• Morrizz

Engelska Tråden *** del 6 ***

Välkomna till vår engelska tråd här på Familjeliv (uj, det lät pretantiöst ).
    Vi har funnits ett tag här nu, vi pratar om allt möjligt som har nån slags förankring med engelsk talande personer skämtosido - vi som håller till här vet vid det här laget vad det går ut på och ni som är nya kan väl kika in i dom gamla trådarna.

Del 5: familjeliv.se/Forum-3-45/m16860500.html
    Del 4: familjeliv.se/Forum-3-45/m13903471.html
    Del 3: familjeliv.se/Forum-3-45/m11155112.html
    Del 2: familjeliv.se/Forum-3-45/m9079466.html
    Del 1: familjeliv.se/Forum-3-45/m7253336.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-28 09:06:08:
    Vi har även en lista där man kan se var vi alla finns, var våra respektive kommer från etc.

Senasta listan för tråden:
    familjeliv.se/Forum-3-45/m20100254.html
  • Svar på tråden Engelska Tråden *** del 6 ***
  • Morrizz

ah, Cornwall...det är ett ställe jag så gärna skulle vilja resa till. Mycket vackert landskap.

Ett annat trevligt ställe att resa till är Isle of Wight...underbar ö med dramatiska klippor mot havet. Sambons släkt har sommarhus där så vi har varit där ett par gånger.

Någon annan med "smultronställe tips" i UK?

• Mamma till Meja

Pumpalot - vad var det for fel pa Sterling? Har bokat dem till bade oss och makens familj for att aka till var dotters dop i Sverige. Har inte hort nagot negativt fran vanner/familj som akt dem, men vill garna veta vad som var fel for dej sa jag ar forberedd (trisst att det inte var bra for dej med Sterling)

• MRSVi

Tenby i södra Wales är ett av mina smultronställen, så vackert, o nästan helt fritt från alla "kedjor", vilket är ovanligt.

• Morrizz

Mamma till Meja, jag hade precis som Pumpalot en dålig erfarenhet av Sterling resan.
    Flygplanet (ett gammalt MD flygplan) är bland det skruttigaste jag någonsin har suttit i samt det var urdåligt att få plats med benen för det var så trångt mellan sätena. Det var samma plan som flög dit som hem (Stockholm/London) så jag antar att det gick skytteltrafik fram och tillbaka. Men jag hoppas att jag har fel.

• Atjo

Vilken rolig tråd! Är gift med en engelsman, vi bor i Göteborg och har en dotter på tre år tillsammans.

Reser alltid över till svärföräldrarna med Ryanair, för det tar för oss 15 minuter med bil till flygplatsen, så mycket bättre kan det inte bli. I mitten på juli ska min man och dotter åka över själva (jag måste jobba, snyft...) och biljetterna t o r för dem båda inklusive alla skatter etc, gick loss på 1.200 kr! Det är ju inte klokt vad billigt!

Tycker att Ryanair är bra att flyga med, det är snabbt, smidigt och framför allt billigt, vilket ju gör att man kan åka över lite oftare.

• Nillax

Jag akte ganska ofta Sterling (Gatwick-Kastrup) nar jag bodde i London och det har alltid varit helt ok, absolut inte varre an Ryanair (som jag tycker ar helt ok). Jag ar 181cm och tyckte det var ok plats for benen, nat som jag ofta har problem med annars. Bor i Australien nu och saknar lagprisflygen- mycket daligt med sant har.

Ang Cornwall sa ar det ju sa underbart vackert, spenderade long weekends dar.

• MRSVi

Jag tycker att Ryanair är helt ok... för en kort resa iaf, o har man barn brukar man ju ha att göra. Iofs kan de anställda vara ruskigt oförskämda o ovilliga att hjälpa till, men det kan man ju råka ut för överallt. Jag kommer ihåg för så där tio år sen när min man o jag skulle flyga till Sverige, vi betalade då 220 el däromkring per person, o det var då ett bra pris... sist vi flög med Ryanair gick det på strax över 80 pund för hela familjen... o då kan man ju inte gnälla!

• Morrizz

Nillax; jag tror att det planet de hade mellan Stockholm - Gatwick måste ha varit ett undantag. När vi bokade resan online på Sterling förhandsbokade vi sittplatser i en Boing 737'a. Vi fick helt andra platser än de vi hade betalt extra för när vi bokade resan Fundersam...lite dåligt. Killen som satt bredvid oss hade också förhandsbokad (plats 3e vilket i detta flygplan hade blivit toaletten  ).

• Rutiga Rutan

Vi tittade just på Ramsays "F word" på TV där Ricki Gervais gästade. De hade hemskt kul åt den svenska chokladen "Plopp" och åt danska snapsen "Spunk".

Jag har hört andra skratta åt "plopp" men aldrig riktigt fått kläm på just varför - jag fattar att det är säkert något halvobscent (vilket engelsmän formligen älskar) men någon som vt närmare?

• LMH33

Plop är barnspråk för bajs - lite ljudhärmande sådär

Undrar om jag får vara med i den här tråden? Bor i Göteborg och är gift med en engelsman, vi har en son som är snart 9 månader. Vi åker till London imorgon, men jag kanske tittar in när vi kommer tillbaka.

Svar på tråden Engelska Tråden *** del 6 ***