• Fröken85

SYLTFISK

Här samlas vi tjejer...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:50:21:
    Presens, 29 år, egenföretagare, Skåne: ca dec-07
    Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: dec-07/jan-08
    Fröken85, 21 år, lärarstudent, Jönköping: jan-08
    Frila2, 23 år, ssk, Göteborg: jan-08
    Skrutt83, 24 år, ekonomistudent, Stockholm: april/maj-08
    Luscious, 23 år, blivande förskollärare, Karlstad: juni-08
    Thulan, 22 år, blivande ssk, Västerås: juni-08
    Elessario, 21 år, blivande ssk, Göteborg: juni-08
    Yoyna, 25 år, ssk, Stockholm: tidigast aug-08
    susannapanna, 23år, biomedicinstud., Stockholm: nov-08
    Cia80, 26 år, Undersköterska, Linköping: dec-08

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:56:32:
    Här träffades vi:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m17872129.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 23:30:58:
    ändring: Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: mars-08

• Svar på tråden SYLTFISK
  • Frila2

Det är ju det som är svårt. De kan ju inte få den fysiska känslan av en graviditet och antagligen inte heller den fysiska längtan som vi tjejer uppenbarligen kan känna. Verkligen kanske det inte blir förrän vid u-ljud då de verkligen kan se att det är någonting där.
    Jag vill ju verkligen inte tvinga honom bli pappa men jag vill faktiskt tvinga honom bli vuxen. Om vi bråkar är det alltid om att han inte tar ansvar utan förväntar sig att allt ska serveras på silverfat.

• Yinsan

Vilka natt människor ni e!

Förstår alla er som har velande karlar, min var lika dan inför första men så råkade jag bli gravid och sakta men säkert gick det upp ett ljus för honom ju mer magen växte och sparkade att han skulle bli pappa!
    Han är världens bästa pappa som busar och leker hur mycket som helst med sonen samtidigt som han sätter gränser och är lika mycket den tråkiga personen som jag. Fattar inte hur han gör men han lyxkas iaf!

Vi kommer inte heller att tjuvstarta eftersom vi ska vänta till efter bröllopet!

• Cia80

Nu är ämnena bröllop och bebis bannlysta här hemma, ialla fall ett tag framöver.
    Annars kommer det sluta med att jag blir singel och det vill jag absolut inte vara med om!

• enlitenbitkaka
    Cia80 skrev 2007-06-15 09:10:55 följande:
    Nu är ämnena bröllop och bebis bannlysta här hemma, ialla fall ett tag framöver.Annars kommer det sluta med att jag blir singel och det vill jag absolut inte vara med om!
    Men! Hänt något speciellt, Cia?

Ska alla Syltisar göra idag då? Jag ska iväg och tvätta bilen och sen ikväll ska jag iväg och jobba ett provpass!
    .?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • Fröken85

Förlåt tjejer, men min dator dog igår kväll så jag kunde inte droppa in och säga god natt, men nu säger jag god morgon istället!!!

Frila: Jag förstår precis vad du menar. Att tvinga karln att bli vuxen är väl inget fel eller?

Cia: Nämen, vad är det som har hänt? *kramar*

Lusse: Jag ska hoppa in i duschen nu och sen bär det av till jobbet. Jobbar 11-18 idag men sedan är jag iallafal ledig imorgon!

Hej så länge!!!

• FiL81

cia: ja, vad har hänt? *krama om*

lusse: själv jobbar jag, men i eftermiddag sticker vi upp till Ruhromradet för att träffa mannens tyska kusiner. lycka till med provjobbningen!

nu i helgen är det en gigantisk bebismässa här i Frankfurt - gissa vem som ska dit

är nan av er medlemmar pa facebook? Har blivit lite beroende... ni kan ju inboxa isf om ni inte vill skriva ert log-in här

• Frila2

Cia: vad är det som hänt? Det låter inte alls kul.

Fröken: ja precis, jag vill ju att han ska bli vuxen och bebis är ju en del av vuxenlivet. Blir vansinnig på honom ibland. Om han bara skulle växa upp och ta mer ansvar så skulle våra gräl reduceras med 90 % om inte t om 100 %. Alla gräl har med det att göra. 

Lusse: Vad innebär ett provpass? Är det för att se om det funkar eller?

Fi: bebismässa?! Förstår verkligen att du ska dit. Vill också gå! 

• enlitenbitkaka

Ushc är jättenervös nu! Är ju så himla mycket man ska hålla reda på inom det här jobbet.....tänk om jag "glömmer" en postlåda?

Frila: Ja jag ska åka mer och lära mig rutinera

Nu är min Svarta Pärla skinande ren från topp till tå och annonsen är inskickad till Blocket, väntar bara på purblicering. Tog en sväng förbi en bilhandlare förut och föll som en fura för en söt röd Golf, helt fabriksny för 99000:- *vill ha*

• Frila2

Lusse: vet precis hur jobbigt det är innan man lärt sig rutinerna. Om du glömmer en postlåda så kan jag garantera att du inte är varken den första eller sista som kommer göra det.

• enlitenbitkaka
    Frila2 skrev 2007-06-15 15:58:49 följande:
    Lusse: vet precis hur jobbigt det är innan man lärt sig rutinerna. Om du glömmer en postlåda så kan jag garantera att du inte är varken den första eller sista som kommer göra det.
    Ja.....vi får se hur det går. Kunde även få med mig en kille på måndag som "stöd" om jag ville. Ska ta med penna och papper och anteckna

Nuuu är min bil ute: http://www.blocket.se/vi/12326967.htm?ca=7_s
    (om någon moderator skulle kika in så är inte syftet med annonslänken att sälja bilen till någon här, utan bara visa upp den...okej?)