• ung vuxen

Öl...

Såg här att det fanns en wiskey-tråd, så då tänkte jag att det borde finnas en öltråd också.
    Vad för öl föredrar du och varför. Kanske finns det någon speciell öl att rekomendera? Gillar bishops finger (osäker på stavning) men även haineken.

• Svar på tråden Öl...
  • 855 GLT

Checkien rules här oxå. just nu är det Starobrno som gäller. slatopramen o branik o givetvis staropramen är oxå fina. Vad är det med Checkiska öl? förr var det bara Tyska sorter för min del. men man kanske ändrar smak efter ålder? Idag kan jag inte få ner en Becks tex!

• phelian

Om ni åker till Portugal och tycker om veteöl så bara måste ni dricka Sagres =)
    Annars är en nytappad guinness, eller någon chocolate stout aldig fel!

• Tvillingfarsa

Jag vart sugen på att prova Spaten, har missat den totalt faktist.

• Biodlaren

När vi grillade med frugans syskon helgen som var, så fick jag smaka på ett öl som var kanon gott. Det hette Ines&Gunn och lagras på ekfat i 70 dagar innan det tappas på flaska, sedan används tunnorna till att lagra whisky i. Ölen har en len och fin smak med en liten eftersmak av honung och en fin beska.

Pappa till Michael, Joachim och Johanna gift med signaturen syrra.
  • Biodlaren

Fick precis reda på att whiskyn som lagras på samma tunna som ölen heter Grant`s Ale Cask.

Pappa till Michael, Joachim och Johanna gift med signaturen syrra.
  • Grenadjären

Prova den och gör det nu! Det är en order!

Den är smaskens till en bit grillat

Tvillingfarsa skrev 2007-05-24 14:45:59 följande:
    Jag vart sugen på att prova Spaten, har missat den totalt faktist.
  • kramer

Bombardier går inte av för hackor

• Tvillingfarsa

Ja, ska grilla ikväll(fredag) så får nog kuta förbi systemet och inhandla ett par.

• Weirdboy

Prova en som heter Primátor igår. Måste säga att den var hur god som helst. Rekomenderas varmt.

• Fanta Killen

Hof mellanöl är alltid trevlig att dricka om man grillar mm, men skall jag bara dricka öl så dricker jag mest Ale där Newcastle brown ale är en av favoriterna.

Svar på tråden Öl...