• Cia80

SYLTFISK

Åh, så varmt det är idag.

Nu börjar längtan efter bröllop i Sverige nästa sommar dyka upp.
    Verkar vara så kul att planera.

Gifter vi oss utomlands så blir det ju inte så mycket planerande, men det blir billigare.

Har ni några bra råd att ge mig?

• Cia80

lusse,
    Ja, jag är supersugen. Skickade iväg ett sms till sambon om mitt förslag, men jag har inte fått svar än.

• Cia80

lusse,
    Jag hoppas ialla fall att sambon kan överväga det. För det är ju inte ens säkert att det blir utomlands, det beror ju på bebis.

Grattis till jobbet!!

• Cia80

lusse,
    Nu har sambon lovat att fundera på ett ev. bröllop nästa sommar. Men jag ska nog inte hoppas för mycket, som vanligt.

• Cia80

lusse,
    Ja, det önskar man verkligen. Känns som min sambo är världsbäst på att få mig att hoppas.

Men jag ska väl inte klaga, för blir det inte bröllop nästa sommar så kanske det händer nåt annat

• Cia80

Skrutt,
    Idag har jag jobbat. Var så trött efter jobbet så jag somnade på soffan

Ja, det är ju sommarbröllop jag drömt om sen jag var liten. Svårt att bara ge upp den drömmen även om jag tror att Thailand skulle bli underbart.
    Men jag tror inte jag kan vänta så länge och sen känns det så osäkert. För blir jag gravid så kan jag ju inte flyga hur som helst och det får ju inte bli för tätt inpå bebis.
    Sen är det ju det att man måste boka ett bra tag innan.

Om vi gifter oss nästa sommar så har jag sagt att vi kan vänta med bebisverkstad till t.ex. våren-08. Då känns inte bebis så jättelångt bort.

• Cia80

Skrutt,
    Ja, det är det.
    Men ett sommarbröllop i Sverige har ju varit min dröm sen jag var liten, det är svårt att komma ifrån.

• Cia80

Hej tjejer!
    Idag ska jag jobba, men nu är det inte så lång tid kvar till semestern. Det ska bli skönt!

Vet fortfarande inte vad jag vill ang. bröllopet. Det finns ju för-och nackdelar med båda två.

• Cia80

Hej tjejer!
    Är nu hemkommen från jobbet. Har varit rätt så lugnt så det var skönt.

Hörde att par yngre tjejer som pratade på jobbet idag. Den ena frågade om hon inte skulle ha barn snart. Då svarade den andra: Jo, det börjar väl bli dags är ju ändå 25.
    Jag var tvungen att gå därifrån. Fick t.om. tårar i ögonen. Snacka om att vara känslig

Så längtan efter bebis finns där, mer än jag anar tydligen.

• Cia80

Fröken,
    Jag trodde inte att jag var så känslig, men tårarna bara kom.
    Så hemskt var det ju egentligen inte, för som du säger så kommer ju bröllop och bebis nån gång.

På tal om bröllop så känns det som att ett bröllop nästa år nästan leder. Ju mer jag tänker på det så känns det mer rätt. Även om det då troligtvis kommer bli dyrare.

Men igår sa sambon att ett annat alternativ är ju att börja bebisverkstan i vår och sen kommer bröllop nån gång senare. Han menade att bröllop och bebis inte behöver hänga ihop

Svar på tråden SYLTFISK