• Fröken85

SYLTFISK

Här samlas vi tjejer...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:50:21:
    Presens, 29 år, egenföretagare, Skåne: ca dec-07
    Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: dec-07/jan-08
    Fröken85, 21 år, lärarstudent, Jönköping: jan-08
    Frila2, 23 år, ssk, Göteborg: jan-08
    Skrutt83, 24 år, ekonomistudent, Stockholm: april/maj-08
    Luscious, 23 år, blivande förskollärare, Karlstad: juni-08
    Thulan, 22 år, blivande ssk, Västerås: juni-08
    Elessario, 21 år, blivande ssk, Göteborg: juni-08
    Yoyna, 25 år, ssk, Stockholm: tidigast aug-08
    susannapanna, 23år, biomedicinstud., Stockholm: nov-08
    Cia80, 26 år, Undersköterska, Linköping: dec-08

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:56:32:
    Här träffades vi:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m17872129.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 23:30:58:
    ändring: Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: mars-08

• Svar på tråden SYLTFISK
  • Frila2
    Cia80 skrev 2007-06-15 17:37:37 följande:
    Frila,Ja, jag ska verkligen försöka.Nästa helg är det midsommar, på fredagen åker vi tillsammans med mina föräldrar till hans föräldrar. Så då blir det nog inte mycket prat om det. Fast det kanske kan bli bröllopsprat, men då är det nog de som tar upp det, inte jag.Helgen efter det ska sambon hitta på nåt skoj som jag inte har nån aning om vad det kan vara. Då kan det nog bli lite svårt att inte prata om nåt av det.
    Visst är det svårt att inte prata om det. Själv så tänker jag på det alldeles för ofta för att det ska vara bra för mig Varje gång jag ser en bebis eller barnvagn eller gravmage så funderar jag ju. Och man vill ju prata om det som man funderar på. Hoppas att det går bra och att ni gör mycket saker som gör att du glömmer att prata om det helt.

Har ni sett detta förresten?  
    ">

Härligt när någon är så osäker och inte tror på sig själv och gör en sådan grej.  
  • Skrutt 83

Såg att ni hade disskuterat mammaledighet, har tänkt ganska mkt på det på sistone, vad tror ni om detta upplägg: Jag kommer förhoppningsvis få bebisen precis när jag är klar i skolan (dvs om vi börjar i höst) jag vill då vara mammaledig men jobba extra i familjeföretaget. Det är ju hemma hos mina föräldrar så jag kan ha med mig bebben, dvs behöver inte ta ut alla mammadagar. Sedan kommer ju sambon jobba skift så han är ju hemma vissa dagar. Han jobbar ju heltid, så visst borde vi klara oss även om jag får lägsta FP om jag jobbar lite också... Blir det inte i höst utan i maj så kommer jag ju ha hunnit jobba nio månader, men det gör väl inte ngn skillnad på FP va? Måste man inte ha jobbat ett år för att den ska baseras på lönen? Är så dålig på det här..

• Cia80

Frila,
    Det hoppas jag också, för framtidens skull.
    Det har gått bra idag ialla fall...så det är ju ett steg i rätt riktning

• enlitenbitkaka

Ja "Män är från Mars, kvinnor är från Venus" stämmer vekrligen Vågar ändå inte hoppas på start vid nyår...

Har kommit hem från provdagen på jobbet, duchat och placerat mig i soffan framför Rainman och med en godisskål bredvid mig Fick köra högerstyrd postbil....såååå konstigt.

.?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • Fröken85

lusse: Jag vill gärna blanda allt gott!!! Lite av varje för mig tack!

• enlitenbitkaka
    Fröken85 skrev 2007-06-15 22:56:54 följande:
    lusse: Jag vill gärna blanda allt gott!!! Lite av varje för mig tack!
    Ja allt utom salt är välkommet i min godisskål

Vad roligt med sällskap i tråden! Gör Fröken ikväll då?
  • Fröken85

Sambon sitter å håller på med vår router och byter lösenord eller något sånt... Vet inte riktigt vad han håller på med...

Jag sitter oxå å tittar på Rain Man, men nu är det snart dags att gå å lägga sig. Så Natti natti!!!!!

• enlitenbitkaka
    Fröken85 skrev 2007-06-15 23:18:20 följande:
    Sambon sitter å håller på med vår router och byter lösenord eller något sånt... Vet inte riktigt vad han håller på med...Jag sitter oxå å tittar på Rain Man, men nu är det snart dags att gå å lägga sig. Så Natti natti!!!!!
    haha, är han också en datafanatiker? Sambon grejsade något på datorn igår så nu låter den som ett helt tröskverk....

Ja natti natti Fröken!