• Morrizz

Engelska Tråden *** del 6 ***

Välkomna till vår engelska tråd här på Familjeliv (uj, det lät pretantiöst ).
    Vi har funnits ett tag här nu, vi pratar om allt möjligt som har nån slags förankring med engelsk talande personer skämtosido - vi som håller till här vet vid det här laget vad det går ut på och ni som är nya kan väl kika in i dom gamla trådarna.

Del 5: familjeliv.se/Forum-3-45/m16860500.html
    Del 4: familjeliv.se/Forum-3-45/m13903471.html
    Del 3: familjeliv.se/Forum-3-45/m11155112.html
    Del 2: familjeliv.se/Forum-3-45/m9079466.html
    Del 1: familjeliv.se/Forum-3-45/m7253336.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-28 09:06:08:
    Vi har även en lista där man kan se var vi alla finns, var våra respektive kommer från etc.

Senasta listan för tråden:
    familjeliv.se/Forum-3-45/m20100254.html
  • Svar på tråden Engelska Tråden *** del 6 ***
  • Rutiga Rutan

Min första riktiga kulturchock var när jag gick på min första Christmas do efter 6 månader i England. Jösses ! Snacka om Jekyll och Hyde.... Alla var skitfulla, kräktes och var rätt grova. De som ser så städade ut i kostymer på dagarna...

Och om det händer i sverige på firmafest, så har personen i fråga ågren i typ 3 månader och när det är dags för nästa års fest så kommer alla ihåg den som var full. Troligtvis så deltager inte ens fyllbylten från förra året.

Men här är det som att vara tillbaks på gymnasietiden när man nästan skryter om hur full man var, hur lite man kom ihåg och hur mycket man spydde

• Karinski

*HAHAHA* Jag tycker det var kul nar vi var pa brollop i England. Nar musiken sattes igang var det BARA jag och min man som dansade i borjan *inte onyktra* men senare pa kvallen *efter MYCKET sprit* tog de tidigare sa stela engelsmannen over dansgolvet 'Jag dansar aldrig nykter *

• Mrs G

Är det någon som kan hjälpa till med vaggvisor eller andra barnvisor på engelska? Min walesiske make kommer inte ihåg några visor eller barnrimm. Kanske en hänvisning till någon webbsida?

• Googels

Rutiga Rutan skrev 2007-07-04 12:27:04 följande:

Min första riktiga kulturchock var när jag gick på min första Christmas do efter 6 månader i England. Jösses ! Snacka om Jekyll och Hyde.... Alla var skitfulla, kräktes och var rätt grova. De som ser så städade ut i kostymer på dagarna...Och om det händer i sverige på firmafest, så har personen i fråga ågren i typ 3 månader och när det är dags för nästa års fest så kommer alla ihåg den som var full. Troligtvis så deltager inte ens fyllbylten från förra året. Men här är det som att vara tillbaks på gymnasietiden när man nästan skryter om hur full man var, hur lite man kom ihåg och hur mycket man spydde
    [/citat]

Känner oxå igen det där och blir fortfarande lite ställd när min chef, som visserligen bara är några år äldre än mej, pratar om hur sliten han är en måndag morgon för att det har varit en hård helg.

Mrs G skrev 2007-07-05 22:54:43 följande:
    [citat]
    Är det någon som kan hjälpa till med vaggvisor eller andra barnvisor på engelska? Min walesiske make kommer inte ihåg några visor eller barnrimm. Kanske en hänvisning till någon webbsida?
    Här hittar du en del:-
    www.babycentre.co.uk/baby/sleep/lullaby/
  • Morrizz

Hejsan Mrs G, kan denna site vara av intresse?

www.kidsmusicweb.com/

man klickar på "song downloads", där finns det en hel del sånger på engelska.

• MRSVi

Vi bor ju i England, o har ruskiga problem med vårt bredbandsbolag, Tiscali, det skulle gått igång i april men funkar fortfarande inte, så vi håler på o grälar för fullt med dem... Maken kollade runt i dag på andra bolag, det lutar åt att vi byter, o när han i dag talade med Talktalk sa de att deras "paket" men bredband o telefon även inkluderar gratis telefonsamtal till Sverige (o andra europeiska länder) kvällstid! Kanske nån mer är intresserad...

• Morrizz

Ni som har fått barn i Sverige och registrerat barnet födelse i sin partners hemland också..hur gjorde ni? Gjorde ni det tex via Brittiska Ambassaden?

• Billy

Hörrni, har ni sett vad Sverige kallar Jamie Olivers mat program....? Jag tror jag svimmar... sverige i ett nötskal!

• Mamma till Meja

Billy - nej, vad kallar dom det?

Svar på tråden Engelska Tråden *** del 6 ***