• Asereht

Phil o Teds syskonvagn del 6

Detta är sjätte Phil and Ted´s tråden

OBS!!!! Läs denna FAQ innan du ställer din fråga
     www.familjeliv.se/Forum-3-141/m20333308.html

Hur funkar Phil and Ted´s?
    När man ska ha en nyfödd/baby och ett större barn i vagnen fäller man ner ryggstödet på huvudsätet i fullt liggläge vilket skapar ”babypositionen” där man ställer liften eller lägger babyn. Man lyfter i och ur babyn från baksidan av vagnen, där det är öppet mellan handtag och sufflett. Med vagnen får man ett genomskinlig plaststycke som man fäster med kardborre och kan fälla ner/för öppningen som skydd.

Då man har en baby och ett större barn i vagnen sätter man fast syskonsitsen/extrasätet framtill på vagnen så att det äldre barnet sitter ovanför den liggande babyn.När babyn blir stor nog att sitta tar man bort syskonsitsen, fäller upp ryggstödet på huvudsitsen och placerar syskonsitsen baktill. I de flesta fall placeras det äldre syskonet fram och det yngre bak men det varierar lite efter tycke och smak. Det viktiga är att placera det tyngre barnet fram och det lättare bak så att vagnen inte blir baktung.

Här finns en mkt bra instruktionsfilm:
    strollermama.com/philandteds.htm

Många i tråden har köpt vagnen från någon av dessa butiker i England:

www.pramworld.co.uk 
    www.comfy-kids.co.uk/
    www.babydaysdirect.co.uk

Man sparar upp till 2000 kr eller mer i dagsläget på att importera vagnen och tillbehör från UK. I skrivande stund har Pramworld billigast frakt med £20, Baby Days Direct tar £25 och Comfy-kids £40. Det är alltid bäst att maila resp. återförsäljare för korrekt fraktkostnad.

Många funderar på att importera från USA, Australien eller Nya Zeeland (t ex E-bay) då kan det vara bra att vara medveten om att svensk moms med 25% och tullavgift tillkommer när man handlar utanför EU.

Hemgjorda tillbehör:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m19078941.html

Gamla tråden:
     www.familjeliv.se/Forum-11-241/m17089796.html

♥ Mamma till Grabbarna Bus och Syrran ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-01 10:16:40:
    Ännu en butik i UK där många beställt på senaste tiden:

www.peppermint.co.uk

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-01 23:10:15:
    Fraktpriser i dagsläget:

www.pramworld.co.uk - £20
    www.comfy-kids.co.uk - £40
    www.babydaysdirect.co.uk - £25
    www.peppermint.co.uk - £30

Dessa siffror kan förändras! För att få helt korrekta siffror bör du kontakta respektive butik. Kontaktuppgifter finns på hemsidorna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-09 08:29:03:

Ytterligare en film med information och instruktioner om hur vagnen fungerar:

www.kiddicare.com/stry/philtedssportbuggy
  • Svar på tråden Phil o Teds syskonvagn del 6
  • Carola Å

Hejs:)

Nån som vet nån webb i sverige där man kan handla p&t tillbehör??

Har vat inne på babyland men de hade inga väskor där:(

Har fått min fina vagn nu från peppermint å är supernöjd....ångrar bara att ja inte beställde väska och myggnät oxå...får göra de nu!!

Nån som vet??

Mina kid´s Thimmie 2004-01-21----------Thilde 2007-05-02
  • Asereht
    Carola Å skrev 2007-06-25 16:36:04 följande:
    Hejs:)Nån som vet nån webb i sverige där man kan handla p&t tillbehör??Har vat inne på babyland men de hade inga väskor där:(Har fått min fina vagn nu från peppermint å är supernöjd....ångrar bara att ja inte beställde väska och myggnät oxå...får göra de nu!!Nån som vet??
    Både 1 Klass och Barnbutiken har tagit bort P&T från sina webshops så då återstår väl typ bara Babylands webshop och  http://butik.mammapappabarn.nu/.
    ♥ Grabbarna Bus och Syrrans Mamma ♥
  • Carola Å

Tack:)

Ska genast surfa in å kolla:)

Mina kid´s Thimmie 2004-01-21----------Thilde 2007-05-02
  • Marvelina

Någon som har bra koll på vad man kan ta för en Sport på typ Blocket? Den är bara körd några varv i kvarteret... Vad kostar de nya i butik egentligen? 

marvelina - not new and definitely not improved
  • Asereht
    Marvelina skrev 2007-06-25 17:50:07 följande:
    Någon som har bra koll på vad man kan ta för en Sport på typ Blocket? Den är bara körd några varv i kvarteret... Vad kostar de nya i butik egentligen? 
    Gillar du den inte? Butikspris kan du se i länken ovan som jag postade. Blocketpriserna varierar.

Själv ångrade jag mig och tog bort min annons. Ska ha kvar den åtminstone över sommaren ändå. Bara tanken på min överkänsliga mellankille med petfrisk lillebror bredvid sig fick mig att rysa. Efter ett par bilturer med pojkarna på rad i baksätet kom vi fram till att P&T är den perfekta vagnen!
  • norskan78

Asereth, och en kompis till mig var jätte sugen på din vagn

(¯`°?.¸ ღ♥ Kevin & Silje ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Marvelina
    Asereht skrev 2007-06-25 18:12:26 följande:
    Gillar du den inte? Butikspris kan du se i länken ovan som jag postade. Blocketpriserna varierar. Själv ångrade jag mig och tog bort min annons. Ska ha kvar den åtminstone över sommaren ändå. Bara tanken på min överkänsliga mellankille med petfrisk lillebror bredvid sig fick mig att rysa. Efter ett par bilturer med pojkarna på rad i baksätet kom vi fram till att P&T är den perfekta vagnen!
    Jooo... jag gillar den, men sonen sitter ju så illa i syskonsitsen. Han är ju funktionshindrad och har svårare att sitta än "vanliga" barn - musklerna runt mage och rygg är inte så starka, så han bara glider ur sitsen tyvärr. Å andra sidan är jag grymt nöjd med UJ:n, så jag är inte så ledsen som jag skulle kunna vara...
    marvelina - not new and definitely not improved
  • Asereht
    norskan78 skrev 2007-06-25 18:24:00 följande:
    Asereth, och en kompis till mig var jätte sugen på din vagn
    Där ser man, ingen hörde ens av sig så jag kände att nä jag ska nog behålla den ändå. Ska nog testa med en tvillingsulky innan jag gör mig av med den så jag inte ångrar mig stort.
  • Asereht
    Marvelina skrev 2007-06-25 18:27:52 följande:
    Jooo... jag gillar den, men sonen sitter ju så illa i syskonsitsen. Han är ju funktionshindrad och har svårare att sitta än "vanliga" barn - musklerna runt mage och rygg är inte så starka, så han bara glider ur sitsen tyvärr. Å andra sidan är jag grymt nöjd med UJ:n, så jag är inte så ledsen som jag skulle kunna vara...
    Aha, då förstår jag. Då hade jag nog också bytt.
  • Liizza

Är det någon som har koll på vilket företag det är som kör ut leveranser från Babydaysdirect här i Sverige?

Svar på tråden Phil o Teds syskonvagn del 6