• Asereht

Phil o Teds syskonvagn del 6

Detta är sjätte Phil and Ted´s tråden

OBS!!!! Läs denna FAQ innan du ställer din fråga
     www.familjeliv.se/Forum-3-141/m20333308.html

Hur funkar Phil and Ted´s?
    När man ska ha en nyfödd/baby och ett större barn i vagnen fäller man ner ryggstödet på huvudsätet i fullt liggläge vilket skapar ”babypositionen” där man ställer liften eller lägger babyn. Man lyfter i och ur babyn från baksidan av vagnen, där det är öppet mellan handtag och sufflett. Med vagnen får man ett genomskinlig plaststycke som man fäster med kardborre och kan fälla ner/för öppningen som skydd.

Då man har en baby och ett större barn i vagnen sätter man fast syskonsitsen/extrasätet framtill på vagnen så att det äldre barnet sitter ovanför den liggande babyn.När babyn blir stor nog att sitta tar man bort syskonsitsen, fäller upp ryggstödet på huvudsitsen och placerar syskonsitsen baktill. I de flesta fall placeras det äldre syskonet fram och det yngre bak men det varierar lite efter tycke och smak. Det viktiga är att placera det tyngre barnet fram och det lättare bak så att vagnen inte blir baktung.

Här finns en mkt bra instruktionsfilm:
    strollermama.com/philandteds.htm

Många i tråden har köpt vagnen från någon av dessa butiker i England:

www.pramworld.co.uk 
    www.comfy-kids.co.uk/
    www.babydaysdirect.co.uk

Man sparar upp till 2000 kr eller mer i dagsläget på att importera vagnen och tillbehör från UK. I skrivande stund har Pramworld billigast frakt med £20, Baby Days Direct tar £25 och Comfy-kids £40. Det är alltid bäst att maila resp. återförsäljare för korrekt fraktkostnad.

Många funderar på att importera från USA, Australien eller Nya Zeeland (t ex E-bay) då kan det vara bra att vara medveten om att svensk moms med 25% och tullavgift tillkommer när man handlar utanför EU.

Hemgjorda tillbehör:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m19078941.html

Gamla tråden:
     www.familjeliv.se/Forum-11-241/m17089796.html

♥ Mamma till Grabbarna Bus och Syrran ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-01 10:16:40:
    Ännu en butik i UK där många beställt på senaste tiden:

www.peppermint.co.uk

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-01 23:10:15:
    Fraktpriser i dagsläget:

www.pramworld.co.uk - £20
    www.comfy-kids.co.uk - £40
    www.babydaysdirect.co.uk - £25
    www.peppermint.co.uk - £30

Dessa siffror kan förändras! För att få helt korrekta siffror bör du kontakta respektive butik. Kontaktuppgifter finns på hemsidorna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-09 08:29:03:

Ytterligare en film med information och instruktioner om hur vagnen fungerar:

www.kiddicare.com/stry/philtedssportbuggy
  • Svar på tråden Phil o Teds syskonvagn del 6
  • FrogLeg

Testa går ju alltid... Alltid är de väl nån som vill ha den.

stinamaria skrev 2007-06-24 12:51:23 följande:
    Tror ni att det är någon idé att lägga ut en trasig klädsel på typ tradera?jag har ju sålt min vagn nu men har en komplett klädsel kvar. Det är några små hål i sufletten, sitsen har sömmar som spruckit vid dragkedjorna och tyget på fotstödet har fransat sig.Jag tänkte typ att det är ju bättre att få en hundring för den än att slänga den liksom.
  • Asereht
    stinamaria skrev 2007-06-24 12:51:23 följande:
    Tror ni att det är någon idé att lägga ut en trasig klädsel på typ tradera?jag har ju sålt min vagn nu men har en komplett klädsel kvar. Det är några små hål i sufletten, sitsen har sömmar som spruckit vid dragkedjorna och tyget på fotstödet har fransat sig.Jag tänkte typ att det är ju bättre att få en hundring för den än att slänga den liksom.
    Ja, absolut är helt säker på att det går att sälja till rätt pris.
    ♥ Grabbarna Bus och Syrrans Mamma ♥
  • stinamaria

Vad är lagom att lägga ut den för? 100 kr?

• fenurila K o L t

Har idag beställt cykelväskor från www.friluftsvaror.se/varor/vaskor.htm
    2 st 149 kr

Skall använda den ena som mönster och sy egna (har köpt ett snyggt tyg just för detta som jag skall impregnera

v.33 bara 7 veckor kvar
  • Lovisas mamma

halloj!
    tänkte beställa en P&T i morgon från pramworld, är det någon som har haft problem eller varit missnöjd med pramworld? och hur lång tid tar de att få hem vagnen?

• Lokatt

Lovisasmamma: De allra flesta är jätte nöjda med pw. jag tror majoriteten som beställt utomlands här inne har gjort det där.
    På senare tid har de dock börjat bli knussliga med reklamationer. man får ta ordentliga kort och prata för sin sak. men det brukar gå att lösa.

Man brukar ha vagnen ca en vecka efter beställning.

• FrogLeg

Vi är nöjda med PW, men vi har haft problem med att reklammera en grej men de beror inte på PW utan p Phil & Teds... Trots allt är de ju Phil & Teds som bestämmer över reklammationerna och dom verkar vara lite "bråkiga" när de gäller reklammationer. Så isåfall är de valet av P&T du ska fundera över. PW är fantastiskt bra företag tycker iaf jag.

Lovisas mamma skrev 2007-06-24 23:25:48 följande:

halloj!tänkte beställa en P&T i morgon från pramworld, är det någon som har haft problem eller varit missnöjd med pramworld? och hur lång tid tar de att få hem vagnen?
  • Fru Allerdahl
    FrogLeg skrev 2007-06-25 07:56:47 följande:
    Vi är nöjda med PW, men vi har haft problem med att reklammera en grej men de beror inte på PW utan p Phil & Teds... Trots allt är de ju Phil & Teds som bestämmer över reklammationerna och dom verkar vara lite "bråkiga" när de gäller reklammationer. Så isåfall är de valet av P&T du ska fundera över. PW är fantastiskt bra företag tycker iaf jag. Lovisas mamma skrev 2007-06-24 23:25:48 följande:
    Vad bestälde du därifrån & vad gick det på i svenska kr? Är ju såå nyfiken på denna vagn & vill veta vart man får den billigast & så
    (¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. Theodore ღ .?:*:?.♥.?:¨*:?. ღ 2/9 -2006 .?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • FrogLeg

Jag beställde våran vagn i slutet av mars 07, de jag beställde var vagn (sport) syskonsäte sidoväskor uvnät o regnskydd. Då gick detta på ca 6200 kr inkl frakt, men valutan ändrar sig ju hela tiden.
    Vad ska du beställa för någon något?

Fru Allerdahl skrev 2007-06-25 08:13:13 följande:

Vad bestälde du därifrån & vad gick det på i svenska kr? Är ju såå nyfiken på denna vagn & vill veta vart man får den billigast & så
  • Ulrika22
    Fru Allerdahl skrev 2007-06-25 08:13:13 följande:
    Jag köpte min vagn i slutet av maj från peppermint, jag köpte p&t + syskonsäte, sidväska, en coccon och ett dubbelt regnskydd och summan slutatde på 6003 kr och det var + frakten på 300 svenska kronor.
    jag är jätte nöjd med själva köpet och dom på peppermint har varit väldigt tillmötesgående när man har haft problem eller frågor.
    Tyvärr så väntar jag annu på min vagn då fedex har lyckats slarva bort mitt paket...
Svar på tråden Phil o Teds syskonvagn del 6