• ung vuxen

Öl...

Såg här att det fanns en wiskey-tråd, så då tänkte jag att det borde finnas en öltråd också.
    Vad för öl föredrar du och varför. Kanske finns det någon speciell öl att rekomendera? Gillar bishops finger (osäker på stavning) men även haineken.

• Svar på tråden Öl...
  • Benganfans
    Dad skrev 2007-05-10 10:11:08 följande:
    Jag är svag för tjeckisk öl, många favoriter där. Men det beror på vilket tillfälle. Ale, typ kilkenny är smaskens. Ljus iskall öl när det är varmt. Lättöl till lunchen. Ja öl är gott och skapar en vacker manlig figur tillsammans med grillbiffen, klyftpotatis och bea i sommar!
    Det är det man lever för. Öl byggde denna kropp
  • målvakten

Dricker typ inte längre men ska det vara öl så ska det vara miller. En kall och go Miller. Bara att skruva av kapsylen och hälla den i halsen.

• Metal84

Jag dricker då så gott som bara finskt öl. Koff,Karjala,karhu,urho,olvi m.m.

• Valle

Öl e ju underbart...
    Sitter man framför TV'n o kollar fotboll eller annan sport tar jag gärna en BITTER... Mmmmmm. En härlig Ölsort med smak... Är man bara på festar humör eller bara djävligt törstig dricker jag helst HOF eller TT...
    Bästa ÖL minnet är nog Oktoberfesten i Munchen.. ujujuj.. Snacka om ÖL!! Här drack vi Hofbrauhaus. Detta e orginalet till Carlsberg Hof fast 10 gånger godare... När vi druckit 2 liter (fina glas man får..) så säger jag till kompisen: Nä vi har 14 öltält kvar.. OKi säger han dessa 2 öl tog bara 40 minuter att dricka... Snacka om att gilla ölen! drack det som äpplejuice..
    Rekommenderar ett besök i Munchen helt klart..

• cruZZe

Dricker nästan uteslutande ljusa törstsläckande öl. Favoriten är Carslberg Hof. Men till en god middag tar jag gärna en Falcon Bayerskt.

• AtluK NipaL

Det är ju aldrig fel att få tömma en perfekt kyld Lapin Kulta ner för strupen, Breshnack är inte så dum den heller!!
    Lite grillad oxfilè med en kall pilsner är nog oslagbart nu när det är sommar...

• W Panthera tigris

inte mycket överträffar en sofiero 7.5 efter så där 30-46 minuter i frysen

• essarf

Carlsberg (Sort Guld eller Export) är klar favorit och går alltid hem. Sen finns det andra fina sorter också. Heiniken och Grolsch är ju rätt lättdruckna och fina. I brist på annat finns ju Lapin :)

• Weirdboy

Hmm..
    Samuel Adams Black lager e inte dum den..
    Men det finns ju så många goda sorter. Föredrar mörk öl.

• Agaith

Ni som gillar Hoegaarden, funkar det på burk/flaska med, har bara testat på tapp. Tycker i alla fall stout inte brukar fungera på annat än tapp.

Svar på tråden Öl...