• Fröken85

SYLTFISK

Här samlas vi tjejer...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:50:21:
    Presens, 29 år, egenföretagare, Skåne: ca dec-07
    Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: dec-07/jan-08
    Fröken85, 21 år, lärarstudent, Jönköping: jan-08
    Frila2, 23 år, ssk, Göteborg: jan-08
    Skrutt83, 24 år, ekonomistudent, Stockholm: april/maj-08
    Luscious, 23 år, blivande förskollärare, Karlstad: juni-08
    Thulan, 22 år, blivande ssk, Västerås: juni-08
    Elessario, 21 år, blivande ssk, Göteborg: juni-08
    Yoyna, 25 år, ssk, Stockholm: tidigast aug-08
    susannapanna, 23år, biomedicinstud., Stockholm: nov-08
    Cia80, 26 år, Undersköterska, Linköping: dec-08

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:56:32:
    Här träffades vi:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m17872129.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 23:30:58:
    ändring: Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: mars-08

• Svar på tråden SYLTFISK
  • Frila2

Thulan: jag vet inte riktigt hur jag tänkt göra med mammaledighet. Har inte funderat så mycket på det än. Jag har ju fast jobb och inte tänkt plugga någonting så jag har ingenting sånt som påverkar. Det beror lite på hur sambon kommer ha det med jobb under den perioden men det vet vi ingenting om nu. Svåra frågor...

• Frila2
    Fröken85 skrev 2007-06-15 00:17:49 följande:
    frila: varför 17e? jag har ingen aning... han sa bara till mig att det var den 17e januari han var redo att skaffa barn. (han är en ganska lustig man *ler*). Så jag bara accepterade och sa okej. Så då kör vi väl den 17e då. Nu är han ju lite nöjd oxå eftersom han har fått "bestämma"... Han kan ju få tro det iallafall.....
    Aha, det klassiska. Ok, han får tro att han bestämt så blir allt bra Typiskt karlar. Min var den som sa januari. Då sa han det för att det var över ett år kvar men nu inser han att tiden går och försöker skjuta på det men NEJ det går inte. Jag vägrar.
  • Fröken85

Jag kan ju iallafall säga att jag ska vara mammaledig. Hur länge beror lite på när bebisen kommer och vilken kurs jag ska läsa Men jag hoppas på minst ett år iallafall! Vi kommer inte ha råd att sambon ska vara hemma så vi sparar lite dagar som han kan ta ut sen när jag har fått jobb, eller med nästa bebbe *ler*....

• Fröken85

frila: Men han vill ha barn eller? Jag tycker bara att det känns jobbigt när det känns som man "tvingat på" sambon att vi ska börja. Det kändes lite så innan, som att han enbart gör det för min skull, men så känns det inte längre....

Satt hos min kompis med hennes lille kille idag (6 mån). Sååå söt han va! Sen kom pappan hem å han pussade å gullade med sin son å pojken bara skrattade. Smälter man då eller???

• Thulan

Nej nu tjejer nu ska jag nog ta och krypa ner i sängen, ska se till att sova läääänge imorgon.

Men vi höres imorrn! Godnatt och kram på er

• Frila2

Ja, jag hoppas också på ett år. Kan säker jobba lite extra så sambon kan ta lite dagar också. Det är ju dubbelt. Jag vill ju att sambon ska få en naturlig relation med barnet samtidigt som jag vill vara hemma länge. Sedan kan det vara bra att spara lite dagar så man har framöver. Svårt. Måste nog läsa på lite.

• Frila2
    Fröken85 skrev 2007-06-15 00:24:17 följande:
    frila: Men han vill ha barn eller? Jag tycker bara att det känns jobbigt när det känns som man "tvingat på" sambon att vi ska börja. Det kändes lite så innan, som att han enbart gör det för min skull, men så känns det inte längre....Satt hos min kompis med hennes lille kille idag (6 mån). Sååå söt han va! Sen kom pappan hem å han pussade å gullade med sin son å pojken bara skrattade. Smälter man då eller???
    Åh, vad härligt det låter.

Ja, han vill ha barn men han känner sig inte vuxen ännu. Det som jag tycker är hans sämsta egenskap är att han inte beter sig som det 31-åringen som han är. Ibland är allt jättesvårt och han vill inte ta ansvar för någonting. När han sa jan så var det bara för att säga ett datum långt borta. Då trodde jag att han skulle växa in i det snabbt men det går långsammare än jag trott. Sedan vet jag att när det väl är dags och jag är gravid så kommer det inte vara några problem.
  • Fröken85

frila: jag vet ju oxå att när sambn väl sitter där med bebisen i famnen då är han såld. Men jag är tveksam till om han skulle glädja sig åt en graviditet. Jag tror inte det skulle kännas verkligt för honom. Men man får väl se.....