter en lillebror. Ska bli så kul att se det lilla underverket och få handla lite bebiskläder! Hjälper inte bebislängtan =D